X

Шина Continental Premium Contact 6. Заявка на унікальність

Как инженерам компании Continental в их новой летней шине PremiumContact 6 удалось совместить драйверские и комфортные свойства двух шин – спортивной и гражданской.

Під час розробки нової літньої шини Continental Premium Contact 6 (PC6) перед інженерами стояло завдання об’єднати властивості двох шин в одній – комфортній і спортивній. Для цього в процесі розробки творці «генномодифікованої» шини прагнули забезпечити і навіть поліпшити характеристики (керованість, стійкість тощо) порівняно з більш спортивною моделлю минулого покоління ContiSportContact 5 (СЅС5) і при цьому ще зробити її комфортною, а також економічнішою порівняно з моделлю-попередницею ContiPremiumContact 5 (СРС5). Причому більш економічною новинка мала стати не тільки за показником опору коченню, який впливає на витрату пального, а й за довговічністю, що дало б змогу автовласникам рідше міняти шини. Була також мета довести рівень зчіпних властивостей на мокрому асфальті до рівня класу А відповідно до нещодавно введеної європейської класифікації шин на так званих євроетикетках (EU Tire Label).

При розробці кожен елемент нових шин Continental пропонується в кількох виконаннях і тільки випробування дають змогу визначити їх оптимальне поєднання.

Поставлене завдання виявилося доволі складним, оскільки треба було домогтися згладжування конфліктуючих характеристик (при поліпшенні одних інші погіршуються). Однак ера високих технологій настала не тільки в електроніці, а й у хімії, і вона дала змогу виконати завдання. І в результаті чергового етапу удосконалення гумових сумішей протекторного шару із застосуванням нанотехнологій, а також у результаті розробки нового асиметричного малюнка протектора з використанням останніх ноу-хау компанії вдалося домогтися модернізації каркаса шини, що дало можливість:
– на 15% збільшити ресурс;
– на 3% збільшити керованість;
– на 5% зменшити опір коченню;
– на 10% зменшити зовнішній шум;
– на 2% зменшити шум у салоні;

А найголовніше – гальмівні властивості на мокрому і сухому асфальті відповідають показникам спортивної шини СЅС5. Так команді інженерів хіміків-технологів вдалося домогтися зчіпних властивостей на рівні вимог найвищого класу А. Результат було отримано завдяки величезним зусиллям хіміків, які вирішили складний конфлікт між здатністю гумової суміші забезпечувати низький опір коченню, довговічністю і зчіпними властивостями на мокрому асфальті. Нанотехнології, сучасні полімери (Glassy Polymer) і нова силіка (crystal cilika composition) дали змогу сформувати дуже міцні та гнучкі полімерні молекулярні ланцюжки. А вони, у свою чергу, надали гумовій суміші унікальних адаптивних властивостей.

Безпека з оновленою силікою

Фрикційне зношення

Відсутність оплавлення гуми від підвищеного тертя (під час інтенсивних гальмувань).

 

Втома

У міру старіння стійкість до утворення мікротріщин при контакті з крупнозернистим асфальтом.

 

Абразивне зношення

Знижене абразивне зношення через контакт із гострими гранями каміння дорожнього покриття.

 

Для більш рівномірного розподілу тиску в плямі контакту в конструкції каркаса з’явилися модернізовані шари брекера.

Для ефективного видалення води з плями контакту під час гальмування центральні блоки озброїли модернізованими закритими і напівзакритими ламелями. З одного боку, останні зберегли жорсткість центральних блоків, що відповідають за точність керування і стійкість, а з іншого – передбачають можливість зняття шару води в процесі гальмуванні і її накопичення до виходу з зони контакту з дорогою.

Для поліпшення зчіпних властивостей під час різких маневрів на мокрому і сухому асфальті біля зовнішньої плечової зони асиметричного протектора є довгі блоки. Вони здатні в складних умовах їзди витримувати великі бічні навантаження. Також у цій зоні є ступінчасті дренажні канали, а цілісні блоки чергуються із поздовжньо-розсіченими. Таке поєднання дало змогу інженерам зберегти жорсткість зовнішньої плечової зони, а також здатність видаляти воду з плями контакту.

 

 

 

 

Для кращої керованості центральним блокам надали більшу жорсткість за рахунок формування у них внутрішніх закритих каналів або ж з виходом на одну сторону ¹, а також за рахунок асиметричної форми ребер центральних блоків ²

Великі зовнішні плечові блоки¹ з каналами відведення води ² і макропов’язаною системою ³ забезпечують ефективну стійкість в поворотах.

 

 

Розподіл тиску в зоні контакту

Більш рівномірний розподіл тиску в зоні контакту шини Premium Contact 6 підвищив її ресурс і зменшив шум.

Маркування без SUV

Починаючи з літніх шин, компанія Continental вивела з маркування моделей для позашляховиків і кросоверів приставку SUV. Тепер у моделей літніх і зимових шин (починаючи з WinterConact TS860) незалежно від типу автомобіля буде однакова назва. Особливості їх конструкції для більш важких SUV будуть прив’язані до типорозміру шин, оскільки для легкових автомобілів, кросоверів і позашляховиків вони різні.

Рекорд розмірів

Мабуть, уперше компанія Continental у цьому сезоні виводить на автомобільний ринок нову шину Continental PremiumContact 6 з величезною кількістю типорозмірів – близько 70 (!). Кожен із них уже протестований і запущений у виробництво на заводі в Німеччині. Це будуть типорозміри з посадковим діаметром від 16 до 21 дюйма і з шириною профілю від 195 мм до 275 мм. Залежно від цього індекси швидкості охоплюватимуть потреби автомобілів зі швидкісними можливостями до 300 км/год.

Фото автора і Continental

*- порівняно з шиною ContiSportContact 5