Закон про локалізацію виробництва ухвалено — як він вплине на державні закупівлі автотранспорту
Сьогодні, 16 грудня Верховна Рада 323 голосами ухвалила закон про локалізацію виробництва 3739. Це надзвичайно важлива подія, позитивну дію якої українська промисловість відчуватиме не менше десяти років, зазначає Дмитро Кисилевський у Фейсбуці.
Відповідно до закону з середини 2022 р. на державних тендерах під час закупівель міського транспорту, комунальної техніки, залізничного транспорту, продукції енергетичного машинобудування та аероспейсу вимагатиметься не менше 10% української складової. Щорічно цей поріг збільшуватиметься на 5%, доки він не досягне 40%. І залишатиметься таким до кінця 10-річного терміну.
Кабмін отримав право розширювати перелік товарів, на які поширюються вимоги локалізації. Збільшувати на 10% або зменшувати на 5% вимогу локалізації на конкретну категорію товарів на 1 рік. І на конкретну закупівлю зменшувати вимогу локалізації до нуля на випадок якоїсь екзотичної термінової потреби.
З-під дії вимог локалізації довелося виключити ЄС, США і низку інших країн — підписантів GPA (угода СОТ про публічні закупівлі). Їхня частка в зазначених категоріях товарів — близько 20%. На інші країни, які постачають 80% імпорту за зазначеними категоріями, вимоги локалізації діятимуть. Це Білорусь, Туреччина, Китай та інші, які не підписували GPA. Це неприємний компроміс, на який були змушені піти через блокування цього законопроекту нашими європейськими партнерами. Але він дав змогу його ухвалити і рухатися далі.