Вигідна модульність
Чимало світових автоконцернів створюють свої моделі на спільних платформах. Одна з найсучасніших – CMF альянсу Renault-Nissan. Уперше застосована в 2013 році, до 2020-го вона охоплюватиме 70% продукції альянсу під усіма брендами – Renault, Dacia, Nissan, Samsung і Datsun, незалежно від країни виробництва. Вона дасть змогу заощадити до 20-30% коштів на розробку і випуск продукції.
Платформа CMF складається з п’яти головних елементів передньої та задньої частин, моторного відсіку, кокпіта і електронної системи. Залежно від розмірів автомобілів існує три «набори» цих елементів – для А-класу, В-класу та С/D (див. таблицю внизу). Останній сьогодні використовується найактивніше – на його базі створено як низку кросоверів, так і легкові моделі і мінівени.
Виробники дедалі частіше використовують модульно-платформену систему складання нових моделей з огляду на економію витрат. Адже застосовуючи для кількох різних моделей різних марок однакові запчастини, вони купують їх у постачальників за менші гроші (що більший тираж, то менша ціна). Крім того, під час виробництва різних моделей можна використовувати однакові виробничі процеси. Та й розробляти кожну нову модель з чистого аркуша теж не треба. Перевірені і випробувані вузли й агрегати можна задіяти на нових моделях. Завдяки одній платформі навіть бюджетні моделі отримають сучасні рішення щодо екологічності, безпеки та наявності електронних систем.
Крім того, можливість застосування однакових запчастин можна використати і для економії коштів власниками машин на одній платформі. Наприклад, якщо якась запчастина вам дорога, можна пошукати аналогічну фірмову, яка зазвичай коштує дешевше, але підходить на кілька моделей, складених на одній платформі.
Моделі, складені на платформі CMF альянсу Renault-Nissan
Альянс Renault-Nissan почав впровадження платформи CMF найбільшої розмірності – C/D, тому і моделей на ній найбільше. Модуль CMF-A нещодавно почали використовувати для бюждетних моделей. А CMF-B почнуть експлуатувати з 2017 року.
CMF-B
Фото фірм-виробників