X

«Всесвітня» модель Renault – 40 років у строю

Цього року моделі Renault 11 виповнилося 40 років. Цей три- або п’ятидверний хетчбек має спільну платформу з седаном Renault 9, що з’явився на два роки раніше. Всі ці машини стали по-справжньому «всесвітніми», оскільки вироблялися не лише у Франції, а й у США, Аргентині, Колумбії, Тайвані. Найдовше машини випускалися в Туреччині – з 1985 по 2000 рік. Цікаво, що для північноамериканського ринку був спеціально розроблений дводверний седан та кабріолет. Тут машини збиралися під маркою AMC: з 1982 по 1987 р було продано 623 573 од.

Над машиною попрацював відомий французький дизайнер Роберт Опрон, котрий брав участь у створенні купе Renault Fuego. На відміну від седана модель Renault 11 спочатку отримала здвоєні фари головного світла. Останні, щоправда, 1985 року перейшли і на «дев’ятку». У 1987-му році машини зазнали фейсліфтінгу, оновився й інтер’єр.

Спочатку на автомобіль пропонувалися двигуни робочим об’ємом 1,1 л і 1,4 л. Перший розвивав лише 48 к. с., а другий – від 60 до 72 к. с. 1985-го додався 1,2-літровий у 55 к. с. Наприкінці 1983-го з’являється новий силовий агрегат, із двома карбюраторами, сімейства F, розроблений спільно з Volvo – робочим об’ємом 1,7 л та потужністю від 75 до 95 к. с. Автомобілі також пропонувалися і в 1,4-літровому виконанні Turbo – 115 к. с. На їх основі були побудовані і дуже швидкі ралійні варіанти, що розвивають 220 «конячок».

До речі, Renault 11 став першим автомобілем у своєму класі, оснащений бортовим комп’ютером. Сьогодні Renault 11 зрідка трапляються і на українських дорогах. Ціни на вторинному ринку коливаються від 600 до 1500 доларів, залежно від років випуску та стану.

Читайте також:
Як Renault побудував на одній платформі цілий ряд успішних моделей