X

Чому люди бояться ГБО?

Возможность почти вдвое сократить расходы на заправку подталкивает украинских автомобилистов к установке газобаллонного оборудования. Количество газифицированных легковушек давно превысило половину всего автопарка, и тем не менее, есть немало сомневающихся. Почему люди боятся ГБО?

Сьогодні вже не потрібно переконувати когось у перевагах використання скрапленого пропан-бутану замість бензину. Головна з переваг, звісно, це 40-відсоткове скорочення витрат на паливо (в середньому за рік з урахуванням сезонних коливань ціни на газ). Але є люди, для яких економія не головне, точніше, для яких важливіші якісь інші міркування. Про них ми і поговоримо нижче.

Воно вибухне

Вражаючі відеоролики з газобалонними автомобілями, що вибухають, люблять показувати противники газифікації. Але насправді бензобак автомобіля вибухає не менш мальовничо, і умов для цієї події потрібно навіть менше, ніж для інциденту з ГБО. У всякому разі, газовий балон набагато міцніший за бензобак і не так легко пошкоджується в ДТП, а справний мультиклапан грамотно стравлює тиск в разі пошкодження трубок або іншої апаратури. Ну, а якщо грубо порушувати правила експлуатації, то можна довести до вибуху не тільки машину з газом, а й паровоз, що працює на дровах, не кажучи вже про бензинове авто.

Машина із ГБО смердить

“Газові” автомобілі, що погано пахнуть, давно вже в минулому. Таку особливість могли мати карбюраторні машини з невідрегульованим або несправним ГБО другого покоління, але сучасних інжекторних систем 4-го покоління це не стосується. Звісно, ми говоримо про грамотних установників ГБО, які не допустили помилок під час монтажу або налаштування апаратури.

Машина не їде

Так, скраплений пропан-бутан (LPG) має меншу ефективність за моторне паливо. Тому і потужність, і крутильний момент ДВЗ під час роботи на газі знижуються в середньому на 8 – 15 %. Тобто, наприклад, двигун потужністю 80-100 к.с. після переходу на газ втрачає близько 5 – 15 к.с. Чому цифри такі приблизні? Тому що в більшості випадків досвідчений налаштовувач із ноутбуком може регулюваннями підняти віддачу мотора в режимі “на газу”, хоча і на шкоду економічності. Щоправда, для цього потрібно і відповідне програмне забезпечення, а головне — досвідчені майстри.

Газ шкідливий двигуну

Абсолютній більшості моторів масових моделей газове пальне несе більше користі, ніж шкоди. З основних плюсів:  газ має октанове число 100-105 одиниць, що унеможливлює детонацію; на відміну від бензину він не змиває мастило зі стінок циліндрів, що знижує знос, а саме мастило пропан-бутан не окисляє, “продовжуючи” період його ефективної роботи для автомобіля. Крім того, газ пропан-бутан, на відміну від рідкого бензину, легко змішується в циліндрі з іншим газом – повітрям, тому навіть непрогрітий двигун працює м’яко і ефективно. Але негативні фактори теж можуть мати місце: перегрів клапанів, нагар на них і підвищені вимоги до контролю теплових зазорів. Але грамотним установникам відомий список моторів – які можна “газифікувати” тільки після додаткових заходів —  або не можна зовсім.

Балон зменшує багажник

Це правда. Але цей незаперечний мінус ГБО можна дещо пом’якшити встановленням тороїдального балона в підпільну нішу для запасного колеса. А замість запаски можна возити в багажнику компактне колесо-докатку; деякі автовласники під час коротких міських поїздкок відмовляються від п’ятого колеса зовсім.

Немає фінансового сенсу

Сенс, безумовно, є, і чималий. Вартість якісного ГБО IV покоління вже кілька років залишається на одному рівні, а термін окупності переходу на газ залежить від середньорічного пробігу машини. Рентабельність допоможе прорахувати онлайн-калькулятор на сайті тієї чи іншої авторитетної майстерні, де встановлюють ГБО. У середньостатистичного автовласника після переходу на газ витрати на паливо скорочуються на 40-50%, але тут важливо добре налаштувати систему споживання.

Як бачимо, більшість побоювань супротивників ГБО — лише застарілі і несправедливі стереотипи. Але майте на увазі, що успішна експлуатація ГБО багато в чому залежить від кваліфікації та відповідальності інсталяторів, які монтували і налаштовували апаратуру. Тому так важливо не помилитися з вибором майстерні. Відгуки про ту чи іншу СТО “газового” профілю можна почитати (і залишити!) на сайті https://beststo.com.ua/, це ресурс, де обговорюють і обирають переможців конкурсу “Автоексперт. Кращий Автосервіс України ” в різних номінаціях. Для читачів-учасників голосування також приготовлені призи від партнера цього конкурсу.