X

Як врятувати автоматичну коробку від ремонту

Сьогодні автоматичні коробки передач масово витісняють звичайну “механіку”. Причин багато. Автоматична коробка передач зручніша, потребує менше зусиль від водія та менше відволікає від дороги. Крім того, сучасні автоматичні коробки передач часто виявляються навіть ефективніші за механіку та забезпечують нижчі викиди вуглецю в атмосферу. 

Проте, автоматичні коробки складніші і тому потребують до себе уваги в процесі експлуатації. Якщо дотримуватись правил експлуатації та догляду за “автоматом”, то можна запобігти поломкам та вартісного ремонту. 

Сьогодні на ринку є три основні типи автоматичних коробок передач, для кожного з яких потрібні специфічні оливи: 

Кожна така коробка має свої вимоги до обслуговування. Зокрема Роботизовані АКП можуть потребувати відразу двох видів оливи. Окрему для актуатора, та ще одну для самого механізму КП. То ж треба звертатись до фахових спеціалістів для обслуговування “автоматів” та використовувати якісні матеріали. 

Мало оливи – багато проблем

Якщо зробити рейтинг найболючіших для автоматичної коробки передач проблем, то на перше місце мабуть можна поставити низький рівень оливи. Навіть якщо коробка передач правильно обслуговувалась та була справна в процесі експлуатації може статись витік оливи через втрату герметичності прокладки чи пошкодження корпусу. Якщо втрата відбувається повільно, по трохи то її легко не помітити. Коли рівень оливи низький коробка передач може працювати некоректно, можуть погано вмикатись, або зовсім не працювати окремі передачі. В разі таких симптомів треба негайно їхати на сервіс. 

Якщо ж ви побачили витік мастила і розумієте що це саме трансмісйна олива то багажо доставити автомобіль на сервіс негайно. До того ж не своїм ходом, а евакуатором. Заводити автомобіль з АКП якого витекла олива не варто. 

Як розпізнати проблеми в АКП по її роботі?

Перемикання автоматичної коробки повинні відбуватись мʼяко та плавно, без ривків та ударів. Якщо ж при перемиканнях відчуваються різкі поштовхи, удари або стукіт – це ознаки того, що в АКП є проблеми. При наявності таких симптомів як мінімум не треба планувати на машині далеких поїздок, а краще відразу записатись на діагностику АКП. Однією з причин такої поведінки може виявитись стара олива в АКП, яка вже не здатна нормально виконувати свою роботу. Можливо потрібно всього лише замінити робочу рідину і “автомат” відновить штатну роботу. 

Щоб продовжити термін служби АКП, не допускайте перегрівання робочої рідини. Для цього слідкуйте за чистотою зовнішніх поверхонь радіатора АКП і довго не буксуйте на слизькій дорозі або снігу.

Своєчасно міняйте оливу. Щоб змінити масло повністю, необхідне спеціальне обладнання. Самостійно можна залити свіжу олію, проїхати 500-700 км, потім злити її та залити нову. Тим самим ви знизите частку старої олії в картері.

В любому випадку при наявності таких симптомів продовжувати їздити не варто. Адже проблеми не зникнуть, а навпаки посиляться, а можливо АКП взагалі вийде з ладу. 

Сучасні автоматичні коробки передач мають складний алгоритм роботи, тому велику роль в їх роботі відіграють електронні блоки керування. При виникненні проблем з електронікою АКП на панелі приладів може з’явитися знак “чеку”. В такій ситуації необхідна комплексна діагностика, яка виявляє дефекти при підключенні до автомобіля.