X

Якими були елітні авто від сеньйора де Томазо

У цей день, 10 липня 1928 року народився Алессанро де Томазо – відомий творець потужних елітних авто спортивного стилю. Уродженець Аргентини він ще замолоду захоплювався автомобілями. А 1955 року переїхав до Італії, де став брати участь у швидкісних змаганнях. Вершиною його кар’єри як автогонщика стали успіхи, досягнуті 1958 року. Він здобув перемогу у своєму класі в Ле-Мані, а також у 12-годинних заїздах у Себрінгу та у гонці «1000 км Буенос-Айреса».

Вже 1959 року де Томазо заснував невелику фірму з випуску гоночних машин. А 1963-го переключився на створення спортивних авто. Цього ж року конструктор представив на автосалоні у Турині купе Vallelunga. Двигун 1,5 л він запозичив у легкової машини Ford Corsair. Залежно від побажання замовника потужність двигуна могла становити від 105 до 135 к. с. Ці недорогі автомобілі принесли фірмі De Tomaso комерційний успіх.

De Tomaso Vallelunga

У 1966 році було представлено чергову цікаву модель Mangusta з елегантним кузовом від Джуджарро. Автомобіль із двигуном Ford V8 (4,8 л) розвивав 305 к. с. та забезпечував швидкість до 250 км/год. У 1967 – 1971 pоках було виготовлено 401 машину.

De Tomaso Mangusta

De Tomaso Mangusta

Цікаво, що у 1967 році Алессандро вирішив спробувати щастя і в іншому сегменті ринку. Він створив міський електромобіль Rowan. Ведучі колеса ця коротка машина мала задні, і кожне з них мало свій електромотор. У моделі був непоганий запас ходу – 300 км. і вона досягала швидкості 70 км/год. Проте успіху цей електромобіль не мав.

Rowan

1970 року економічне становище фірми стабілізувалося. І вона представила спортивну модель Pantera – потужний та швидкісний автомобіль. Розробив його відомий американський конструктор Том Тьярда.

De Tomaso Pantera

De Tomaso Pantera

На машині стояв верхньоклапанний двигун середнього розташування Ford V8 (5,8 л., 310 к. с.), що розганяв машину до 250 км/год. А кузов її мав аеродинамічно досконалу та естетично привабливу форму. Невипадково цю машину називали найкрасивішою квіткою в букеті, зібраному де Томазо. У 1970 – 1973 pоках було виготовлено близько 700 таких авто.

De Tomaso Pantera

А в 1973 році з’явилося ще один висококласний автомобіль – Longchamps («Лонгшан»). Двигун V8 (5,8 л; 270 к. с.) забезпечував “максималку” в 230 км/год. До 1988 року включно було випущено 412 таких машин. Плюс до цього не забували і модель Pantera. Її заряджену версію – GTS до 1989 виготовили в кількості 9300 од. Потужність її зросла до 350 к. с., а швидкість – до 160 км/год.

Longchamps

У 90-ті роки для фірми De Tomaso настали лихоліття. Попит на її дорогі автомобілі різко впав: щорічний випуск становив лише кілька десятків машин. 1993 року стартувало двомісне купе Guara («Гуара») середньомоторного компонування, з двигуном BMW 304 к. с. та кузовом з композитних матеріалів.

De Domaso Guara

А 1996 року на Женевському автосалоні було представлено 2-місний кабріолет з розкладним жорстким дахом – Bigua. Його двигун V8 (4,6 л) розвивав 305 к. с.

De Tomaso Bigua

Алессандро де Томазо помер 21 травня 2003 року. І після його смерті фірма швидко занепала.

Алессанро де Томазо