X

Як автомобіль “Малюк” розійшовся багатомільйонним тиражем

В цей день, 1 листопада 1972 року на Туринському автосалоні дебютував автомобіль Fiat 126. Він увійшов в історію як одна з наймасовіших особливо компактних моделей, а також як рекордсмен серед задньомоторних машин за тривалістю випуску.

Цей автомобіль продовжував лінію розвитку популярної мікролітражки Fiat 500 Nuovo, яку випускали з 1957 року. У нього була така сама задньомоторне компонування і той же розмір колісної бази – 1840 мм. Однак дизайнер Серджіо Сартореллі додав вигляду машини нової, сучасної форми, а салон зробив більш просторим і безпечним.

Проте, машина в цілому була досить компактна. Довжина її становила 3054 мм, ширина 1378 мм і висота 1302 мм. Зрозуміло, що невелика була і споряджена маса: 580 – 619 кг, залежно від комплектації.

На автомобілі було встановлено рядний 2-циліндровий мотор повітряного охолодження. Спочатку він мав робочий 594 см куб.і розвивав 23 к. с. Наприкінці 1977 року з’явилася і версія зі збільшеним робочим об’ємом – 652 см куб. Потужність при цьому, щоправда, не збільшилася. Але крутильний момент дещо зріс: з 39 до 43 Нм. Утім, і мотори 594 см куб. зняті з виробництва не були.

Загалом до 1979 року в Італії на заводах Fiat у Кассіно і Терміні-Імереза було виготовлено 1 млн 352 тис. 912 автомобілів Fiat 126.

Потрібно сказати, що ця модель з успіхом поставлялася на експорт, зокрема і за океан – на Кубу. А Китай закупив понад 10 тис.таких машин, здебільшого для використання як таксі. В Австрії було навіть налагоджено їх складання, щоправда, там випустили лише 2069 штук.

Як то кажуть, немає пророка у своїй вітчизні, і лідером з випуску Fiat 126 стала, аж ніяк, не Італія. У 1973 році, 6 червня було вироблено найперший автомобіль Polsky Fiat 126р у Польщі. Його здійснило нове підприємство FSM (Fabrika Samochodow Malolitrowych) на півдні країни, в місті Бєльські Бяла. А трохи пізніше, 22 липня цього ж року відбулося офіційне відкриття підприємства. Через два роки, у вересні 1975 року ці машини почали випускати і на заводі Тихи, за 20 км від Катовіце.

Читайте також:
Як чверть століття випускали "танцюючі" автомобілі

Спершу машини були майже ідентичні базовому італійському зразку. Однак шасі було вищим, змінилася решітка на задній панелі, а підфарники стали помаранчевими замість білих.

Протягом 80-х рр. машину модернізували. Вона отримала поліпшені гальма, нові колеса. А в 1984 році їй здійснили фейсліфтинг: з’явилися пластикові бампери і нова приладова панель. Ці машини позначалися як Fiat 126pFL. У 1987 році машину почали пропонувати з 3-дверним кузовом типу хетчбек – до цього він був 2-дверним, з відкидною кришкою моторного відсіку ззаду. Цікаво, що автомобіль за невеликі габарити отримав прізвисько Maluch («Малюк»). А з 1987 року воно стало офіційною назвою машини.

У травні 1993 року було випущено 3-мільйонний автомобіль Polsky Fiat 126p, а 22 вересня 2000 року виробництво було припинено. Загалом за 27 років у ПНР виготовили 3 млн 318 тис. 674 такі машини. А загалом у 1972-2000-х рр. у світі було випущено 4 млн 673 тис. 655 автомобілів типу Fiat 126.

Читайте також:
як у Польщі замість Fiat почали випускати зовсім інший автомобіль