У Renault поділилися планами з електрифікації модельної лінійки
Електромобілі дедалі популярніші, і зараз вони стрімко завойовують автомобільний ринок. Інтерес до них підігрівають як уряди країн, забороняючи дизельні двигуни і ДВЗ в цілому, так і автоконцерни, заманюючи автолюбителів яскравими і швидкими концептами. Та й прогрес з серійним виробництвом не стоїть на місці! Згадайте, ще десять років тому батареї ємністю 20-25 кВт*год вважалися нормою для невеликих електромобілів. Зараз же батареї в такому ж розмірі готові запропонувати ємність вдвічі більшу — до 52 кВт*год! Відповідно, зростає і кількість електрифікованих моделей.
Зараз всі автомобілі Renault з електроскладовою, будь-то гібрид або електромобіль, мають у назві приставку E-TECH. І на домашньому ринку велика частина модельного ряду Рено може похвалитися таким написом. А електромобілів, їх також називають BEV (battery electric vehicle) налічується п’ять: Renault Twizy, Renault Twingo, Renault ZOE, Renault Kangoo Z. E. І Renault Master. Як бачите, практично в кожному сегменті є електромобіль.
Бракує ще в С-класі? Все вірно, і в Рено з цього приводу розмінюватися на дрібниці не стали! Новий Renault Megane, презентований восени 2021 року, трансформувався в електромобіль. І це тільки початок, заявили в компанії під час спеціальної онлайн-конференції, на якій довелося побувати і “Автоцентру”. До 2030 року в Renault планують перейти на повністю електромобільний модельний ряд. А це, між іншим, вже менше, ніж через 8 років.
Допоможуть у цій глобальній трансформації нові платформи і модульні технології. Так, наприклад, згаданий Megane побудований на новій платформі CMF-EV, призначеній виключно для електромобілів. Вона прийшла на зміну старій “основі”, яку альянс використовував, зокрема, для складання Nissan LEAF. Тепер на ній базуватиметься нова Ariya. Це перші дві моделі, серійне виробництво яких вже стартує. І однією з особливостей платформи є мінімальна висота батареї — всього 11 см. Отже, переваг безліч: більше простору в салоні і багажнику, можливо модулювати розмір майбутніх автомобілів, створюючи їх як для B-сегмента (CMF-BEV), так і для С-сегмента (CMF-EV). Обидва дуже важливі для європейського ринку, адже тільки останній оцінюється в 2 млн автомобілів на рік.
Зараз же всі моделі під лейблом E-TECH проєктуються і створюються таким чином, що завдяки універсальності технології “перетворити” звичайний гібрид на plug-in (тобто в такий, що заряджається) можна буквально заміною батареї і декількох модулів. Деякі моделі вже продаються одразу в декількох модифікаціях — вибирай гібрид на будь-який смак і потребу! Вже на сьогодні одна технологія і дві батареї дали змогу створити 6 моделей, і далі їхня кількість буде рости.
Звичайно, все буде відбуватися поетапно, до того ж не варто забувати про економічну складову, адже моделі повинні залишатися доступними і не сильно зростати в ціні через впровадження нових технологій. Водночас буде і лінійка високопродуктивних автомобілів – в Рено запевняють, що не забули про заряджені версії R. S. І такі будуть з’являтися і на базі електромобілів. Відкриваючи завісу над майбутнім у компанії розповіли, що можливо такі версії з’являться під брендом Alpine. Також багато цікавого ми побачимо і в новому Renault 5. Адже в компанії вже активно ведуть роботу над наступним поколінням батарей, т. зв. твердотільними акумуляторами, які замінять літій-іонні.
Ну а ми з вами є свідками масштабної трансформації в автомобільній індустрії — має бути цікаво!