X

Варіатор, автомат і робот: плюси і мінуси різних типів АКПП

Рассматриваем преимущества и недостатки АКПП, вариатора, роботов с одним и двумя сцеплениями.

У наші дні різноманітність КПП широка, як ніколи. Альтернативою механіці крім традиційної АКПП з гідротрансформатором є варіатор, роботи з одним або двома зчепленнями.

У народі нерідко всі ці коробки називають «автоматами» і не всі розуміють різницю між ними. Хоча у кожного типу КПП – свої особливості і алгоритм роботи. Не будемо вдаватися в технічні подробиці, а розглянемо тільки плюси та мінуси різних коробок.

Автоматична (гідромеханічна КПП)

Плюси:

– надійна перевірена конструкція;

– можливість «перетравити» великий крутильний момент двигуна;

– плавність роботи.

Мінуси:

– підвищена витрата пального (порівняно з роботом або варіатором);

Робот з одним зчепленням

Плюси:

– простота конструкції, а тому доволі висока надійність і ремонтопридатність;

Мінуси:

– поштовхи під час перемикань;

– повільні реакції;

– авто відкочується назад під час старту на схилі.

 

Робот із двома зчепленнями

Плюси:

– швидкі перемикання передач і, відповідно, краща динаміка авто;

– економічність.

Мінуси:

– слабка надійність «сухих» зчеплень і блоків керування;

– обмеження за крутильним моментом двигуна;

– дорожнеча.

Варіатор

Плюси:

– плавна робота без переключення передач;

– проста конструкція і менша вартість, ніж у класичної АКПП.

– економічність.

Мінуси:

– малий (близько 150 тис. км) ресурс ременя в клиноремінному варіаторі;

– обмеження за крутильним моментом двигуна.