X

Mercedes-Benz запатентував нову систему – систему водяного охолодження шин

Компания Mercedes-Benz подала заявку в патентное бюро Великобритании на новую систему, которая позволяет регулировать температуру автомобильных шин при помощи воды.

Заяву на реєстрацію нової системи було зареєстровано в бюро інтелектуальної власності Великої Британії (IPO) тиждень тому. Відповідно до шпигунської інформації, в описі зазначено, що для регулювання температури шин на них під високим тиском буде розбризкуватися вода.

Автомобіль буде оснащений спеціальним резервуаром для зберігання води для роботи цієї системи. Воду можна використовувати як дощову, так і талу. Вона надходитиме у водяний бак через канали з-під ніш для збору води під лобовим склом.

При цьому система працюватиме і влітку, і взимку. Влітку датчики температури всередині шин фіксуватимуть критичні температури, які можуть погіршити зчіпні властивості шин, на підставі чого електроніка наноситиме на шини під високим тиском водяний «пил». На поверхні шини він одразу випаровуватиметься, навіть не опускаючись до плями контакту з дорогою, тобто не погіршуючи зчіпних властивостей. А оскільки випаровування відбувається з відбором тепла, цим, власне, і буде забезпечено охолодження протектора шин.

Знайшли застосування цій системі й у зимовий час. Щоб вода в баку не замерзала, її підігріватиме рідина системи охолодження двигуна. Обприскування шини теплою водою з одного боку дасть змогу частково видаляти з неї налиплий сніг, а з іншого в зоні контакту шини з дорогою вода буде замерзати, примерзаючи до снігу і льоду на шляху кочення шини. Це і забезпечить суттєве поліпшення зчіпних властивостей на зимовій дорозі. Але варто зауважити, що для роботи такої системи потрібен дуже точний розрахунок її роботи, написання дуже складної програми для електронних «мізків» і дуже тривалі випробування всіх можливих дорожніх ситуацій.

Залишається питання, для яких авто призначена ця система – для легкових або для вантажівок. Але про це буде відомо ще не скоро і можливо ніколи, оскільки ще невідомо чи вдасться реалізувати роботу цієї системи в реальному автомобілі.