X

Наш Парад Перемоги

Спеціально до 9 Травня «Автоцентр» вивів свій Парад Перемоги – добірку технічних досягнень

Найстрашніша з воєн в історії людства залишила нам не лише пам’ять про героїв і урок мужності для багатьох поколінь. Багато технічних ідей того часу, народжених генієм конструкторів охоплених війною країн, розвиваються і живуть донині. Ось ті з них, що стосуються транспорту.

«Тридцятьчетвірка». Концепція середнього танка жива і використовується військовими досі. Створений харківським конструктором М.І.Кошкіним середній танк Т-34 втілив у собі ідею універсальної броньованої машини – швидкісний (55 км/год), добре захищений (броня до 90 мм), компактний (5,9 х 3,0 х 2,5 м), з потужним озброєнням (гармата калібром 85 мм) і високою прохідністю (тиск на ґрунт до 0,80 кг/кв. см). Раніше танки було прийнято розділяти і класифікувати за призначенням – танки підтримки піхоти, танки прориву, кавалерійські тощо, що в умовах високомоторизованої війни виявилося нелогічним.

Джип. Утилітарний багатоцільовий автомобіль із повним приводом, спроектований американською фірмою Bantam, і масово розтиражований (640 тис. примірників) під марками Ford і Willys, вийшов легким (суха маса 980 кг), динамічним (106 км/год) і малопомітним на полі бою. З часом «джипи» (від фордівської назви цієї моделі GP – general purpose – загальне призначення) в арміях усього світу замінили собою одразу і зв’язкові мотоцикли, і штабні автомобілі, і транспорт розвідників, і буксирувальників легких артсистем.

Легковик 4х4. Повнопривідний ГАЗ-61-73 конструкції та виробництва Горьківського автозаводу став першим у світі серійним легковим позашляховиком. По суті, це була легкова «емка» з повним приводом, зручна і як повсякденний транспорт, і як повноцінний «проходимець». Машину використовували радянські полководці, генерали та маршали, що постійно перебували у діючій армії. Зокрема, на ГАЗ-61-73 всю війну проїздив маршал І.С. Конєв, командувач 2-м Українським фронтом, який у 1943-1945 рр. звільняв від фашистів Україну, Польщу, Румунію, Чехію, Німеччину. До «емки» ГАЗ-61-73 позашляховики 4х4 виробляли лише з примітивними утилітарними кузовами, придатними лише для армійських потреб. Нині легковики та кросовери з повним приводом є одними з найбільш активно зростаючих сегментів ринку.

Спрощені комплектації. Саме в період Великої Вітчизняної війни з’явилося поняття спрощеної модифікації серійного автомобіля. З початком війни радянські автозаводи перейшли на складання максимально дешевих версій «полуторок» і «трьохтонок». ГАЗ-ММ і ЗІС-5 того періоду мали найпростіші кутасті крила, отримані зварюванням і гнуттям, по одній фарі, позбавлені металу дерев’яні кабіни, гальма тільки на одну вісь. У наш час логіка спрощених модифікацій поширюється на країни з небагатою економікою або особливою специфікою ринку.