X

Відомому автоклубу “Самохід” виповнилося 20 років

Рівно 20 років тому, 27 грудня 2002 року Харківською міською радою було затверджено «Технічний клуб «Самохід». Він об’єднав любителів ретроавтомобілів, що проживають у місті та області. Клуб швидко завоював велику популярність і став однією з найбільших в Україні таких організацій.

Гарячі ентузіасти – члени клубу розшукали та відреставрували десятки найцікавіших машин найрізноманітніших виробників, у тому числі раритетні моделі 30-х та 40-х років, і навіть бронеавтомобілі тих років – БА-20 та БА-64.

Автомобілі клубу «Самохід» були неодмінними експонатами численних виставок ретроавтомобілів, що проводяться в Україні, зокрема фестивалів Old Car Land. Вони також брали участь в автопробігах до інших міст нашої країни і там завжди збирали публіку. Додамо, що машини “Самохода” були учасниками цілого ряду популярних художніх фільмів.

Серед машин, представлених у клубі, одним із найцікавіших раритетів є автобус, виготовлений на автоскладальному заводі у Харкові в період 1935 – 1937 років. Машина має 16 місць для сидіння та двигун потужністю 73 к. с. На відміну від схожих автобусів ЗІС-8, у нього коротші колісна база та кузов. І відповідно він легший і маневреніший. Загалом у Харкові було виготовлено 400 – 500 таких машин, але збереглася лише одна.

Кілька років тому голова «Технічного клубу «Самохід» Олександров Осетров розшукав цей раритет. Машина була в дуже поганому стані і на її реставрацію знадобилося два роки.

Серед інших машин клубу є і легендарний автомобіль періоду Другої світової – повнопривідний Dodge WС51, який широко застосовувався в арміях країн антигітлерівської коаліції. За його вантажопідйомність три чверті тонни його прозвали у нас «Додж три чверті». Шестициліндровий двигун (3,8 л; 92 к. с.) забезпечував йому «максималку» 85 км/год.

У колекції клубу привертає увагу чудово відреставрована легкова машина Mercedes-Benz 230, випущена в 1938 році з дорогим кузовом W143 типу пульман-лімузин. “Шістка” в 2,3 л (55 к. с.) розганяла машину до 112 км/год.

Звичайно, не обійшлося в колекції клубу «Самохід» і без відомої малолітражки Opel Kadett 1938 випуску. Такі машини використовувалися в армії у роки Другої світової. І тому цей екземпляр представлений у зимовому, сіро-білому камуфляжі та з характерним світломаскувальним грибком на лівому крилі. А ззаду поверх стандартного багажника є решітка для різних вантажів. Чотирициліндровий двигун (1,1 л; 23 к. с.) дозволяв розвивати швидкість 90 км/год.

Вітаємо всіх членів «Технічного клубу «Самохід» з його першим 20-річчям та бажаємо їм, незважаючи на нинішні важкі часи, подальших успіхів у пропаганді історії автомобіля, пошуку раритетів та реставрації вже знайдених машин.