X

Літні шини б/в: як вибрати та на що звернути увагу

Літні шини з пробігом часто стають реальною альтернативою новим покришкам – причому не тільки дешевим, а часто і моделям середнього сегменту. І нічого дивного тут немає, адже якісні брендові шини зберігають свої преміальні якості і у вживаному вигляді, а бюджетні завжди будуть бюджетними – і в новому, і в потертому стані. Але ключовим чинником стає правильність вибору шини б/у.

Найголовніше, коли ми говоримо про шини з пробігом, це мати на увазі, що є сенс обговорювати лише ті колеса, що привезені з Європи. Про те, чому саме так, ми розповімо нижче. Але від самого початку треба розуміти, вибір літніх шин б/в на складах українських шинних магазинів традиційно вражаючий. Звісно, це добре для споживача, але з іншого боку, вимальовується проблема вибору через величезну пропозицію. Про головні аспекти придбання вживаних літніх шин ми і поговоримо.

Звідки беруться шини б/в

Індустрія обігу вживаних шин розвинена в багатьох країнах. Вона базується на тому, що у розвинених країнах існує так би мовити надлишок вживаних покришок. Пояснюється це тим, що європейські автомобілісти купують нові шини частіше, ніж реально зношуються їхні попередні комплекти. Причин декілька, зокрема, справа у тому, що тамтешні заможні власники трепетно ставляться до питань безпеки і комфорту, частіше міняють шини, часто купують нові автомобілі, купують нові колісні диски. При цьому в них вивільняються “старі” покришки, які збирають спеціальні компанії. З якими вже контактують експортери до інших країн, у тому числі і до України.

Найважливіший нюанс у тому, щоб вживані шини мали саме європейське походження, бо в тих розвинених країнах автомобілі експлуатуються мало не в ідеальних умовах. Шин це теж стосується: рівні шляхи, стриманий стиль руху, “молоді” і добре відрегульовані автомобілі.

Як вживані шини потрапляють до України

Підприємства, які збирають вживані шини у країнах Європи, відразу перебирають їх, сортують за станом, розмірами і моделями. Надто зношені, пошкоджені або підозрілі вибраковують, решту відправляють партнерам – зокрема і в Україну.

В принципі, в нашій країні таких компаній небагато, адже робота з будь-якими шинами потребує знань і досвіду. Кожна нова партія ними також перевіряється, а найкращий асортимент буде у тих, хто маючи в Європі давніх і надійних партнерів, може отримувати шини перш за все  кращих світових брендів. Рекомендується звертатись до компаній та інтернет-магазинів, що продають гуму і нову, і вживану, всіх марок і моделей,  і здебільшого ту, яку самі ж і імпортують. Досвід постачальника шин і володіння ним ситуацією на ринку зведуть ризики купівлі б/у гуми до нуля.

Які моделі вживаних шин доступні в Україні

Перш за все треба розуміти, що в провідних шинних магазинах широкий асортимент покришок не лише преміальних, а і народних європейських марок. І всі вони однаково ретельно відсортовані та перевірені.

Але сенс у виборі саме топових моделей шин є. І він у тому, що вони зберігають свої високі експлуатаційні характеристики протягом всього періоду експлуатації. В той час як більш дешеві моделі часто втрачають свої заявлені характеристики разом з зовнішнім широм протектора.

Провідні шинні інтернет-магазини серед своїх найбільш поширених продуктів називають марки Michelin, Continental, Dunlop, Goodyear – власне, всі вони належать до групи найавторитетніших світових виробників.

Чи можна отримати гарантію на вживані шини

На перший погляд може здатись дивним, але в Україні є шинні магазини, в яких надається гарантія на вживані легкові шини. Умови бувають різні, але найчастіше гарантія поширюється на виявлення дефектів під час монтажу вживаної шини на диск. При тому не обов’язково це має бути фірмова СТО, а годиться і пересічна майстерня у віддаленому населеному пункті. І після монтажу придбаних шин на машину покупець має ще 3 – 5 діб на подання претензій, якщо дефекти виявляться протягом перших поїздок. Згідно існуючої практики, магазин замінює шину на справну чи повертає покупцеві гроші.

Як обирати б/в шини

Певно, найпростіше починати з розмірів. Українські інтернет-магазини пропонують уживані шини перш за все тих розмірів, які найбільш затребувані нашими автомобілістами.

Відрадно, що в межах кожного типорозміру є достатньо широкий вибір брендів і моделей, адже останніми роками українські громадяни їздять практично на тих самих машинах, що й їхні колеги у Європі.

Наприклад, сьогодні найпростіше вибрати собі вживані колеса у таких форматах: розмір 205/55 R16 для найдоступніших сімейних машин, більш модні 225/45 R17 та 235/55 R17 для стильних великих дисків, і нарешті, низькопрофільні моделі 225/40 R18 для авто з відверто спортивним характером.

Щодо підбору бажаної моделі теж все просто, бо з-за кордону до нас приїздять шини хоч і вживані, але не старі за віком. Відповідно, всі вони – з актуальних  модельних рядів. Це спрощує підбір моделі за потрібними характеристиками, адже можна звертатись до офіційних специфікацій виробників-шинників та до дорожніх тестів автомобільних видань і незалежних тестових груп.

Ще одне питання, яке непокоїть покупця б/в шин – побоювання придбати виріб з пошкодженням. Насправді ризик мінімальний, та й він знівельований гарантією, яку дають авторитетні інтернет-магазини. А взагалі дефекти на шинах з Європи – нечастий випадок, адже на тамтешніх шляхах пошкодити їх особливо і ніде. І тим не менш, відмітини від випадкових ударів колесом о бордюр зазвичай можна побачити при покупці – відповідальні компанії перед відправкою коліс поштою фотографують їх в деталях і відсилають клієнту.

До речі, це ще один аргумент за те, щоб купувати шини б/в у надійних і авторитетних компаніях, а не у випадкових торгових точках.