X

Технологія Slot-based Intersections залишить міста без світлофорів

Исследователи трех институтов MIT (США), ETHZ (Швейцария) и CNR (Италия) разработали технологию Slot-based Intersections для проезда перекрестков дорог без использования традиционных светофоров.

Міжнародна група фахівців із Массачусетського технологічного інституту (MIT), Швейцарського інституту технологій (ETHZ) і Італійської національної дослідницької ради (CNR) розробили технологію так званих «комірчастих інтервалів» (Slot-based Intersections), яка дасть змогу відмовитися від використання на перехрестях звичних світлофорів.

Інноваційна технологія допоможе скоротити час подорожі і зробити процес пересування ефективнішим, а також дасть змогу скоротити витрату палива і кількість шкідливих викидів. Результатом досліджень стала ґрунтовна доповідь у спеціалізованому журналі PLoS ONE під назвою «Зміна організації руху на перехрестях з використання слот-систем». Автори проекту: Ремі Таші (Remi Tachet), Паоло Санті (Paolo Santi), Станіслав Соболевський (Stanislav Sobolevsky), Луїс Реєс-Кастро (Luis Reyes-Castro), Еміліо Фраззолі (Emilio Frazzoli), Дірк Гелбінг (Dirk Helbing) і Карло Ратті (Carlo Ratti).

В основі ідеї Slot-based Intersections лежить технологія автономного керування автомобілями, які здатні з допомогою сенсорів обмінюватися інформацією з іншими машинами і переміщатися в потоці, зберігаючи безпечну дистанцію поміж собою. Як працює інноваційна слот-система порівняно з традиційною системою організації руху за допомогою світлофорів наочно демонструє відеоролик, підготовлений авторами проекту:

:

Технологія Slot-based Intersections працює за тим самим принципом, що і система організації повітряного руху в аеропортах. Авіадиспетчер постійно відстежує місце розташування літаків і залежно від черговості розподіляє їх у своєрідні тимчасові комірки для зльоту або посадки. Таким чином літаки здійснює зліт або посадку в чітко встановлений час.

Аналогічним чином можна організувати рух наземних транспортних засобів із автоматичною організацією черговості проїзду перехресть. Дані про відповідну вільну «комірку» для проїзду перехрестя в обраному напрямку передаються від автоматизованого центру керування дорожнім рухом на автопілот машини. При цьому ця система з такою ж легкістю може варіювати час переходу перехрестя людьми або велосипедистами. За оцінкою творців слот-системи пропускна здатність доріг у мегаполісі може збільшитися вдвічі.