В Україні виготовили ємний автопаливозаправник
Сьогодні в Україні виготовляють найрізноманітніші автопаливозаправники і тому приклад компанія “Спецбудмаш”, яка днями випустила найбільш містку модель на шасі МАЗ-6312 (6х4). На відміну від уже відомих на нашому ринку подібних АТЗ на 11, 10 і 12 м куб. Новинка АТЗ 14/16 вміщує 14 кубометрів палива. Цистерна виготовлена з вуглецевої сталі у вигляді резервуара валізного перетину і має дві секції по 7 000 л кожна.
АТЗ оснащений обладнанням для видачі і зливу палива, східцями, технологічним відсіком з лівого борту; встановлені пенали для зливних рукавів, які розташовані по обидва боки цистерни. Є дві точки заземлення по корпусу, котушка заземлення, ящик для піску, а також інструментальний ящик. На задньому захисному пристрої закріплені металеві ланцюги для запобігання накопичення електростатичних зарядів при транспортуванні.
Технологічний відсік паливозаправника оснащений насосом ВС-80, зливним механізмом пістолетного типу, пультом керування пневматичними донними клапанами. Паливо йде двома способами: самозливом або за допомогою лічильника МПРК 39.
В цьому випадку АТЗ-14/16 змонтований на посиленому шасі МАЗ-6312 (6х4), однак підприємство має досвід виробництва подібної техніки (з варіантами ємності і кількістю відсіків цистерни) і на шасі інших марок — Renault, Daewoo, IVECO.
Зазначимо, що ATZ-14/16 аж ніяк не найбільш місткий автопаливозаправник на тривісному шасі МАЗ, представлений на українському ринку. Куди більш містким є 20-кубовий ATЗ-20-631208, побудований ДП “45” Експериментальний Механічний Завод “(м. Вінниця). Таку машину з чотирисекційною цистерною на 20 468 літрів (див. фото внизу) передала компанія “УкрЄвроМАЗ” на адресу ДП “Морський торговельний порт “ПІВДЕННИЙ”ще у 2012 році.