X

Як Peugeot випустив бестселер у дусі Cadillac

23 апреля 1965 года в Париже был представлен малолитражный автомобиль Peugeot 204, ставший впоследствии одной из самых популярных моделей фирмы

Цього дня рівно 59 років тому в Парижі відбулася презентація моделі Peugeot 204, яка в 1969 – 1971 рр. стала найпопулярнішим автомобілем у Франції.

Дизайн автомобіля розробила відома італійська фірма Pininfarina, співпрацю з якою компанія Peugeot розпочала ще з моделі 403. Стиль кузова було витримано у спокійній, непомітній європейській манері.

Peugeot 204 під час презентації 23 квітня 1965 року

Peugeot 204 під час презентації 23 квітня 1965 року

Cadillac Jacqueline

Передня частина машини схожа на концептуальний Cadillac Jacqueline з кузовом від вищезгаданого ательє. А корма нагадувала прототип Pininfarina 1964 року в стилі Mini.

Примітною особливістю автомобіля Peugeot 204 був двигун з алюмінієвим блоком. Вперше в практиці фірми застосували двигун поперечного розташування з приводом на передню вісь, а також дискові гальма, щоправда тільки на передній осі.

Із самого початку автомобілі оснащувалися 1,1-літровим мотором з верхнім розподільним валом у 45 к.с. Він розганяв машину до 128 км/год. А під завісу виробництва з вересня 1975 року з’явився новий мотор такого самого робочого об’єму. Його потужність була доведена до 59 к.с., а швидкість зросла до 140 км/год. Цей двигун надалі перейшов на модель 304 із кузовом універсал.

Спочатку машину представили із 4-дверним кузовом типу седан. Доволі просторий, він був ширшим, ніж у конкурентів-однокласників. Восени 1965 року з’явився п’ятидверний універсал. А на наступний рік пропонувалися також дводверний кабріолет і тридверний хетчбек, який для більшої привабливості позиціонували як купе. Обидві ці машини мали дещо укорочену базу.

У тому ж 1966 році почали і випуск розвізного фургона. За конфігурацією він був подібним до універсала, але мав не четверо, а двоє бічних дверей. Наприкінці 1968 року на фургон і універсал почали ставити дизельний двигун Indenor робочим об’ємом 1,3 к.с. в 40 к. с. Це був у той час найменший дизель, який ставили у Франції на комерційні автомобілі.

У 1973-му йому на зміну прийшов дизель Indenor в 1,4 л, потужністю 45 к.с. У вересні 1975 року його стали пропонувати як опцію і для седанів. Але великого успіху цей двигун у європейських споживачів у цьому сегменті ринку не викликав. Із загальної кількості дизельних “двісті четвертих” – 150 тис. од., на частку седанів припало менше 30 тис. всього в 1965 – 1976 рр. було випущено 1 млн 604 тис. 296 машин Peugeot 204.