X

На українських дорогах ще можна зустріти чистокровний Jaguar серії XJ40

Такі класичні, чистокровні автомобілі Jaguar сьогодні трапляються на українських дорогах дедалі рідше. Йдеться про серію XJ40, що випускалася з 1986 по 1994 рік. Це представник сімейства XJ другого покоління. Машина отримала зовсім новий кузов (кількість штампованих панелей в якому скоротилося на 25%), більш легкий і жорсткий, з покращеною шумоізоляцією.

Що стосується дизайну, то він став не таким округлим. Більш дорогі версії зовні відрізнялися передніми світлоблоками – замість круглих здвоєних фар тут застосовувалися одинарні, прямокутної форми.

Автомобіль оснащувався новим, рядним 6-циліндровим двигуном AJ6 – з чотириклапанною технологією та двома верхніми розподільними валами. Спочатку мотор пропонувався у варіантах 2,9 та 3,6 л – потужністю 167 та 224 к. с. Цікаво, що в останньому випадку була версія з каталізатором, менш потужна – «лише» 184 к. с.

У 1989 році автомобіль зазнав рестайлінгу. При цьому 3,6-літровий агрегат було замінено на 4,0-літровий – потужністю 238 к. с. (з каталізатором – 226 к. с.) Також пропонувалася і форсована версія, зі збільшеним ступенем стиску, що видавала вже 258 «конячок». З цим мотором автомобіль розганявся до 233 км/год і набирав сотню з місця за 7,2 с. А з 4-ступеневим автоматом ZF ці показники становили відповідно 230 км/год та 8,2 с.

Машина XJ з іменним номером Jaguar під час Помаранчевої революції у Києві, 2004 р. Фото автора

Наступний, 1990 рік також приніс зміни під капотом: замість агрегату 2,9 л з’явився 3,2-літровий – потужністю 200 к. с. і максимальним крутним моментом 298 Нм. З ним Jaguar XJ досягав «максималки» 215 км/год (з автоматом – 210 км/год) та розганявся від 0 до 100 км/год за 9,1 (10,1) секунди.