X

Два тягачі замість шести: як перевозили компоненти термоядерного реактора

С помощью системы Trailer Power Assist (TPA), инновационной разработки Mammoet и SCHEUERLE, удалось перевезти 430-тонную катушку с использованием всего двух тягачей, а не шести. При этом вдвое сократилось время транспортировки

Експериментальний ядерний термоядерний реактор ITER (International Thermonuclear Experimental Reactor) — це революційний проект, який, як очікується, після його запланованого завершення в 2025 році продемонструє, як можна виробляти електрику за допомогою ядерного синтезу.

Новаторський характер полягає і в тому, як голландська компанія Mammoet, яка, за її твердженням, є найбільшим у світі постачальником послуг у сфері технічних рішень для підйому і транспортування, перевезла два 430-тонних компоненти реактора з порту в Марселі на відстань понад 100 кілометрів через південь Франції.

Вища продуктивність
Mammoet використовувала систему Trailer Power Assist( TPA), вироблену компанією SCHEUERLE. Завдяки потужності двигуна 1000 к.с., тяговому зусиллю в 400 кілоньютон та інноваційному гідравлічному приводу TPA генерує більшу потужність приводу, ніж будь-яке інше рішення в цій категорії. У підсумку замість шести тягачів знадобилося тільки два.

Висока швидкість
Велика сила тяги в поєднанні з винятковою маневровістю TPA також дали змогу Mammoet подолати відстань за дуже короткий час. Оскільки маршрут мав безліч ділянок автомагістралями, Mammoet доводилося їхати  якнайшвидше, щоб якомога менше впливати на трафік.

TPA фактично виконала своє перше завдання на далекі відстані вдвічі швидше зазначеного часу. В результаті система наочно продемонструвала виключно високий рівень ефективності.

Ще одна родзинка TPA: можливість поїздки без вантажу зі швидкістю 80 км/год

Після того, як котушки були доставлені в пункт призначення, тягач може перевозити платформу TPA до наступного місця в режимі вільного ходу з максимальною швидкістю до 80 км/год. Економічність і ефективність, таким чином, значно вищі, ніж із попередніми транспортними рішеннями.

Менша загальна вага знижує витрату палива
Але це ще не все. Вимоги до баласту звичайних тягачів усуваються за допомогою TPA. Також потрібно набагато менше часу для координації між водіями, щоб синхронізувати гальмування і кермове управління. Отже, TPA також підвищує безпеку транспортного завдання. Зменшуючи загальну вагу транспорту і кількість тягачів, TPA також покращує паливний баланс.

Основа, представлена платформою K25 від SCHEUERLE
TPA побудована на самохідній модульній платформі K25, яка гідравлічно приводить у рух чотири з шести осьових ліній за допомогою одного блоку силових агрегатів (PPU).

Завдяки модульній конструкції TPA може бути легко з’єднаний з іншими агрегатами і демонструє ще більшу потужність при об’єднанні в групу транспортних засобів.

Система підтримує робочу швидкість 28 км/год. Отже, вона працює в 20 разів швидше, ніж звичайний самохідний модульний транспортер. При русі зі швидкістю більше 28 км/год TPA перемикається на так званий режим вільного ходу, і сідельний тягач може рухатися з дозволеною максимальною швидкістю. TPA має всі дозволи на експлуатацію дорогами Німеччини та Європи.

Подальші завдання на службі науки
Дві котушки були лише першим транспортним завданням для дослідницького проекту ITER. За допомогою TPA Mammoet також  вирішуватиме майбутні завдання з транспортування, зокрема транспортування першого сектора VV  (вакуумний контейнер), в якому відбувається реакція термоядерного синтезу, що має вагу 600 тонн. Завдяки розробкам Mammoet і SCHEUERLE це також буде революційний транспорт.