Автопроизводители обратились к правительству и Президенту с предложением не отменять льготы
Импортеры и автопроизводители обратились к правительству и Президенту с предложением не поднимать пошлины и не отменять льготы
Сегодня в Киеве состоялась пресс-конференция, в которой приняли участие все основные игроки автомобильного бизнеса нашего государства. Как и вчера, импортеры и автопроизводители высказывались против повышения ввозных пошлин на автомобили с 15% до 34,5%, а также отмены льгот по налогообложению (НДС) для ряда отечественных автомобильных заводов. Напомним, что обе эти нормы предусмотрены зарегистрированным в ВР проектом Закона Украины „Про внесення змін до Закону України „Про Державний бюджет України на 2005 рік” та деяких інших законодавчих актів”.
В результате обсуждения данного вопроса ряд отечественных предприятий обратились к правительству и президенту Украины с открытым письмом.
Публикуем его текст без изменений:
Проектом Закону України „Про внесення змін до Закону України „Про Державний бюджет України на 2005 рік” та деяких інших законодавчих актів” передбачено скасування всіх податкових стимулів, які тимчасово, до 1 січня 2007 року, надані підприємствам відповідно до Закону України „Про стимулювання виробництва автомобілів в Україні”.
Позитивно оцінюючи діяльність Уряду щодо наведення порядку в економіці, вважаємо за необхідне звернути Вашу увагу на величезну небезпеку, яку такі законодавчі ініціативи становлять не лише для автомобільної галузі, але й для економічної безпеки України.
ЗАТ “Запорізький автомобілебудівний завод”, Львівський автобусний завод, Луцький автомобільний завод, Черкаський автобусний завод, Кременчуцький автоскладальний завод займають провідне місце серед підприємств промисловості України. Ефективно використавши залучені іноземні інвестиції та надані за вищезазначеним Законом стимули, підприємство мало змогу відродити й розширити виробничі потужності, створити нові та завантажити існуючі робочі місця.
У виробничих проектах тільки ЗАТ „ЗАЗ” беруть участь, з одного боку, провідні світові автомобільні компанії, зокрема General Motors, Opel, DaimlerChrysler, а з іншого боку – понад 800 українських підприємств-партнерів, у тому числі ВАТ „Луцький автомобільний завод”, разом із яким ЗАТ „ЗАЗ” реалізує програму повномасштабного виробництва легкових автомобілів ВАЗ.
Незважаючи на надане звільнення від сплати низки податків, ЗАТ „ЗАЗ” забезпечує значний обсяг прямих надходжень до бюджетів усіх рівнів і недержавних цільових фондів, які в 2004 році склали 327,5 мільйонів гривень. При цьому загальний обсяг надходжень від діяльності ЗАТ „ЗАЗ”, а також діяльності постачальників та суміжників з обслуговування його виробничих програм, склав понад 1 мільярд гривень.
Слід застерегти, що в результаті скасування податкових стимулів, встановлених Законом України „Про стимулювання виробництва автомобілів”, відбудеться загрозливий як для виробників, так і для імпортерів перерозподіл внутрішнього автомобільного ринку. Тобто ціна автомобілів, вироблених в Україні, збільшиться в середньому з 25 до 30%. Оскільки ввізне мито не сплачується з автомобілів російського виробництва, українські та імпортовані з інших країн автомобілі не зможуть витримати конкуренції з російською продукцією. Частка російських автомобілів в ринку зросте з 32 % до більше, ніж 70 %. При цьому обсяги імпорту зі сплатою мита скоротяться вдвічі, а обсяги внутрішнього виробництва – на 65-70 %.
Наслідком цих трансформацій у структурі внутрішнього ринку стане:
– по-перше – недоотримання державою 2,5-3 мільярдів запланованих бюджетних доходів від виробництва та імпорту автомобілів;
– по-друге – знищення балансу на внутрішнього ринку та експансія на ньому російської автомобільної продукції з непрогнозованими наслідками для економіки та соціально-політичної стабільності;
– занепад автомобільного виробництва та втрата можливостей для його відродження у найближчому майбутньому.
З огляду на вищезазначене, наполегливо просимо Президента та Уряд України ретельно зважити на вкрай загрозливу для національної економічної безпеки та існування промисловості ситуацію, забезпечити збереження існуючого статус-кво в автомобільній галузі та стабільність умов діяльності українських автовиробників.
Запорізький автомобілебудівний завод
Львівський автобусний завод
Луцький автомобільний завод
Черкаський автобусний завод
Кременчуцький автоскладальний завод