X

Вібро- або шумоізоляція: з чим боротися за комфорт?

Тишины в салоне можно достичь дополнительными средствами, но не все различают две главные причины шума.

Шуми в автомобілі можуть бути одного з двох походжень. Перші – це власне зовнішні шуми, що проникають у салон. Шуми другого походження – вібраційної природи. Їх видають панелі кузова, що вібрують, передаючи і посилюючи шуми роботи механізмів, кочення коліс.

У боротьбі з шумами вібраційного походження головне – перешкодити вібрації кузовних панелей, які, як правило, мають найбільшу площу з усіх інших поверхонь. Тому віброізоляція полягає в обклеюванні відповідними матеріалами плоских ділянок кузова – дверних панелей, перегородок, капотів, крил. Матеріали для віброізоляції працюють за принципом частотного фільтра: вони не усувають шум, а перетворюють його з високочастотного в низькочастотний, менш помітний для людського слуху. Для позитивного результату буває достатньо покрити матеріалом 40% загальної площі «вібронебезпечних» кузовних панелей. Технічно ці матеріали зазвичай представляють собою мати на бітумній основі – вони роблять лист металу важчим, перешкоджаючи його високочастотній вібрації. Іноді в масу бітуму додають полімер – він позбавляє бітумний шар хрусткого призвуку під час роботи аудіосистеми в мороз. Наклеєна поверх бітуму фольга ще більше ускладнює оброблений метал, однак такий сендвіч потребує високої кваліфікації під час укладання, щоб під матом не залишилося повітря, яке може викликати корозію.

Матеріали для шумоізоляції створені поглинати дорожні та залишкові шуми, пропущені віброізоляцією. Ці матеріали являють собою спінені мати з комірчастою структурою, в порах якої загасають звукові хвилі. Шумоізолюючі матеріали, покриті зовнішнім шаром фольги, застосовують там, де може підвищуватися температура – наприклад, на панелі капотів, у районі розташування глушників. Пористі мати роблять багатошаровими, зі свинцевим або алюмінієвим прошарком, що служить додатковим буферним шаром для поширення звукових коливань. Є шумоізоляційні матеріали, які можуть вбирати вологу, і такі, які цього не роблять. Перші працюють краще, але доти, доки не намокнуть; крім того, вони загрожують кузову корозією, тому їх краще не застосовувати на підлозі. У будь-якому разі, при обробці тих автомобілів, у яких не можна виключити попадання вологи під покриття підлоги, шумоізоляційні мати краще не приклеювати до металу, щоб їх можна було витягти для просушування.