Як народився нетиповий американський автомобіль
У цей день, 17 квітня 1964 року на міжнародній виставці New York World Fair був вперше представлений широкому загалу автомобіль Ford Mustang – одна з найяскравіших моделей американського автопрому. Це був своєрідний прорив в усталеному типажі тодішніх американських машин. Ініціатор його створення – директор легкового підрозділу Лі Якокка задумав автомобіль спортивного стилю на противагу так званим сімейним моделям, що заповнили ринок США.
Зовні Mustang відрізнявся досить довгим капотом і куцим багажником. А між ними втиснули короткий пасажирський відсік на чотири місця. За задумом, така машина мала залучати насамперед молодих, амбітних покупців. І що дуже важливо, коло їх сподівалися зробити широким. З цією метою пропонувався широкий вибір двигунів, і плюс до цього найбагатший набір опцій (до сотні) на будь-який смак та кишеню.
У перший рік випуску пропонувалися машини з рядною «шісткою» (2,8 л; 101 к. с.) та стандартним двигуном V8 (4,3 л; 164 к. с.). А для особливо заможних клієнтів були «вісімки» потужнішими (4,7 л; 210, 220 і 271 к. с.). А ось коробки передач були спочатку прості, триступеневі механічні.
Кузов пропонувався у двох версіях: Coupe Hardtop (тобто без середньої віконної стійки) та Convertible (кабріолет з вініловим верхом).
Машини Ford Mustang з самого початку мали грандіозний успіх. Вже за перший повний рік випуску їх продаж перевищив 418 тис. од.
Наступного, 1965 року, двигуни додали в робочому обсязі і стали потужнішими. “Шістки” (3,3 л) розвивали вже 120 к. с., а стандартний агрегат V8 (4,7; 200 к. с.). Звичайно залишалися і топові мотори.
А ось у гамму кузовів додався “третій не зайвий” – кузов типу Fastback (тобто із задньою стінкою, яка дуже плавно знижувалася до торця кузова). Cалон тут був 2+2. А 1967 року з’явився найпотужніший серійний Mustang. Його двигун 6,4 л розвивав 320 к. с. та розганяв машину до 210 км/год. Усього машин першого покоління 1964 – 1968 гг. було продано понад два мільйони. З них на купе припадала левова частина – 1 838 578 од., а на кабріолет – лише 244 248 од.