Як не запороти систему очищення вихлопних газів у автомобілі
Через постійне посилення екологічних норм автовиробники постійно працюють над зниженням шкідливих викидів своїх машин. Особливо це стосується комерційного транспорту з дизельними двигунами. Компанія Bosch розробила і вже активно поставляє для цих цілей систему очищення вихлопних газів Denoxtronic. Вона дає змогу істотно скоротити вміст оксидів азоту (NOx). Ця система здійснює впорскування 32,5-процентного водного розчину карбаміду (AdBlue) безпосередньо у вихлопну систему. Тут за допомогою каталітичного нейтралізатора SCR шкідливі оксиди азоту перетворюються на воду й азот.
Водночас розчин AdBlue має бути абсолютно чистим, адже навіть найменше його забруднення порушує хімічну реакцію і може вивести з ладу як каталізатор, так і всю систему очищення SCR. Щоб цього не допустити, для захисту інжекторної системи AdBlue застосовують спеціальний фільтрувальний елемент із мікропористою структурою та спеціальним просоченням. І тут важливо пам’ятати, що ресурс цього фільтра, як і будь-якого іншого, обмежений. В цьому разі він варіюється від 120 до 320 тис. км, залежно від регламентів ТО тієї чи іншої моделі авто.
Тому Bosch дуже радить вчасно міняти фільтрувальний елемент із періодичністю, запропонованою автовиробником. Адже за виникнення проблем із системою SCR блок управління двигуном може обмежити його потужність. Ба більше й зовсім заблокує його запуск. Важливо також знати, що установку нового фільтра для SCR необхідно проводити на спеціалізованому СТО, оскільки після його заміни система Denoxtronic потребує перезапуску за допомогою певного обладнання. Тому стежте за “здоров’ям” свого автомобіля – і він вас не підведе.