Як купити автомобіль: тестуємо двигун
Двигун – найскладніший і найдорожчий агрегат вживаного автомобіля, тому остаточний вердикт про його стан краще довірити незалежному фахівцю. Але перш ніж витрачати на послуги експерта гроші та час, спробуйте «відфільтрувати» екземпляри з найбільш явними дефектами. Найкращий спосіб для вас – тестова поїздка за кермом вподобаного автомобіля.
Тиша в салоні!
Багато проблем мотора проявляються у вигляді звуків, тому під час випробувальної поїздки потрібно вимкнути радіо і ввічливо попросити продавця помовчати.
М’який старт
Стартер має працювати безшумно і з першого разу. Справний двигун заводиться з першої спроби, стартер всмикається без скреготу, і безшумно вимикається одразу після початку роботи двигуна і відпускання ключа запалювання або кнопки.
Прислухайтеся
Запустивши мотор, не поспішайте їхати – прислухайтеся до автомобіля, поганявши двигун на різних оборотах. Підвищена гучність холодного двигуна – одне зі свідчень зношення механізму газорозподілу, ремонт якого нагадує капітальний.
На холостому
При роботі двигуна на холостому ходу зверніть увагу на важіль коробки передач. У багатьох машин значні вібрації на ньому і неритмічні посмикування сигналізують про вібрації двигуна, а це – привід для серйозної діагностики силового агрегата.
Зовні
Вийшовши з машини, коли працює мотор, загляньте під капот і придивіться до вихлопної труби. Двигун не повинен смикатися на холостому ходу, а вихлоп теплого двигуна має бути майже невидимим, і без синього відтінку.
Без ривків і провалів
Якщо під час розгону утримувати обороти двигуна в діапазоні 2500-4000 тис. об/хв, інтенсивність прискорення має бути приблизно однаковою, без ривків, провалів і різких підхватів. У двигунів із наддувом, однак, навіть за умови справної турбіни зазвичай існує так звана «турбояма» (відносно слабка тяга на оборотах до 2,5-3 тис.).
Накатом
Під час переходу від розгону до руху накатом за ввімкненої передачі також не мають виникати ривки, посмикування, який-небудь новий шум, стукіт.
Після поїздки
Після поїздки гарячий двигун має працювати рівно, як за звуком, так і з точки зору вібрацій. Після вимикання запалювання мотор повинен одразу зупинитися.
Кришка мастилозаливної горловини
За розігрітого мотора відчиніть кришку мастилозаливної горловини (обережно, щоб олива вас не обризкала). Якщо звідти немає явно вираженого потоку сизого диму, з великою кількістю масла, то циліндро-поршнева група не зношена.
Вирішуючи, як і який придбати автомобіль, визначитеся передусім щодо типу двигуна – виду пального, необхідної потужності, обсягу і кількості циліндрів. Розуміння того, що саме вам потрібно, позбавить у майбутньому вас розчарування, яке може спіткати, навіть якщо стан агрегату на обраному автомобілі виявиться бездоганним.
Якщо в майбутньому плануєте встановити ГБО, дізнайтеся чи є доступні комплекти газобалонного обладнання на цей мотор. Деякі сучасні двигуни з безпосереднім уприскуванням палива або взагалі не можна переобладнати для роботи на скрапленому газі, або це коштуватиме дуже дорого – від 1,5 тисячі євро.