X

Висхідна зірка Toyota зустрілася на українських дорогах

Субкомпактна модель Toyota, що дістала назву Starlet (“Висхідна зірка”), з’явилася ще в 1973 році, а в 1978-му дебютувала машина другої генерації. На відміну від попередниці, новинка пропонувалася вже і за межами Японії, у тому числі і в Європі. Вона стала першим автомобілем Toyota, що отримав рейкове рульове управління.

Днями один такий раритет вдалося сфотографувати в Києві. Цей екземпляр відноситься до машин, що випускався в 1983 – 84 рр. Їх відрізняє похила носова частина, інша решітка радіатора і задня кришка багажника, що забезпечує меншу навантажувальну висоту. Нагадаємо, що перший рестайлінг Starlet зазнала ще в 1980 році, коли отримала прямокутні фари замість круглих.

Модель другоЇ генераціі з 5-дверним кузовом. Київ, 2021 р.

Автомобілі другої генерації випускалися з трьох-/п’ятидверним кузовом хетчбек, а також як універсал. За станом на 1984 рік машини комплектувалися на вибір двома 4-циліндровими бензиновими двигунами. Мотор робочим об’ємом 993 см куб. розвивав 45 к. с. (66 Нм). Агрегат в 1290 см куб. – 74 к. с., а версія з електронним впорскуванням – 79 к. с. (115 Нм).

Цікаво, що 1,3-літровий двигун пропонувався для Європи з потужністю 60 к. с. (93 Нм), а для ринку США – 59 к. с. Коробки передач були механічні, чотирьох- або п’ятиступеневі, а з 1983 року почав пропонуватися ще й 3-швидкісний “автомат”.

Читайте також:
Як в Україні працюють 40-річні мікроавтобуси Toyota TownAce

Передня підвіска застосовувалася типу Мак-Ферсон, а задня – 4-важільна, пружинна (для універсалів – ресорна). Starlet в комплектації Sprint відрізнявся жорсткішою підвіскою Toyota Sports Handling Suspension, наявністю тахометра і 5-ступеневої КП, агрегатованої з найпотужнішим, 1,3-літровим мотором. Інтер’єр пропонувався в спортивному стилі.

Модель третього покоління (1984). Київ, 1997 р.

Модель четвертого покоління 1989). КиЇв, 2000 р.

Starlet 5-го покоління (1995). Київ, 2001 р.