X

В Україні почали реставрувати пожежний всюдихід ПМЗ-27 (фото)

Известная столичная мастерская по восстановлению ретро автомобилей – Old Car Service недавно взялась за реставрацию пожарной машины ПМЗ-27 на шасси полноприводного грузовика ЗИЛ-157

Таких пожежних машин, як ПМЗ-27 на шасі ЗІЛ-157 (6х6) сьогодні не зустрінеш на дорогах, оскільки їх випуск припинився майже півстоліття тому. До речі, вона була розроблена і вироблялася на заводі «Пожмашина» в Прилуках (Чернігівська обл.). Сьогодні один такий автомобіль потрапив в умілі руки майстрів відомої київської майстерні з відновлення ретро-автомобілів – Old Car Service.

Про те, що машину почали доводити до розуму, умільці написали на своїй сторінці в Фейсбук. Наводимо їх дуже цікаву розповідь.

“Кілька років тому, завдяки небайдужій людині, до нас потрапив цей ПМЗ-27, на базі ЗІЛ 157. Машина служила в одному з сіл Київської області, базувалася в персональному гаражі при тракторній базі. Незадовго до того, як стала на прикол, пройшла капремонт на чернігівському заводі.

А потім базу закрили, все розпродали, і залишився там тільки цей ЗІЛ у гаражі. Багато років простоював, поки до нього не добралися мародери. Але їм не вдалося повністю розграбувати машину, вона потрапила до нас.

Проте ми переїжджали, запускали майстерню в новому місці і мали ще мільйон справ. Так ЗІЛ і простояв ще кілька років. З 2017 року його навіть відкрити руки не доходили.
І ось сьогодні, був привід це зробити. Вирішено було скласти список запчастин, необхідних для постановки на хід.

З хорошого: крім компресора, пневмосистема на місці. Магістралі, на відміну від ЛіАЗу (прим. цей автобус теж перебуває на реставрації) не обрізані. Ходова частина прекрасна, роздатка на місці, Бочка ціла, водяний насос повністю цілий і комплектний. З двигуном, здається, все гаразд. Цінна газоструминна сирена так само на місці!

Мінуси: не вистачає корпусу масляного фільтра, диска зчеплення, карданів. Частково пошкоджена проводка. Немає радіатора. Немає стартера та генератора.
Коробку, карбюратор і компресор уже вдалося знайти.

Загалом все не так погано. За наявності запчастин, поставити на хід його буде нескладно.

Цей прекрасно відреставрований ПМЗ – 27 ми сфотографували в 2009 році у пожежній частині міста Кременець, Тернопільської області. З технічних характеристик: кабіна на 7 осіб, бак для води – 2100 л, для піноутворювача – 80 л, насос – 1800 л за хвилину.