X

Що скрипить у підвісці: 5 причин неприємних звуків

Надоедливый скрип из-под машины иной раз невозможно не то что унять – даже понять, откуда он исходит.

Загалом скрипіти може будь-яке шарнірне з’єднання передньої підвіски: сайлент-блоки важелів, кульові опори, гумові втулки або кульові шарніри стабілізаторів поперечної стійкості, наконечники рульової тяги, втулки амортизаторів. Може видавати скрип зношений амортизатор,  опора пружини або сама пружина, якщо вона зламалася, тріснуті деталі кузова, що сприймають навантаження від деталей підвіски. Так що ж саме?

Перевірте зношені деталі

Передусім потрібно звернути увагу на ті деталі, які подають й інші ознаки несправності або зношення: шарніри з люфтом, сайлент-блоки з гумою, що стирчить з-поміж металевих втулок, амортизатори з пошкодженими пиляками.

Порівняйте пружини

Порівняйте пружини попарно між собою, можливо, одна здасться вам коротшою. Це означає, що вона зламалася, і якийсь фрагмент вже загубився. Гострий край-уламок може зруйнувати гумову або пластикову опору пружини і видавати скрип.

Протестуйте роботу справних деталей

Скрипіти можуть і ще справні деталі: кульові опори або кермові наконечники з висохлим або змитим мастилом, бездоганні на вигляд амортизатори, сайлент-блоки. Такі дефекти часто вдається виявити, прикладаючи по черзі руку до кожного «підозрюваного», у той час, як помічник розкачує автомобіль над оглядовою ямою. Скрип – це високочастотна вібрація, тому її можна відчути рукою.

Підтягніть усі різьбові з’єднання

Під час діагностики скрипу варто підтягнути по черзі всі різьбові з’єднання – кріплення сайлент-блоків, осей важелів, амортизаторів та інше, оскільки вони в разі недостатнього затягування також можуть стати причиною неприємних звуків.

Змастіть оливою шарніри ходової

Часто для локалізації місця скрипу діагности по черзі змащують мастилом (краще аерозольним) або водою всі шарніри ходової, розгойдуючи автомобіль після змащення кожної точки.

Наостанок варто зазначити, що найчастіше скрип – сигнал про необхідність швидкої заміни або ремонту вузла, навіть якщо після змащення небажаний звук зник.