X

Toyota виграла “24 години Ле-Мана”

Эта победа стала пятой на счету заводской команды марки

У минулі вихідні, 11-12 червня, на на трасі Circuit de la Sarthe відбулися 90-ті перегони “24 години Ле-Мана”. Переможцем ювілейного марафону на витривалість вп’яте став екіпаж заводської команди Toyota Gazoo Racing-Брендон Гартлі, Себастьєн Буемі і Ріо Хіракава.

Протягом усіх 24 годин гонки два прототипи Toyota GR010 C гібридними силовими установкам змінювали один одного на чолі пелотону, фактично змагаючись між собою. Решта учасників, а їх в “королівському” класі LMH, було всього лише п’ять, слідували за лідерами.

Але вранці 12 квітня у одного з автомобілів Toyota під номером 7 виявилися проблеми з електричною частиною силової установки. Аргентинцеві Хосе Марія Лопес, який перебував за кермом прототипу, вдалося доїхати до боксів, але на трасу він повернувся з відставанням на коло. Незважаючи на це на фініші він став другим. “Золото” Ле-Мана дісталося боліду під номером 8, тобто новозеландцю Брендону Гартлі, швейцарцю Себастьєну Буемі і японцю Ріо Хіракава.

За перемогу з Toyota боролася приватна команда Glickenhaus Racing, що належить американському підприємцю, кінопродюсеру і режисерові Джеймсу Глікенхаусу. Виступаючи на прототипах Glickenhaus SCG 007 LMH власної конструкції, підопічні Глікенхауса змогли посісти третє і четверте місця. Третім став екіпаж Райана Бріско, британця Річарда Вестбрука і француза Франка Має. Їх автомобіль за номером 709 прийшов до фінішу з відставанням на п’ять кіл. Другий екіпаж команди потрапив у невелику аварію і фінішував на четвертій позиції з відставанням у десять кіл.

П’ятим учасником перегонів була французька команда Alpine. Її єдиний екіпаж закінчив гонку на 23-й позиції з відставанням від переможця на 18 кіл. Причина такого невдалого виступу — неполадки в коробці передач.

Перемога в молодшому класі LMP2, де змагалися прототипи Oreca 07 з турбомоторами Gibson, дісталася британській команді JOTA. До перемоги автомобіль з номером 38  привели Роберто Гонсалес, Антоніо Фелікс да Коста і Вілл Стівенс. Третє місце теж дісталося екіпажу JOTA. На другу сходинку піднялися пілоти команди Prema Orlen Team Oreca – польський ексгонщик Формули-1 Роберт Кубіца, швейцарець Луїс Делетраз і італієць Лоренцо Коломбо.

Найшвидшими до класу GTE-Pro були суперкари Chevrolet Corvette C8.R під номерами 63 і 64 заводської команди Corvette Racing. Але обидва автомобілі зазнали невдачі. У першого виявилися проблеми в задній підвісці, а 64-й відправився “в паркан” через необережний маневр одного з гонщиків класу LMP2. До цього моменту Corvette Олександра Сімса впевнено лідирував протягом всієї гонки.

Читайте також:
Пікап Toyota Tacoma знову провалив краш-тест (відео)

Завдяки такому “везінню” суперників перемога в класі LMP2 дісталася екіпажу Porsche GT Team на Porsche 911 RSR-19 під номером 91 — Ріхард Літц, Джанмарія Бруні і Фредерік Маковецкі. Друге і третє місця посіли екіпажі команди AF Corse, які виступали на Ferrari 488 GTE Evo.

У “аматорському” класі GTE-Am переміг екіпаж TF Sport На Aston Martin Vantage AMR під номером 33 — Марко Соренсен, Енріке Чавес і Бен Кітінг.

Загалом із 62 екіпажів, які брали участь у марафоні, до фінішу дійшли 53.