X

Як Ford презентував знаковий суперкар до свого 100-річчя

Цього дня, 13 червня рівно 20 років тому компанія Ford у рамках святкування свого 100-річчя презентувала громадськості перші три прототипи моделі Ford GT. А восени 2004 року автомобіль пішов у серію. Це був спадкоємець легендарної моделі GT40, яка випускалася з 1965 по 1968 роки і здобула приголомшливу перемогу на перегонах 24 години Ле-Мана.

Зовні новий GT дуже повторював свого титулованого первістка. Щоправда, машина стала істотно більшою: майже на 60 см довшою (464,3 см) і головне на 10 см вищою (112,5 см). Нагадаємо, що попередник отримав цифровий індекс “40”, який позначав габаритну висоту в дюймах (102,9 см).

Ford GT40 на перегонах 24 години Ле-Мана 1966 року

Дизайнери вирішили увічнити сторічний ювілей компанії, розмістивши елементи фар головного світла таким чином, щоб на лівому плафоні візуально читалася цифра «100».

Ford GT зберіг середньомоторне компонування. Машину укомплектували 5,4-літровим турбованим агрегатом V8, що розвиває 550 к. с. та 680 Нм. У результаті півторатонний спорткар отримав божевільну динаміку розгону: першу «сотню» з місця він набирав всього за 3,8 секунди, другу «сотню» – за 12,3 секунди, а 300-кілометрової позначки досягав за 44,3 секунди. При цьому максимальна швидкість обмежили 330 км/год.

Спочатку планувалося виготовити 4500 автомобілів Ford GT, з яких 100 од. для Європи. Проте реально до лютого 2007 року випустили 4038 екземплярів. Попит явно перевищував пропозицію. Якщо спочатку автомобіль пропонувався за 139 995 доларів, то з липня 2005 базову ціну збільшили рівно на 10 000 доларів.

З додаткового обладнання можна було замовити аудіосистему McIntosh, «гоночне» забарвлення з білими смугами, виділині кольором гальмівні супорти, а також ковані легкосплавні диски за 13 500 доларів. Цікаво, що кілька років тому один Ford GT прописався і в Києві, де його й сфотографував кореспондент «Автоцентру».

Ford GT на вулицях Києва, 2013 р. Фото автора