Як обрати амортизатори
Безпека автомобіля передусім визначається станом його підвіски і гальм. Цікавий факт: частка гальмівних деталей у продажу запчастин, наприклад, у Німеччині, займає близько 20%, а деталей підвіски – до 10%. В Україні ж зворотна пропорція. Не тому, що ми менше гальмуємо, просто наші дороги і притаманна більшості манера водіння сприяють швидкому зношенню підвіски.
Амортизатор в наших умовах – це, як правило, деталь безпеки, а не комфорту. Адже і керованість, і ефективність гальмування безпосередньо залежать від його здатності забезпечити постійний контакт коліс із дорогою.
Проблеми в підвісці підкаже поведінка автомобіля під час маневрування, стан (особливості зносу) протекторів шин, патьоки олії на корпусі амортизатора, збільшення гальмівного шляху. За першої підозрілої ситуації з керованістю краще заїхати в автомайстерню та уточнити діагноз із фахівцем. Якщо постало питання із заміною амортизаторів, майстер допоможе добрати їх, як правило, зі звичних і доступних йому джерел. Але вам як споживачеві корисно знати, який у вас справді вибір.
А вибір є! Проілюструємо його на прикладі асортименту від німецького розробника і виробника амортизаторів thyssenkrupp Bilstein GmbH, який пропонує амортизатори всіх сучасних систем і технологій: від тих, що йдуть на конвеєр, до спортивних.
Отже, перший вибір – це OES-оригінальний виріб від автовиробника. В цьому разі ви отримуєте рідний для вашого автомобіля амортизатор і можете розраховувати на всі властивості цього вузла, передбачені автовиробником. Але оригінал може виявитися занадто дорогим, особливо якщо ваш автомобіль вже не новий. Тоді можна придбати амортизатор в автомагазині або на ринку запчастин. Адже там теж можна знайти виріб, що відповідає оригіналу, але під маркою виробника амортизаторів, який поставляє свою продукцію і на складальні конвеєри, (OE) і в авторизований автовиробниками сервіс (OES). Наприклад, в асортименті німецької марки BILSTEIN це будуть амортизатори модельного ряду BILSTEIN B4 і BILSTEIN B4 модуль пневмопідвіски. Ви отримаєте відмінну якість і характеристики оригінального вузла за більш доступною ціною. Звісно, у продажу можна знайти і інші альтернативні за ціною і якістю продукту від постачальників афтермаркета. У прагненні заощадити пам’ятайте, що під час вибору амортизаторів ви вибираєте і рівень вашої безпеки.
Покращуємо підвіску
Якщо є бажання адаптувати підвіску для поганих доріг, можна обрати амортизатори з поліпшеними характеристиками, які, наприклад, дають змогу змінювати дорожній просвіт. Тут важливо врахувати, як і де власник має намір використовувати автомобіль, який стиль/манера водіння переважають і як часто) чи буде автомобіль навантажений. Відповіді на ці запитання стають аргументами на користь вибору більш потужних амортизаторів або комплектів підвіски, здатних модифікувати підвіску автомобіля.
Таких пропозицій на ринку небагато, бо вирішити це завдання під силу фахівцям – лідерам галузі, розробникам сучасних технологій підвіски для всіх сегментів: від OE до спорту. І тут BILSTEIN – найкращий приклад, його знамениті жовті серії амортизаторів BILSTEIN B6, BILSTEIN B8 і комплекти підвіски BILSTEIN B12 Pro-Kit, BILSTEIN B12 Sportline допоможуть істотно поліпшити підвіску автомобіля, а модельний ряд BILSTEIN B6 4600, BILSTEIN B8 5100 – навіть поліпшити підвіску позашляховиків.
Переваги цих амортизаторів – у використанні потужної однотрубної газової технології, яка прийшла зі спорту і чудово себе зарекомендувала. Газовий підпір в однотрубній конструкції унеможливлює спінювання оливи, тому його стабільна в’язкість і велика площа робочого поршня дають точне демпфірування нерівностей і високу надійність на екстремальних навантаженнях. А це означає: оптимальне зчеплення з поверхнею дороги, високу курсову стійкість, швидку зміну смуги руху на високій швидкості, короткий гальмівний шлях, великий резерв потужності й терміну служби під час експлуатації з причепом на бездоріжжі.
Зауважимо, що європейський споживач в останні роки активно пересідає на однотрубні амортизатори. Ця технологія дещо дорожча двотрубної, що домінує в ОЕ, але потужність однотрубних, їх ресурс експлуатації значно перевершують двотрубні і виправдовують економним німцям і бережливим чехам таку інвестицію.
Регульована підвіска
Для особливо вимогливих існує можливість зробити підвіску не тільки потужною, а й регульованою, що застосовується як у повсякденному житті, так і в автоспорті. Наприклад, комплекти регульованої підвіски BILSTEIN B14, BILSTEIN B16 або BILSTEIN Clubsport – це технологія автоспорту для щоденного використання, можливість налаштування підвіски під індивідуальний стиль водіння автовласника.
Обидві ці підвіски дають змогу регулювати кліренс у діапазоні 20 мм, домагаючись заниження на 30-50 мм на передній і задній осі, а BILSTEIN B16 – ще й можливість 9/10-ступінчастого паралельного регулювання демпфування (відбою/стиснення) в діапазоні «комфорт–спорт». А в BILSTEIN Clubsport окреме регулювання стиснення/відбою – 100 випробуваних комбінацій параметрів. Регулювання кліренсу та налаштування демпфування проводяться швидко і зручно просто на вмонтованих стійках. Цей продукт екстракласу забезпечить прекрасні ходові якості в будь-якій ситуації і задоволення від водіння.
Зручність добору
Якщо ви зіткнулися з необхідністю добору амортизаторів для вашої машини, краще скористатися каталогами виробників (наприклад www.bilstein.сom). Ще один важливий факт: купівля амортизаторів в офіційних українських дистриб’юторів – це можливість отримати оригінальний продукт з чинною гарантією.