X

Зимова експлуатація авто: 5 порад від Бош Авто Сервіс

 Та скільки тієї зими, – подумає половина водіїв, – щоб до неї ще машину готувати! І будуть праві, адже сучасні автомобілі не залежать від погоди, і зиму переносять без проблем. Але труднощі взимку має сам водій, і щоб їх уникнути, варто вжити попереджувальних заходів.

Слід розуміти, що ми будемо говорити не про додаткове обладнання, а здебільшого про працездатність наявних штатних систем. Суть зимової підготовки у тому, щоб привести в машині до ладу те, що зносилося, втратило ефективність або готове зламатися в суворих умовах холодів та опадів.

  • Запуск двигуна

Про що думає автомобіліст, коли виходить з домівки або офісу на вітер, мороз, під сніг або холодний дощ? “Швидше би в машину – там тепло і затишно!” Але якщо двигун не заведеться, ані тепло, ані затишно не буде. І поїздка, звісно, не відбудеться.

Тому напередодні зими варто провести діагностику силового агрегату. Сканер, який є на фірмовій СТО, знайде в електронній пам’яті машини помилки та інші свідчення назріваючих негараздів. Звісно, водієві треба бути готовим не лише до діагностики, а і до заміни деяких частин, які взимку можуть підвести.

Важливо перевірити напругу акумулятора, стан свічок запалювання у бензинового мотора та свічок розжарювання у дизеля, а також основні параметри паливної системи – якщо ці компоненти вже мають якісь вади, за низької температури вони відмовлять у першу чергу.

  • Система охолодження двигуна

Як не дивно, в холодний сезон для мотора та для пасажирів дуже важлива робота системи охолодження. Взимку вона зазнає особливих навантажень, тому треба перевірити рівень рідини, відсутність повітряних пробок та герметичність. Якщо є сліди «потіння» антифризом, навіть без явних протічок, їх треба неодмінно усунути. Нагадаємо, що через несправну систему охолодження може погано працювати опалення салону.

Валентин Марченко, Бош Авто Сервіс «Бровакар», директор

Холоди, опади та волога на дорозі провокують цілу гаму поламок та дрібних негараздів, які заважають нормально користуватися автомобілем. Так, в морози масово виходять з ладу зношені стійки підвіски, підшипники маточин, система запалювання бензинових моторів, свічки розжарювання та паливна система дизелів. Замерзають насоси та трубки омивачів скла, втрачає ефективність стартерний акумулятор.

Взимку на СТО особливо багато звернень з проблемами кліматичної системи: забиті радіатори пічки, заклинені засувки повітропроводів, вентилятори з розбитими підшипниками. Між тим, якщо завчасно звернути увагу на слабкі місця, негараздам легко запобігти: щось замінити, щось відрегулювати, щось просто змастити. Автомобілі, які постійно обслуговуються у мережі Бош Авто Сервіс, діагностуються подібним чином  автоматично, протягом цілого року. А іншим водіям я порадив би провести таку комплексну перевірку найближчими днями, адже зима вже настала.

  • Колеса

На слизькій дорозі важливо, наскільки правильно будуть котитися по дорозі ваші колеса. Бо якщо влітку з одним колесом щось буде не так, легке уведення вбік буде непомітним, а на льоду це призведе до несподіваного заносу. Тому необхідно перевірити кути встановлення коліс і за необхідності відрегулювати їх. Зробити це потрібно ще й тому, що порушені сходження та розвал швидко “з’їдають” дорогу зимову гуму.

Напередодні зими також важливо привести до ладу гальма. Гальмівні механізми усіх чотирьох коліс повинні спрацьовувати синхронно, щоб машину не розвертало на льоду. З іншого боку, всі колеса мають неодмінно розгальмовуватися на всі 100 %. Якщо хоча б одна колодка не «відпускає» до кінця, на зледенілій дорозі машину, що вільно котиться, розвертатиме без видимої причини.

  • Опалення

Добра пічка – не лише комфорт і затишок у салоні. Це ще й безпека, адже кліматична установка забезпечує чистоту вікон, через які водій спостерігає за обстановкою на дорозі. Потрібно завчасно перевірити, по-перше, чи створює опалювач потрібну температуру, і по-друге, чи правильно розподіляються потоки теплого повітря. Найважливіше перевірити ефективність обдуву лобового скла та дефлектори, що подають основну порцію гарячого повітря в салон. Зважте, що деякі проблеми опалення буває усунути непросто, тож треба запастися часом і приготувати відповідні кошти. Йдеться, наприклад, про демонтаж торпедо для ремонту теплообмінника пічки та засувок повітропроводів.

  • Вікна

По-перше, напередодні холодів поміняйте щітки склоочисників, які залишають смуги та розводи: взимку і без того достатньо чинників, які ускладнюють огляд через лобове скло. А ще обов’язково перевірте роботу омивача і залийте в бачок незамерзаючу рідину з добрим запасом градусів. Щоб вікна менше пітніли, треба ретельно помити їх зсередини, а найкраще буде обробити скло препаратом, який відштовхує вологу.

Комплект в багажник

Крім приведення у порядок власне автомобіля, напередодні зимового сезону варто доукомплектувати багажник певними аксесуарами. Вони додадуть водієві самостійності в нештатних ситуаціях і полегшать боротьбу зі стихією. Пропонуємо список у порядку згідно важливості:

  • Щітку для снігу, бажано зі шкребком;
  • Лопату для снігу, причому пам’ятайте, що для боротьби з крижаними брустверами їй краще бути металевою;
  • Кабель з «крокодилами» для «підкурювання» від іншого автомобіля;
  • Плед або ковдру для пасажирів – на випадок, якщо доведеться сидіти в машині без опалювача;
  • Антигель для дизельних автомобілів або рідина для відбирання вологи з бензобака. У випадку заправки на сумнівній АЗС варто додати такий препарат у бак, причому превентивно, а не після виникнення проблеми;
  • Буксирний трос, міцніший та довший за звичайний, не менше 6 м. Він може знадобитися у випадку, якщо машина застрягне у заметі або потрапить у сніжний бруствер на узбіччі;
  • Ланцюги для коліс. Даний пристрій врятує на дорозі з неприбраним снігом, частково – на ожеледі та на підйомах.

Насамкінець хочемо наголосити, що зимові проблеми можуть торкнутися кожного автовласника, незалежно від його добробуту та «крутизни» автомобіля. Тому що морозу, вітру, снігопаду та ожеледі абсолютно все одно, кого морозити, замітати та тримати у крижаному полоні.  Відповідно, і передзимову підготовку варто зробити кожному водієві, без оглядки на соціальний статус.