X

Чим небезпечні сніг і мороз для авто

В этот раз зима взялась за нас всерьез, и в ближайшие дни отступать не намерена. Поэтому автомобилистам нужно учитывать погодные условия

Строго кажучи, сучасні автомобілі до нинішніх українських снігів і морозів цілком пристосовані. Але небезпека в тому, що багато хто з нас, розпещений порівняно теплим кліматом попередніх років, вже відвик від подібних витівок і примх зими. Проте така погода потребує особливого підходу до водіння та уважного ставлення до машини.

Обмороження

За температури -10–15°С і нижче по-іншому починає поводтися підвіска, адже характеристики її компонентів змінюються. Гума сайлент-блоків тепер жорсткіша, робоча рідина амортизаторів – більш в’язка, тому чимало автомобілі на ходу стають «дубовими». Втім, як правило, всі ці симптоми зникають уже через кілька кілометрів пробігу, коли рухомі елементи підвіски прогріваються. Майте на увазі: якщо на початку шляху в таких умовах їхати акуратніше, можна вберегти ходову від швидкого зношення. Адже непрогріті амортизатори бояться активної їзди на нерівностях саме в сильний мороз. В’язка рідина може просто видавити ущільнювачі (сальники тощо).

Двірники

Перед початком поїздки при низькій температурі радимо переконатися, що склоочисники не примерзли до скла. Адже їх робота в такому стані може призвести до перевантаження електроприводу, що, в свою чергу, закінчиться зменшенням його потужності або повним виходом з ладу.

Тороси

Залишені снігоприбиральною технікою снігові бруствери і замерзлі колії у багатьох місцях перетворилися на справжні крижані тороси. Об них можна пошкодити або навіть відламати нижню частину бамперів, нижні спойлери, пластикові щитки, а також аеродинамічні екрани.

Глибина

Гранична глибина снігу для легкового автомобіля порівнянна з його кліренсом. Товстий шар є небезпечним, адже під ним можуть ховатися ями, бордюри, великі каменюки, брили льоду, об які легко пошкодити пороги, бампери і розташовані під днищем агрегати.

У тісноті

Один із небезпечних наслідків снігопадів – простору для автомобілів тепер набагато менше. Дороги стали вужчими, паркування – тіснішим. В таких умовах, маневруючи в звичному місці, ми ризикуємо впертися бампером у замет або сніжний бруствер, а також можемо подряпати або пошкодити авто. Якщо ж маневр виконувався заднім ходом, існує ризик того, що вихлопна труба заб’ється сніговою пробкою. А якщо пиж виявиться доволі щільним, двигун просто заглохне. Остерігайтеся впиратися бемпером у замети, навіть м’які та пухнасті на вигляд. Адже насправді під свіжим снігом часто ховаються старі обмерзлі замети, нічим не кращі, приміром, бетонних стовпчиків.

Крихкість

Підступна властивість морозу така, що він робить предмети крихкішими. Наприклад, в особливо холодну погоду не стукайте за звичкою ногою або монтуванням по пластиковим бризковикам, оскільки таким чином можна позбутися їх частково чи навіть цілком.

Відігрів

Після поїздки в складних зимових умовах автомобіль варто поставити на деякий час в теплий бокс. З кузова зійде лід, а головне – відтануть водостоки, якими тала і дощова вода відводиться під автомобіль. В теплі також вдасться безболісно звільнитися від крижаних наростів у колісних арках.

Дисбаланс

Колісні диски можуть обрости снігом і льодом, що суттєво порушить їх балансування. Особливо характерним є накопичення спресованої снігової маси з внутрішньої сторони коліс, де полиці дисків ширші. Якщо на швидкостях понад 60 км/год у вас з’явилися вібрації, найімовірніше, доведеться заїхати на мийку (або вдатися до інших заходів) для видалення снігових та крижаних груд.

Загроза підкрилкам

Забиті снігом і льодом колісні арки можуть стати причиною пошкодження підкрилків, особливо задубівших на морозі пластикових. Ризик зростає ще більше, якщо ви до того ж вирішили завантажити машину під зав’язку або довелося стрибати на нерівностях. Коли після довгої їзди по засніженій дорозі повертатимете, зверніть увагу на зусилля на кермі: іноді лід в арках може заважати переднім колесам нормально повертатися. Сніг і лід слід одразу видалити.