Як недорого відреставрувати торпедо після ДТП
Спрацьовування подушок безпеки, випадкові подряпини, здимання від сонця або інші пошкодження торпедо офіційно вважаються приводом для його заміни. Але це може коштувати кілька десятків тисяч гривень. Водночас віднедавна в Україні існує технологія ремонту передньої панелі, яка надає їй вигляду нової.
Декілька тонкощів
Спеціальний матеріал назвали термовінілом. Це полімерна плівка 0,5–0,7 мм завтовшки, з поверхнею, що повторює кольором і фактурою штатний пластик автомобіля. При нагріванні матеріал розтягується, що дає йому змогу облягати всі опуклості й увігнутості оздоблення без складок і необхідності робити викрійки. Невелика товщина полегшує стиковку обклеєних деталей і не перешкоджає коректному спрацьовуванню подушок безпеки. Для цілковитої відповідності оригіналу компанія-реставратор робить рельєфне кліше-тиснення з фірмовим логотипом бренду або якесь інше маркуванням (SRS, Airbag). У результаті відновлення торпедо за цією технологією коштує вчетверо, а то й уп’ятеро дешевше, ніж купівля нового.
Можна обклеїти термовінілом лише частину торпедо – пошкоджену деталь, яку, звісно, реставратори теж попередньо мають відновити. Існують спеціальні фарби, які за необхідності можна нанести на термовінілове або «рідне» покриття для вирівнювання колірних відтінків – в тому разі, якщо з кількох десятків кольорів і фактур не вдасться добрати потрібне поєднання.
Власне, цю технологію застосовують не лише для торпедо, а й для інших деталей інтер’єру з твердого пластику, що зазнали пошкодження – дверних карт, накладок стійок, облицювання багажника.
Фото Олександра Бойка