X

Чому новий закон унеможливить встановлення ГБО

Проект закона по изменениям в законодательные акты Украины в сфере автотранспорта для соответствия требованиям Евросоюза стал поводом для паники.

Зареєстрований 17 травня цього року проект закону (№4683) “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері автомобільного транспорту з метою приведення їх у відповідність до актів Європейського Союзу” викликав у багатьох автовласників і в середовищі автобізнесу справжній ажіотаж.

Насамперед, паніку в автовласників і продавців та установників газобалонного обладнання (ГБО) викликав абзац у цьому законі, де зазначається необхідність узгодження встановлення газобалонного обладнання з автовиробником. Крім цього автовласникам ще потрібно буде отримати дозвіл від спеціально уповноваженої Кабінетом Міністрів України організації з питань переобладнання, на проведення змін низки характеристик авто та конструкцій, зокрема і в разі встановлення газобалонного обладнання. Якщо з українською організацією питання ще можна буде вирішити, то отримати дозвіл від автовиробника точно буде серйозною проблемою, за винятком вітчизняних виробників автомобілів.

Аналізуючи ці вимоги, напрошується два висновки – або цей законопроект хтось лобіює, або справді сталася помилка у формулюванні закону і між двома структурами, що дають «добро» на переобладнання, забули вставити сполучник «або».

 

Є питання і щодо назви цього закону: «Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері автомобільного транспорту з метою приведення їх у відповідність із актами Європейського Союзу». Відповідно до чинного державного стандарту (ДСТУ 3649:2010 КОЛІСНІ ТРАНСПОРТНІ ЗАСОБИ: Вимоги щодо безпечності технічного стану та методи контролювання) він вже адаптований під європейські стандарти (UN/ECE R…), і жодних вимог щодо узгодження встановлення ГБО з автовиробниками там немає.

За словами директора компанії «Мотор Газ» Романа Матвєєва, який вже близько десяти років співпрацює з європейськими виробниками ГБО і регулярно проходить у них навчальні курси, в таких країнах Євросоюзу, як Польща, Голландія, Німеччина немає вимог щодо узгодження встановлення ГБО на автомобіль з його виробником. Там існують зовсім інші вимоги. Це відповідність обладнання європейським директивам UN/ECE R… і це обладнання має бути виготовлено на виробництві, сертифікованому за ISO-9001. Якщо це дотримується, ГБО можна ставити на будь-який автомобіль.

За інформацією директора компанії «Сервіс Газ Україна» Владислава Бубнова, в Євросоюзі немає вимог щодо встановлення газобалонного обладнання, які хочуть нав’язати українським автовласникам. Наприклад, в Чехії, Польщі, Литві після встановлення ГБО під час техогляду уповноважений орган визначає якість монтажу обладнання та сертифікати на це обладнання, які видає його виробник, а далі продавець. Наразі фахівці цієї компанії розробили тестові листи, які буде відправлено деяким автовиробникам з метою розуміння можливості отримання відповіді на такі запити.

.

A car is supplied by gas from a distributor