X

Випуск Lightyear 0 припинено через три місяці після старту

Стартап сосредоточится на производстве своей второй модели

Стартап-компанія Lightyear, що спеціалізується на розробках електричних «сонячних автомобілів», виявилася на межі банкрутства. Це сталося через три місяці після початку виробництва першої моделі. Стартап зупинив виробництво Lightyear 0, щоб направити всі зусилля на розробку Lightyear 2. Зі слів генерального директора та співзасновника Lightyear Лекса Хуфслоота, це непросте рішення, але компанії довелося зробити вибір.

Розробка сонцемобіля Lightyear One, який в останній момент перейменували в Lightyear 0, почалася шість років тому. Перший прототип був представлений у 2019 році, а серійна версія — у середині 2022 року. Про запуск виробництва Lightyear One стартап урочисто оголосив 30 листопада минулого року. Зібрати планували 250 автомобілів, але, за деякими даними, виготовили не більше двадцяти.

Як написало видання Autoweek, перейменування в Lightyear 0 стало поганою прикметою для першого «сонцемобіля». «Схоже, що цифра «0» у назві — кількість виготовлених автомобілів», — пожартували журналісти.

Lightyear повідомляє, що подала заявку на відстрочення платежу для Atlas Technologies BV, операційного підрозділу компанії. Причиною фінансових проблем стали надто швидке зростання та нестача грошей від інвесторів. Зі слів Хофслоота, наразі компанія шукає капітал для перезапуску й сподівається отримати його найближчими тижнями. Ситуацію, що склалася у керівництві Lightyear називають «стратегічною реструктуризацією», хоча фактично стартап на межі банкрутства. Але офіційно «захід сонця» виробника «сонячних» електромобілів ще не настав.

Схоже, ставку зроблено на Lightyear 2, який має стати першою масовою моделлю компанії. На відміну від Lightyear 0 зі стартовим цінником 250 000 євро, Lightyear 2 у базовій комплектації коштуватиме менше 40 000 євро. Хоча раніше йшлося про 30 000 євро.

Перші зображення Lightyear 2 стартап опублікував на початку січня 2023 року й одночасно оголосив прийом передзамовлень. Офіційна презентація дизайну та технічної начинки запланована на літо, але запас ходу вже озвучено — 800 км. Серійне виробництво планують запустити наприкінці 2025 року. Плановий річний обсяг — 100 000 одиниць.

Як стверджується, менш як за місяць кількість бронювань Lightyear 2 перевищила 60 000 одиниць. З них 40 000 зарезервували приватні особи та понад 20 000 — такі компанії як LeasePlan та MyWheels, що спеціалізуються на оренді автомобілів та пасажироперевезеннях.

Читайте також:
Acura випустила останній NSX і офіційно завершила виробництво моделей