![](https://www.autocentre.ua/wp-content/uploads/2020/11/1922-lancia-lambda-1st-series-torpedo-871x572-c-default.jpg)
Як створювалися дивовижні автомобілі Вінченцо Лянча
Автомеханік та конструктор Вінченцо Лянча разом із Клаудіо Фоголіном заснували у місті Турін автомобілебудівну фірму Societa Lancia. Перший почав займатися конструюванням, а другий – фінансовими справами.
Прототип автомобіля з’явився в 1907 році, а наступного року машина пішла в серію. Цікаво, що для позначення моделі фірма стала використовувати літери грецького алфавіту. Тому первісток отримав назву Alpha («Альфа»).
![](https://www.autocentre.ua/wp-content/uploads/2020/11/lanciaalpha-3344-133333333333.jpg)
Lancia Alpha
У жовтні 1922 року на автосалоні в Парижі зробив сенсацію автомобіль Lancia Lambda («Лямбда») (фото в заголовку). Тут, вперше у світі (!) замість традиційної рами був застосований несучий кузов. Він був зроблений у вигляді відкритої зверху сталевої коробки, до якої кріпилися всі агрегати та алюмінієве облицювання. Усього до 1931 року було випущено 1250 таких машин.
![](https://www.autocentre.ua/wp-content/uploads/2020/11/unithighview.jpg)
Lancia Lambda
У 30-ті роки моделі від Lancia стали називатися по-іншому: усі їхні «імена» починалися з літери «А». Найвизначнішою з них була: Aprilia (1937 – 1949 рр.). Передок був традиційним для тих років, а ось сам кузов – підкреслено обтічний, з сильно похилим задньою стінкою, яка сильно звужувалася до корми. За це машини отримала прізвисько «Травневий жук».
![](https://www.autocentre.ua/wp-content/uploads/2020/11/1571-lancia-aprilia-3357-12.jpg)
Lancia Aprilia
Цікаво, що двері кузова відчинялися в різні боки: передні – по ходу, а задні – проти ходу. І жодної стійки між ними не було. Отже, відчинивши обидві двері, пасажири отримували надзвичайно широкий вхід до салону. І ще одне: двигун (1,3 л; 47 к. с.) був оригінальним – V-подібна “четвірка” з легкого сплаву. Машина розвивала до 130 км/год.
![](https://www.autocentre.ua/wp-content/uploads/2020/11/2d9fec1b0ebfa564e58174085cd0e89a.jpg)
Lancia Aprilia
Ще 1911 року фірма Lancia почала випускати вантажівки, а в 20-ті рр. – і автобуси. 1931 року вона придбала ліцензію на двотактний дизель німецької фірми Junkers. Примітно, що при робочому об’ємі 3,2 л (68 к. с.) він мав лише два циліндри. Причому в кожному з них було два поршні, які рухалися в протилежному напрямку від головки. Цей мотор встановлювали на п’ятитонну вантажівку серії RO, а в 1935 році замінили на подібну, але вже трициліндровий агрегат (95 к. с.).
![](https://www.autocentre.ua/wp-content/uploads/2023/11/kak-sozdavalis-udivitelnye-avtomobili-vinchentso-lyancha-1.jpg)
Двигун Lancia за ліцензією Junkers
![](https://www.autocentre.ua/wp-content/uploads/2020/11/8e8170f7328fcfccaf11449d78b25be0.jpg)
Lancai RO
Після Другої світової війни фірма Lancia продовжувала випускати гаму легкових та комерційних автомобілів.
Чимало славних сторінок фірма Lancia вписала і в історію автомобільного спорту. Так, у знаменитих гонках на Гран-Прі – Targa Floria машини перемагали у 1952, 1953 та 1954-му роках.
А у відомому ралі Raid Monte Carlo автомобіль Lancia Stratos теж завойовував першість три роки поспіль – у 1974, 1975 та 1976-му роках. Тож традиції відомого гонщика Вінченцо Лянчіа тривали.
![](https://www.autocentre.ua/wp-content/uploads/2023/11/kak-sozdavalis-udivitelnye-avtomobili-vinchentso-lyancha-2.jpg)
Lancia Stratos
![](https://www.autocentre.ua/wp-content/uploads/2020/11/9af7c97f-lancia-stratos-stradale-00.jpg)
Lancia Stratos