X

Обираємо антифриз до початку холодів

Напередодні морозів настає час подбати про оновлення антифризу у системі охолодження автомобіля. Хто вже колись робив це, знає, наскільки то непросте завдання – обрати правильну рідину. Експерти бренду Opet Lubricants розповідають «Автоцентру», чому не можна помилятись з вибором антифризу.

Чомусь більшість водіїв упевнена, що найголовніше в охолоджувальній рідині – щоб вона не замерзла в мороз і не «порвала» двигун. Також певна частина автомобілістів щиро вірить, що антифриз «не тієї системи» погано відводить тепло і через нього двигун перегрівається. Але навіть поганий антифриз двигун не зруйнує і не «скип’ятить». А насправді для дбайливого власника важливо, щоб охолоджувальна рідина не сприяла корозії і не призвела врешті решт до серйозного ремонту двигуна.

Чому треба міняти антифриз

Основа будь-якого антифризу – незамерзаюча речовина. У якісних охолоджувальних рідин це етиленгліколь, до якого доданий певний пакет присадок – протипінних, протикавітаційних, фарбуючих тощо. Але головна присадка – протикорозійна (інгібітор корозії).

Справа у тому, що етиленгліколь при всіх його перевагах має один великий недолік: у гарячому виді він викликає корозію алюмінієвих деталей. Яких у сучасних двигунах доволі багато – блок та головка блоку, радіатори і патрубки системи охолодження. Їх корозія призводить до порушення ущільнення камери згорання, до засмічення системи змащення, до забивання радіаторів продуктами корозії, погіршення охолодження тощо.

Сучасні присадки-інгібітори, реагуючи з алюмінієм, створюють на його поверхні тонкий шар, що ефективно захищає деталь від корозії. Здавалося б, усе добре, але з часом присадки спрацьовуються і алюмінієві деталі виявляються беззахисними перед агресивною дією етиленгліколю. Тому антифриз треба заміняти, дешеві рідини – кожні 2 – 3 роки, антифризи високоякісних сучасних формул – орієнтовно через 5 років.

Чому небезпечні підробки

Різного роду підробки та просто дешеві контрафактні продукти небезпечні з двох причин. Перш за все, вони можуть бути намішані не з відносно дорогого етиленгліколю, а з дешевого гліцерину, розведеного спиртом (найчастіше метанолом).

Крім того, що метанол шкодить гумі та прокладкам, він має низьку температуру кипіння, через що є ризик перегріву двигуна. А ще спирт швидко випаровується і вже за кілька місяців у системі охолодження може опинитися рідина з підвищеним вмістом гліцерину. Через що вона стає густою (це шкодить помпі) та агресивною з точки зору корозії. Сам гліцерин під впливом температури теж швидко деградує, чим ще більш погіршується ситуація з корозією в системі охолодження.

Друга небезпека, яку створюють двигуну неякісні антифризи – у спрощеному пакеті присадок, який має малий термін роботи. Присадки  швидко спрацьовуються і їхня захисна дія падає задовго до того, як водій здійснить планову заміну охолоджувальної рідини.

Який антифриз купувати

Якщо не має змоги купувати оригінальну охолоджувальну рідину від офіційного дилера авто, треба обирати продукт того чи іншого відомого виробника автохімії. Оскільки саме їхнім заявленим характеристикам можна довіряти в найбільшій мірі.

Наприклад, бренд Opet Lubricants, офіційно представлений в Україні, має для українських автомобілістів два сучасних антифризи.

Opet Extended Life Antifreeze

Сучасна охолоджувальна рідина карбоксилатної групи (ОАТ, SNF, G12+). Відповідно, має подовжений строк експлуатації. Extended Life Antifreeze не містить амінів, нітритів, фосфатів і силікатів та інших шкідливих для людини та металів речовин. Від корозії алюмінієві деталі двигуна ефективно захищає найсучасніша технологія органічних кислот (ОАТ).

Opet Super Antifreeze

Високоякісний антифриз на основі етиленгліколю, формула якого включає спеціальні присадки для систем охолодження усіх бензинових і дизельних двигунів. Завдяки повному пакету присадок у своєму складі запобігає корозії деталей системи охолодження та перегріву двигуна, не допускає закипання води в радіаторі.

Цікаво, що обидві охолоджуючі рідини Opet продаються як концентрати для подальшого розведення водою. Завдяки цьому та кільком варіантам упаковки (1 л, 3 л, 16 кг, 205 л) власник може створити для себе охолоджувальну рідину потрібної «міцності», згідно з особливостями клімату свого регіону та фінансових можливостей.

Якого кольору має бути антифриз

Колір не має значення. Стандартів, які б пов’язували колір охолоджувальної рідини з її якостями, не існує. Тому підбирати антифриз треба не за кольором, а за рекомендаціями автовиробника або за технічними характеристиками продукту. Важливий маркер якості – належність товару до шанованого бренду, який не дозволяє собі компромісів між собівартістю та якістю. Власне, про це йшлося вище у даній статті.