Ford починає випробування системи Microsoft HoloLens – нової технології гібридної реальності у проектуванні авто
У дизайнерській студії компанії Ford у м. Дірборн пілотне випробування технології Microsoft HoloLens проводиться вже протягом року. З її допомогою дизайнери можуть бачити віртуальні елементи дизайну, що пропонуються, ніби вони вже є частиною реальних автомобілів. Дизайнери скоротили час на відбір різних форм, розмірів та текстур майбутніх елементів автомобіля з тижнів і місяців, якби для цього використовувалися виготовлені з глини моделі автомобілів , до годин і навіть хвилин. Тепер Ford починає повномасштабне випробування цієї новітньої технології в різних країнах світу.
«Дивовижно, що ми можемо поєднати в такій спосіб старе та нове — моделі з глини та голограми. Це заощаджує час і дає змогу дизайнерам експериментувати та швидко вносити необхідні зміни, створюючи ще більш стильних і сучасних автомобілів, — каже Джим Голланд (Jim Holland), віце-президент Ford із розробки агрегатів і систем. — Окуляри гібридної реальності Microsoft HoloLens — потужний інструмент для дизайнерів. Саме завдяки їм ми можемо змінювати уявлення про автомобілі та керування ними у наші мінливі часи.»
Технологія HoloLens створює гібридну реальність, яка дає змогу дизайнерам за допомогою безпровідних окулярів бачити голограмні фонові зображення фотографічної якості. Рухом одного пальця можна змінити та переглянути численні варіанти дизайну, які віртуально проектуються на реальний автомобіль або його модель із глини.
«Ми може ще не навчилися телепортуватися, але окуляри HoloLens дають нам змогу переглядати повномасштабні тривимірні варіанти дизайну автомобіля разом із дизайнерами та інженерами в різних країнах світу в реальному часі, — розповів Крейг Ветзел (Craig Wetzel), менеджер компанії Ford із технічного забезпечення дизайну. — І це лише початок, можливості в майбутньому здаються майже безмежними. Це так цікаво.»
Побачити майбутнє
Коли дизайнери в окулярах Microsoft HoloLens рухаються навколо реального автомобіля, вони сканують оточення та створюють його карту з набагато більшою точністю, ніж система GPS, щоби відтворювати голограми та зображення під тим кутом, під яким дивляться на автомобіль. Роботу цього портативного безпровідного голографічного приладу забезпечує міні-комп’ютер с потужною операційною системою Windows 10, вбудований в окуляри. Раніше дизайнерам та інженерам доводилося використовувати окуляри віртуальної реальності з кабелями, що підключається до ПК.
Дизайнери бачать тривимірні зображення елементів оформлення так, ніби вони вже є реальними частинами автомобіля. Це дає змогу швидко оцінити дизайн, зробити необхідні зміни та визначити прийнятні варіанти оформлення на більш ранній стадії розробки.
«Завдяки окулярам HoloLens ми можемо миттєво перемикатися між різними віртуальними варіантами елементів дизайну, щоби вирішити, у якому напрямі працювати далі, — розповів Майкл Сміт (Michael Smith) менеджер компанії Ford із дизайну. — Як дизайнер, ви хочете мати можливість показувати, а не лише розказувати. Це забезпечує набагато кращі враження.»
Компанія Ford використовує технологію HoloLens також для налагодження співпраці між дизайнерами та інженерами та кращого розуміння того, як сприйняття автомобіля майбутніми покупцями. Наприклад, ця технологія дає змогу дизайнерам та інженерам одночасно оцінити майже в реальному часі, наскільки естетично виглядає нове бічне дзеркало та як буде в ньому водій бачити оточення.
Сьогодні вивчення варіантів дизайну решітки може потребувати днів, а використання системи HoloLens дає змогу дизайнерам та інженерам випробувати низку різних варіантів протягом декількох годин. Окуляри гібридної реальності можна синхронізувати, щоби кілька розробників могли бачити елемент дизайну одночасно — це значно полегшує співпрацю. Також можна робити аудіозаписи зауважень (високотехнологічна версія паперу для нотаток) для членів команди, які працюють в інших часових зонах або дистанційно.
Крім повномасштабного випробування використання технології HoloLens для розробки дизайну, компанія Ford також вивчає можливості її використання в інших процесах розробки та проектування автомобілів, щоби зміцнити провідні позиції компанії у використанні сучасних технологій візуалізації, таких як віртуальна реальність.
«Технологія HoloLens дає змогу співпрацювати та обмінюватися ідеями цілій команді людей, — каже Елізабет Берон (Elizabeth Baron), технічний фахівець компанії Ford із віртуальної реальності та сучасних методів візуалізації. — Поєднання віртуальних і реальних моделей відкриває нові можливості — це сприяє ефективному спілкуванню між нашими дизайнерами та інженерами, допомагаючи побачити майбутній вигляд автомобіля на більш ранньому етапі його розробки. Завдяки цьому створення прототипів і внесення змін до них відбувається більш ефективно та з більшою свободою вибору.»