У столичному музеї «Колеса історії» відбулася важлива подія
У Києві на початку серпня відбулося чергове засідання відомого Історичного Автоклубу. Цього разу воно проводилося у новому, цікавому місці – у приміщенні автомобільного музею «Колеса історії», який уже готується до відкриття.
І ось що важливо: експозиція музею стала не просто гарною локацією для заходу. Крупним планом були показані й окремі його експонати: ретроавтомобілі тих моделей, про які йшлося на засіданні, а саме іномарки 70 – 80-х років.
Новий член клубу – засновник Технічного фестивалю Old Car Land та Технічного музею «Колеса історії», відомий рестравратор та колекціонер автомобілів Павло Лозовенко (на фото другий праворуч) – поділився своїми спогадами про іномарки, які зустрічав у Києві в ті роки.
Примітною тенденцією 80-х років була все частіша поява на вулицях Києва автомобілів японського виробництва. Воно й не дивно: адже Японія тоді займала лідируючі позиції у світовому автомобілебудуванні.
Машини з Країни Вранішнього Сонця, в основному дещо уживані, потрапляли до нас різними шляхами. Зокрема, їх ввезенням займалися моряки далекого плавання. А коли Київський театр опери та балету успішно провів гастролі в Японії, його артистам було дозволено придбати там автомобілі місцевого виробництва. Таким чином, біля стін театру завжди можна було побачити японські машини різних марок та моделей.
Зрозуміло, що у столиці зустрічалися й автомобілі виробництва інших країн. Серед них шикарні Buick Riviera, Porsche 911 і навіть екзотичний Jensen Interceptor із Великої Британії.
Ще однією темою засідання Клубу стали автомобілі, виготовлені українськими самодіяльними конструкторами у 80-ті роки. Саме тоді у розвитку таких машин настав якісний стрибок. Адже раніше дозволялося робити автомобілі тільки на базі мотоциклетних агрегатів, і такі саморобки мало чим відрізнялися від серійних мотоколясок для інвалідів.
Однак пізніше любителям було дозволено використовувати агрегати серійних легкових автомобілів – “Запорожців”, “Москвичів” та “Жигулів”. У результаті одразу розширився типаж таких розробок: з’явилися і спорткупе, і сімейні машини, і навіть мікроавтобуси. Іншим став і дизайн: деякі автомобілі виглядали не гіршими, ніж серійні моделі автозаводів.
На наступному засіданні Історичного Автоклубу намічено продовжити розмову про закордонні автомобілі на вулицях Києва у 80-ті роки. Буде розглянуто конкретні моделі різних виробників.