X

Росії прогнозують лавину банкрутств автомобільних заводів і дилерів

На конец апреля 2022 года убыточными оказались почти половина российских производителей транспортных средств

Російський автопром опинився на межі банкрутства. Це стосується всіх напрямів виробництва. За даними Росстату, на кінець квітня 2022 року серед підприємств, що випускають “автотранспортні засоби, причепи та напівпричепи” збитковими були понад 25%. Їхній сумарний збиток досяг 12 млрд рублів, що стало рекордним результатом з початку цього року. 71 підприємство цього сегменту виявилося нездатним оплатити кредити. Сума сукупної непогашеної кредиторської заборгованості становить 143,7 млрд руб. Із них понад 30 млрд руб — це заборгованість постачальникам всіх типів і рівнів.

Не краща ситуація і у виробників “інших транспортних засобів”. Серед них збиткових майже половина. У цьому сегменті за кредитами заборгували 72 підприємства. Сума заборгованості майже 130 млрд руб, з них 90 млрд руб — постачальникам, які в свою чергу не можуть сплатити борги перед банками. Таким чином в російському автопромі запущена ланцюгова реакція, яка неминуче призведе до ще більшого падіння галузі.

Величезні заборгованості і у дилерів. Порожні склади і різке падіння продажу поставили їх на межу дефолту. Тільки в квітні, маючи повні склади” і можливість “грати ціною” підприємства з “оптової та роздрібної торгівлі автотранспортними засобами, мотоциклами та їх ремонтом” заборгували 12,1 млрд руб. Із них 7,8 млрд — борг перед автомобільними заводами, імпортерами, логістичними компаніями і різними сервісами.

Щодо безпосередньо “заборгованості за отриманими кредитами банків і позиками”, то в квітні у виробників “автотранспортних засобів, причепів і напівпричепів” вона становила 9,4 млрд руб. Виробники “інших ТЗ” заборгували 56,3 млрд. Якщо порівняно з попереднім березнем у першому випадку борг зріс удвічі, то в другому — в 17,9 раза. Російські дилери в квітні заборгували банкам 0,8 млрд руб, в 2,5 раза більше, ніж у березні. При цьому сукупна дебіторська заборгованість в сегменті автовиробництва досягла 185 млрд руб.

Водночас на горизонті з’явилася ще одна проблема — виплати за судовими позовами. Перші прецеденти вже є. З Московським автозаводом “Москвич” судяться ЗАТ “Форш” з Ульяновська і торгово-виробнича фірма “Мобіле” з Санкт-Петербурга. Першому Столичне підприємство заборгувало майже 37 млн руб, другому — 37,8 млн. Ще 2,6 млн руб “Москвич” винен “Мосводоканалу”.

Звертаються до судів і за стягненням куди менших сум. Наприклад, Калузький арбітражний суд стягнув з “Фольксваген Груп Рус” 359 280 рублів і 19 копійок на користь виробника будівельних металевих конструкцій “СП-Проєкт”.

Якщо справа піде так і далі, Росію накриє лавина банкрутств підприємств автомобільної галузі. Можливо, хоча б втрата робочих місць змусить росіян задуматися про причини того, що відбувається.

Читайте також:
АвтоВАЗ не витримує санкційного тиску — за рік продаж впав на 81,3%