X

Тест-драйв ЗАЗ Lanos із заводським ГБО

ЗАЗ Lanos – модель, популярная в Украине благодаря своей конструкционной простоте, надежности и неприхотливости. Версия с заводским ГБО призвана устранить ее главную ахиллесову пяту – хороший аппетит и расходы на топливо.

Після появи в Україні «Ланоса» в 1998 році і зміни його марки з Daewoo на ЗАЗ автомобіль мало змінився. Творіння прославленого дизайнера Джуджаро і досі в потоці має доволі гармонійний вигляд. Щоправда, порівняно з колишніми однокласниками, які після кожного оновлення зростали, «класик» залишався колишнім. Тому нині Lanos поряд з сучасними авто С-класу і навіть седанами В-класу здається малюком.

Старий знайомий

На Запорізькому автозаводі складають Lanos другого покоління, який відрізняється від першого формою задніх ліхтарів – вони на ЗАЗі вертикальні. А от решітка радіатора «Ланоса» оригінальна. Нещодавно автомобіль отримав нові, збільшені дзеркала заднього виду з повторювачами поворотів.

ЗАЗ Lanos у максимальній комплектації Lux оснащений не гірше, ніж сучасні аналоги в базовій. Тут є водійська подушка безпеки, гідропідсилювач керма, регулювання рульової колонки за висотою, кондиціонер і передні електросклопідйомники.

Посадка теж знайома багатьом: спереду високим людям для зручного сидіння треба посунутися назад, а позаду глибокий диван, тому навіть високі пасажири не дістають маківкою стелі.

Чудове рішення: щоб повноцінна запаска не займала місця в багажнику, на ЗАЗі невелику докатку прикріпили до задньої стінки дивана

Двигун ЗАЗ Lanos – відомий 8-клапанний 1,5-літровий бензиновий агрегат. Порівняно з попередником, що відповідав нормам Євро 2, в нинішньому змінили систему рециркуляції вихлопних газів, поставили клапан з електронним керуванням і системою запалювання. Це дало змогу поліпшити їх екологічні показники і без проблем виконати норми Євро 5 на бензині та газі навіть без електронного дроселя. Двигун працює в парі з 5-ступінчастою коробкою передач, яка не відрізняється чіткістю перемикань.

Економія в наявності

У версії з ГБО на Lanos встановили апаратуру на базі обладнання відомої італійської компанії BRC. Кнопка з назвою цієї фірми на панелі приладів видає версію з заводським ГБО. Електронний блок управління біпаливної системи живлення, бензинової та газової – вітчизняної компанії Gionix. Тороїдальний балон – турецький, газовий редуктор BRC і форсунки pan-jet – італійські. Тобто система загалом має якісні компоненти і зроблена професійно.

Для зручності регулювань італійські форсунки pan-jet розміщені в легкодоступному місці

Газовий редуктор і клапан – від італійської фірми BRC, блок керування системою живлення – від української Gionix

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заправний вентиль розташований внизу заднього бампера

Кнопка зміни виду палива, яка також показує приблизний залишок газу, з логотипом італійської компанії BRC встановлена в зручному місці і водієві її добре видно

На пропан-бутані витрата палива на трасі – близько 8,5 л на 100 км, у місті – близько 10 літрів. За ціною 7,50 грн за літр газу і 21 за літр бензину економія на кожних 100 км пробігу становить 135 гривень. А це серйозна цифра. Крім того, під час купівлі ЗАЗ Lanos із заводським ГБО покупець отримує фірмову гарантію три роки або 100 000 км.

Після випробування на потужностному стенді V-Tech компанії Carset ми встановили, що на газі максимальна втрата потужності становить лише 5%, а крутильний момент – до 11%

Резюме «Автоцентру»

Кузов і комфорт
+ Комфортна підвіска, наявність достатнього
      простору для пасажирів другого ряду. Зручно розташована докатка у версії з ГБО, балон не займає місця в багажнику

.

Нестача шумоізоляції, підвіска жостко працює на відбій.
Силовий агрегат і динаміка
+ Двигун упевнено тяне з низьких обертів. Витрата газу мало відрізняється від витрати бензину. Версія з ГБО відповідає нормам Євро 5. Коробка передач вмикається нечітко, підвищений паливний апетит.
Фінанси й оснащення
+ Наявність склопідйомників гідропідсилювача керма, подушки безпеки, центрального замку і кондиціонера (в комплектації Lux). −  Відсутність штатної аудіосистеми і ABS даже в максимальній версії.

 

ЗАЗ Lanos 1.5 ГБО
Загальні дані
Тип кузоваседан
Дверцят/місць4/4
Габарити, Д/Ш/В, мм4237/1678/1432
База, мм2520
Колія передня/задня, мм1405/1425
Кліренс, ммН.д.
Маса споряджена/повна, кг1096–1194/1595
Об’єм багажника, л322/958
Об’єм бака, л48+43
Двигун
Типбенз. с распр. впр.
Расп. і к-сть цил./кл. на цил.R4/4
Об’єм, см³1498
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв86(63)/н.д.
Макс. кр. мом., Нм/об/хв130/3400
Трансмісія
Тип приводупередній
КП5­ст. мех.
Ходова частина
Гальма передні/заднідиск./бараб.
Підвіска передня/заднянезал./напівзалежн.
Підсилювач кермагідро.
Шини185/60 R14
Експлуатаційні показники
Максимальна швидкість, км/год172
Разгін 0-100 км/год, с11,9
Витрата траса-місто, л/100 км5,2–10,4
Гарантія, років/км3 роки або 100 000 км
Періодичність ТО, км1/15 000
Вартість ТО-1, грнн.д.

 

5