X

Нові батареї підвищують ефективність електромобілів усемеро

Батареи — главный сдерживающий фактор для электромобилей и катализатор их же развития. Что предлагают новые технологии?

Сьогодні існує кілька типів батарей, які можна використовувати для накопичення енергії в електромобілях. Відверто кажучи, поки що жоден із них не можна назвати найкращим рішенням, гідним взяти на себе роль переможця бензину. Але батареї постійно вдосконалюються.

Популярні літій-іонні акумулятори — радше компроміс, вони — найочевидніший варіант за набором характеристик на тлі інших рішень. Йдеться про ефективність, вартість і складність виробництва, безпеку готового продукту.

Знову ж таки, це не найкраще рішення як таке, просто дорогі  літій-іонні батареї, що інколи спалахують, виявляються все-таки трохи дешевшими і трохи безпечнішими порівняно з іншими виробничими зразками.

Але представники промисловості усвідомлюють, що в довгостроковій перспективі це ненайкращий варіант. Саме тому дослідження і розробка тривають. В Іллінойському університеті було створено прототип літій-діоксид-вуглецевої батареї.

Головна перевага порівняно з літій-іонними акумуляторами — семикратна щільність зберігання енергії, яка становить 1876 Втг на 1 кг. Але існує проблема — мала кількість циклів перезарядки (близько 100 разів). Такі обмеження викликані вуглецем, що виділяється.

Читайте також:
Нова батарея для електрокарів забезпечує запас ходу в 1000 км

За рахунок модифікації складу електроліту вдалося повністю нейтралізувати вуглець, що призвело до збільшення кількості циклів до 500. Однак літій-іонні батареї можуть запропонувати до десяти разів більше.

Однак не варто забувати, що компактний розмір дає змогу збільшити загальну ємність літій-діоксид-вуглецевої батареї. Завдяки цьому запас ходу багаторазово зростає, що дасть змогу за рахунок нечастих зарядок експлуатувати компоненти упродовж кількох років. Потім, якщо технологію поставлять на потік і зуміють зменшити її вартість, заміна компонентів не буде складною.