Чудеса і реалії на виставці Automechanika Frankfurt 2016
Порівняно з минулою франкфуртською виставкою Automechanika 2014 акценти трохи змістилися: криза в Європі минула, тема авторемонту стала менш актуальною, і тутешнє прогресивне людство впритул взялося за майбутнє. Тому на порядку завтрашнього дня – машини-безпілотники, електротранспорт і його інфраструктура, цифровий обмін даними на дорозі. І все ж основна маса з 4,8 тис. учасників показала більш реальні новинки щодо безпеки автомобілів, вдосконалення їх сервісу, спрощення експлуатації і здешевлення виробництва. На тлі загального євроблагополуччя не була забута на «Автомеханіці» і друга сторона автомобіля, який, як відомо, не тільки засіб пересування, а й предмет захоплення – тобто об’єкт тюнінгу, колекціонування та подібних прагнень.
Масла
В індустрії мастил стратегія не змінюється: сприяння зниженню витрати пального, екологічність і захист двигуна від передчасного зношення. Одна з компаній на своєму стенді через такі планшети наочно демонструвала, як працює мастило в легковому моторі.
Фанатіють
Тюнінг в розвинених країнах – задоволення клопітке, дороге і юридично непросте. Тому європейцям так важливо отримувати комплектуючі для доопрацювань своїх «ластівок» від офіційних і перевірених компаній. Так що не дивно, що цій темі у Франкфурті був присвячений цілий павільйон.
Діагностика
Автомобілі стають дедалі складнішими, тому індустрія їх обслуговування теж обзаводиться новими діагностичними приладами. Основний вектор їх розвитку – спрощення і прискорення робіт діагноста, щоб протягом однієї зміни він міг прийняти якомога більше клієнтів.
Ціна автономії
На прозорому макеті добре видно, скільки систем безпеки потрібно безпілотному автомобілю для впевненої їзди в сучасних дорожніх умовах. Проте багато виробників таких компонентів вже сьогодні готові налагодити їх випуск.
Новинка від Denso
На великому стенді японської компанії Denso, що поставляє вузли для конвеєрів автозаводів і для вторинного ринку, була одна новинка, яка напевно зацікавить українського споживача. Свічки нової лінійки Iridium TT відрізняються дуже тонкими електродами – діаметр і центрального, і бічного лише 0,4 мм, компанія говорить про них як про найтонші серед тих, що виробляються сьогодні в світі. Якщо говорити точніше, бічний електрод у цілому залишився звичним за формою і розмірами, але на ньому навпроти центрального електрода з’явилася напайка згаданого вище діаметра. Такі розміри зменшують ризик забруднення свічки і полегшують пробій іскрового проміжку, тобто для створення потужної іскри тут потрібно менше енергії. Такі свічки добре працюють у моторах, що живляться газовим пальним, де, як відомо, не найсприятливіші умови для іскроутворення. А щоб такі тонкі електроди служили довго, їх роблять із стійкого сплаву з високим вмістом іридію. Для України Denso визначає ресурс Iridium TT на рівні 100 тис. км, а на американському ринку ця цифра ще більш вражаюча: 100 тис. миль.
Philips
Всі компанії намагалися представити тут свої технічні досягнення, але лідери автомобільного світу привезли на «Автомеханіку 2016» цілі колекції інновацій. Так, на двоповерховому стенді Philips від великої кількості новинок просто розбігалися очі. Цікаво, що майже всі вони були представлені підрозділом Lumileds, що працює зі світлодіодними технологіями.
Світодіодні лампи Н4
Проблема кустарного ксенону, що сліпить, вирішена – як альтернативу газорозрядним лампам для автомобілів колишніх моделей фахівці Philips розробили світлодіодні лампи формату Н4. Компанії вдалося створити LED-джерела, що точно повторюють геометрію звичайних галогенок, замість яких гаражні умільці зазвичай і втискують ксенон. Але філіпсовські LED-лампи чітко відповідають оптичним характеристикам штатних фар, тому оптика дає правильний промінь, який не сліпить інших водіїв. Навіть старі фари дають світло білого спектру, що подібний до ксенонового, а крім того, лампи світять на 150% яскравіше, ніж звичні галогенки. Крім цього, такі LED-лампи на рідкість довговічні: компанія обіцяє термін служби до 12 років, на відміну від галогенок або дешевого ксенону, яких зазвичай вистачає на рік-два експлуатації.
Інспекційні лампи
Інспекційні LED-лампи Philips створювали для суворої експлуатації в умовах СТО. На відміну від дешевих вони не бояться падінь з висоти, агресивних рідин (рівень удароміцності IK09 і стійкості до пилу і води – IP67), деякі витримують наїзд автомобілем. Більшість з них працюють автономно три години і більше. Додаткові зручності: поворотний рефлектор, гачки і магніти підвісу, пошуковий маячок, USB-зарядка. Світильники дають рівне світло, при якому автослюсар не пропустить найменших дефектів. «Якісне світло для якісної роботи» – під таким гаслом демонструються професійні ліхтарі Philips на Automechanika-2016.
Вас знімає Philips
Відеореєстратори ADR610 і ADR810 – з тих небагатьох реєстраторів на ринку, що випускаються під відомим брендом і з високою якістю виконання. Друга особливість – обидва вони добре знімають за умови поганої освітленості і видають зображення у з високою роздільною здатністю full HD (1080p). І найнезвичайніше – реєстратори вміють розуміти, що водій втомився, і подають йому сигнал про необхідність зупинитися на відпочинок.
Демократична Narva
На стенді Philips було представлено продукцію середнього цінового сегмента німецького бренду Narva. Ці лампи європейської якості завжди відрізнялися від моделей Philips лише типом скла колби – воно тугоплавке високоміцне, але не кварцове. І от на виставці Automechanika-2016 показали новинку – галогенові лампи головного світла Narva Range Power +110% з підвищеною світловіддачею і вперше – з кварцовим склом.
У колір
Природне денне світло імітують професійні джерела світла для світлоаналізу – прожектор MatchLine PJH20 LED і світлодіодна лампа MDLS CRI. З колірною температурою 6000 К вони допоможуть малярам точно добирати колір фарби для кузова під час ремонту. Потужні прилади оснащені матовим фільтром для зменшення блікування і виявлення найменших дефектів. Крім вирішення малярских завдань обидві моделі MatchLine можуть слугувати звичайним інспекційним ліхтарем, оскільки вони удароміцні і стійкі до агресивних рідин (ті ж рівні IK09 і IP67). Вбудовані акумулятори (1500 циклів зарядки) спрощують використання на вулиці, під автомобілем або в інших важкодоступних місцях.
Очищення для фар
Не лампами єдиними… Philips вирішує питання яскравості світла, створивши комплект для полірування стекол фар, що помутніли. Препарат знімає шар постарілого пластику, повертаючи йому прозорість. Набір містить все необхідне, аж до рукавичок, і призначений передусім для самостійного застосування. Додаткова особливість – особливий шар, який залишається на відполірованому ковпаку і захищає його від пошкодження ультрафіолетом (повторного помутніння) на 2 роки. Вартість комплекту – менша за ціну однієї нової блок-фари в найдешевшому її виконанні.
Очищувач повітря
Зовсім незвичайний гаджет для особливо вимогливих автомобілістів – внутрішньосалонний очищувач повітря Philips GoPure. Компактний прилад, що працює від розетки прикурювача, автоматично визначає рівень забруднення атмосфери салону і, самостійно активуючись, пропускає повітря через себе, точніше – через свій фільтр. Трирівневий змінний елемент вловлює всі частинки, зокрема алергенні, розміром 2,5–10 мікрон, бактерії, віруси.
Екологія
Екологічність транспорту давно вже стала вічною темою для провідних західних автовиробників. Тому оформлення величезного дизеля зеленими насадженнями на одному зі стендів нікого не дивує, як і те, що на найбільш завантажених вулицях європейських мегаполісів давно немає смороду автомобільних вихлопів.
Реалії життя
Електрокари и гібридомобілі – все це, звісно, дуже перспективно, але найближчі кілька десятиліть конструктори продовжать вичавлювати все можливе зі старого доброго двигуна внутрішнього згоряння. Тому маса стендів на виставці була присвячена саме ДВЗ та їхніх систем. Сучасні турбіни користуються у мотористів особливою увагою, адже це вони дозволяють знімати високі потужності з модних нині малих об’ємів.
М’яко і точно
Провідні виробники компонентів ходової частини вже не перший рік можуть запропонувати автовиробникам готові модульні підвіски – але це для бюджетних машин. Для солідних автомобілів шасі необхідно створювати тільки індивідуально. Вимоги ті самі: поєднання керованості та комфорту, хоча останній критерій в останні роки суттєво коригується високою якістю доріг на території основних ринків збуту.
Деталі сприйняття
Маса компаній-постачальників трудиться над «дрібничками», які працюють на так званий рівень сприйняття автомобіля. Тут показаний стильний і ергономічний щиток приладів, що представляє собою справжній комп’ютер із кольоровим монітором, та ще й з високою стійкістю до вібрацій і перепадів температур.
Кузовний ремонт
Дбайливі жителі розвинених країн, як і ми, не гребують кузовним ремонтом. Послуги колористів і малярів тут дуже дорогі, тому і ціна помилки при доборі кольору велика. А отже, до обладнання для «малярок» вимоги особливі. Ці дівчата рекламують широко поширені в Європі комплексні фарбувальні системи, які об’єднують не тільки фарби безлічі відтінків, а й усі ремонтні матеріали, починаючи з грунтів і шпаклівок і закінчуючи лаком.