X

Огляд б/в Hyundai Accent: як не вибрати вбиту машину

У своєму четвертому поколінні Hyundai Accent (2010 – 2017) максимально наблизився до почесного титулу «народного автомобіля». Але багато екземплярів цього «бюджетника» вже немолоді – на що варто звертати увагу при покупці?

Свого часу Hyundai Accent IV (заводський індекс RB) був однією з найпопулярніших в Україні компактних моделей, що у 2012 році було офіційно відзначено званням «Кращий автомобіль за співвідношенням ціна/якість». “Автоцентр” розбирався, чи збереглася ця перевага з переходом машини в сегмент вторинного ринку.

Hyundai Accent RB: що це за машина

Щодо зовнішності цю модель В-класу іноді критикували за надмірно азіатську химерність ліній, зате вона й сьогодні не здається нудною, тим більше на тлі одноманітних конкурентів із В-класу. І по начинці це був свіжий продукт – на новій корейській платформі (така ж використана і на Kia Rio) та з моторами нового сімейства Gamma. Автомобіль випускався в кузовах 5-дверний хетчбек та седан. У нашій країні відомий насамперед у триоб’ємному чотиридверному кузові, хетчбеки зустрічаються набагато рідше.

Незважаючи на приналежність до компактного B-класу, седан Accent вийшов досить солідним зовні – він має довжину 4340 мм, ширину 1700 мм і колісну базу 2570 мм, завдяки якій отримали більше комфорту пасажири заднього сидіння. Крім щедрого оснащення та помірної на цьому фоні ціни (близько $13,4 тис.), у період молодості «Акцент» вражав автомобілістів динамікою при скромних за обсягом силових агрегатах.

Історія

2006–2010 Випускався попередник Hyundai Accent третього покоління (індекс кузова МС), в Україні продавалися машини турецького виробництва.
2010 На Пекінському автосалоні дебютує четверте покоління Accent (індекс RB) у кузові седан.
2011 На російському заводі Hyundai під Санкт-Петербургом стартує виробництво седанів, які отримали ім’я Solaris. В Україні модель продається як Accent.
2011 Розпочато продаж в Україні. Стартує випуск 5-дверних хетчбеків.
2013 Модернізація: встановлення нового обладнання.
2014 Ще одна модернізація моделі.
2015 На ринок України розпочато постачання Accent безпосередньо з Кореї. З’явилася версія АКП з 6-ма ступенями.
2017 Випуск Hyundai Accent четвертого покоління припинено.

У салоні «Акцента»

При офіційно бюджетному статусі моделі інтер’єр виконаний якісно. Хоч і недорогий, але тихий пластик, дуже хороша шумоізоляція і обшивка, яка відрізняється зносостійкістю. Оглядовість з-за керма заслуговує на критику лише при русі назад – висока корма седана обмежує видимість. Запас місця для ніг задніх пасажирів вражає. Підлога майже рівна, і при необхідності тут можна розташувати ще й невеликі сумки. З явних мінусів – не особливо зручна посадка водія, обмежений по ширині простір для задніх пасажирів (коли їх троє), місця над головою через похилий дах у них теж небагато.

Комплектації «Акцента» в цьому поколінні бувають небідні – аж до електропідігріву керма та лобового скла. Щоправда, це стосується не всіх екземплярів на вторинному ринку. Проте багато дорогих версій порадують незвичайними для компактних моделей опціями: мультикермом, оптитронним щитком приладів, підігрівом зони передніх двірників, датчиком світла, світлодіодними ходовими вогнями і лінзованою передньою оптикою.

З погляду техніки в салоні фахівці радять перевірити працездатність підігріву подушок передніх крісел, датчика фіксації передніх ременів безпеки, кнопок керування борткомп’ютером на щитку приладів (до 2013 р.в.) та гучністю магнітоли на кермі. Чекати каверзи можна від кондиціонера, демпферний шків компресора якого відмовляв іноді вже після перших 60 тис. км. З дрібних неполадок можна назвати проблеми із датчиком покажчика рівня палива – він глючить, надаючи некоректні показання. В іншому машина справляє приємне враження, якість виконання інтер’єру дуже гарна.

Кузов «Accent»

Хазяйновитим автомобілістам корисно знати, що багажник седана за обсягом один із найменших серед конкурентів – лише 454 л. До того ж його функціональність знижують звужені прорізи – навантажувальний та доступу в салон, а також відчутна сходинка від спинок при складеному задньому сидінні. Так що для частих перевезень багажу більш практичний хетчбек буде кращим.
Корозійна стійкість кузова гідна, серйозних зауважень у цьому плані немає. Але на найстаріших машинах іржу можна легко знайти на металі навколо лобового скла (дах не оцинкований), на капоті, порогах та відбортовках колісних арок. Хронічно вразливе місце – личинка замка кришки багажника, яка кородує та клинить. Профілактичне змащування вирішує питання замку, але потрібно стежити і за кришкою багажника: тут можлива поява іржі навколо замку.

У власників, які рідко заглядають під капот, починають закисати його петлі. Як результат – капот відкривається з великим зусиллям або може виявитися «непідйомним». Все ще зустрічаються автомобілі, у яких у передній оптиці відсутній вентиляційний отвір – як наслідок фари потіють (частіше – ліва). Як і у більшості сучасних моделей, у Accent немає бічних молдингів, через що борти кузова нерідко пошкоджуються неакуратними сусідами по парковці.

Мотори для “Акцента”

“Четвертий” Hyundai Accent пропонувався тільки в бензинових версіях – до речі, на відміну від попередника, в арсеналі якого був і дизельний агрегат, доволі популярний у наших автомобілістів. “Бензинок” дві – атмосферні 1,4 і 1,6 л, і хоча за об’ємом ці агрегати такі ж, як у Accent третьої генерації, вони зовсім інші – нового сімейства Gamma. Так, зокрема, їх ГРМ оснащений довговічним металевим ланцюгом, головка блоку циліндрів – фірмовою системою зміни фаз газорозподілу CVVT та індивідуальними котушками запалювання.

Повсюдне поширення в Україні набули машини з меншим мотором 1,4 л та механічною коробкою передач. Такий тандем, згідно із заводськими даними, забезпечує міському автомобільчику розгін до сотні за 11,5 секунди та помірну витрату палива навіть у міському циклі – всього 7,6 л. І хоча цифрові показники динаміки не особливо вражають, за відчуттями ця модифікація дуже жвава, а за витратами практично вдається вкладатися навіть у 6 літрів.

Комплектації з мотором 1,6 л часто купували в парі з «автоматом», через що автомобілісти отримували схожі з вищезгаданою версією розгінні показники – 11,2 с до 100 км/год, але при цьому помітно програвали у витраті палива – 9,2 л в місті. Важлива перевага обох агрегатів полягає в тому, що вони можуть харчуватися не тільки бензином марки А-95, а й доступнішим за ціною 92-го.

Багаторічна експлуатація показала, що обидва ці мотори цілком надійні, серйозних хронічних проблем не мають. Загальний ресурс (при правильному сервісі) легко досягає 300 тис. км, після чого буде потрібний відносно складний капремонт з перегільзовуванням алюмінієвого блоку циліндрів.
Важливий момент – двигуни «Акцента» не мають гідрокомпенсаторів у приводі клапанів. І якщо машина обладнана ГБО, власник мав кожні 50 тис. км (а також при підвищенні шумності двигуна на холостих обертах) перевіряти зазори клапанів. В іншому випадку вони можуть пригоріти в сідлах і виникне потреба у передчасному капремонті головки.

«Механіка» з акцентом

Як ми вже згадували, Accent IV оснащувався трьома типами коробок передач: 5-ступінчастою “механікою”, 4-х та 6-ступінчастим (з 2015 р.) класичним “автоматом”. Всі агрегати виявилися досить міцними і витривалими, хоча деякі слабкі місця в трансмісії все ж таки були виявлені. Так, на «механіці» перших років випуску проблем завдавало зчеплення (несправність аналогічна одноплатформеному Hyundai i30). Болячка виявлялася характерним металевим писком під час руху під навантаженням заднім ходом (в гірку, при в’їзді на бордюр тощо). Така несправність була викликана ослабленням пелюсток кошика зчеплення. Але в наш час машину з такою проблемою зустрінеш нечасто: до 2015 р. виробник модернізував цей вузол і після заміни він вже не завдає клопоту.

Також, трапляється позаштатний люфт колеса або клацання на початку руху, що провокується зношеною пластиковою дистанційною шайбою на фланці зовнішнього ШРУСа. Hyundai офіційно рекомендував усім дилерам просто видалити «зайву» деталь, вирішивши таким чином проблему.

Обслуговування МКП полягає у контролі герметичності та заміні оливи кожні 90 тис. км, а АКП – кожні 60 тис. км. Цього регламенту дуже важливо дотримуватися, особливо на «автоматі», хоча на деяких ринках для цієї моделі дилери вважали за достатню заміну рідини АКП лише після 180 тис. км. При правильній експлуатації та обслуговуванні “автомати” Hyundai Accent служать без ремонту не менше 300 тис. км.

Ходова частина Hyundai Accent

Hyundai Accent четвертого покоління в перші роки після своєї появи відзначився валкістю під час руху на швидкості вище 100 – 120 км/год. Виробник незабаром удосконалив напівнезалежну задню підвіску, вона стала жорсткішою, і керованість покращилася (хоч і не стала ідеальною). З іншого боку, підвіска Accent енергоємна – більшість нерівностей малої та середньої величини вона добре відпрацьовує, так що в салоні не відчуваєш дискомфорту.

Втішно, що на наших дорогах ходова виявилася цілком надійною. Слабким місцем механіки назвали тільки передні ступичні підшипники – вони можуть стати непридатними при пробігу в 50-60 тис. км. При цьому стійки переднього стабілізатора здатні протриматися близько 80 тис. км, його втулки та сайлент-блоки передніх важелів – близько 100, а кульові опори – близько 150 тис. км. На машинах випуску після 2014 р. стійки стабілізаторів стали довговічнішими. Знижує вартість ремонту окрема заміна всіх розхідників. При цьому гумки задньої балки служать понад 200 тис. км.

Засмучувало перших власників «Акцентів» кермо, оснащене на цій моделі гідропідсилювачем. Так, на автомобілях ранніх років випуску (2011-2012) протікав золотниковий механізм рейки. Після цього його модернізували, усунувши проблему. Неполадка, властива всім раннім Accent – приблизно кожні 40 тис. км. з’являється люфт у зачепленні шестерня-рейка і розбивається опорна втулка рейки. Для вирішення цієї проблеми виробник навіть випустив спеціальний заводський ремкомплект. На щастя, наконечники кермових тяг витримують понад 100 тис. км, а самі тяги ще довші.

У Accent четвертого покоління задні гальма оснащені дисковими механізмами, не надто потрібними на бюджетній машині. До того ж, будучи «у віці», вони завдають власникам певних проблем. Через закисаючі супорти колодки нерівно прилягають до дисків і викликають їх передчасне зношування. Тому за станом направляючих супортів та дисками потрібно стежити – і при покупці, і в експлуатації. В іншому досвід експлуатації показує, що гальма є цілком надійними.

Резюме «АЦ»

Accent – один із найкращих представників у класі компактних авто. Основні зауваження до вживаних екземплярів: недовговічне рульове та передні ступичні підшипники, погана стійкість при їзді на високих швидкостях, можливі дрібні неполадки обладнання другорядної важливості. При цьому позитивний момент – багато з вроджених недоліків на машинах вже давно усунуті силами перших власників та офіційних дилерів.

Технічні характеристики Hyundai Accent RB (2010 – 2017)

Загальні дані

Тип кузова                            хетчбек та седан
Дверей/місць                      5/5 та 4/5
Габарити, Д/Ш/В, мм       4120/1700/1470 та 4370/1700/1470
База, мм                                 2570
Маса споряджена/повна, кг               1100/1565 та 1130/1560
Об’єм багажника, л                                370/1043 та 454/-
Об’єм бака, л                                            43

Двигуни
Бензиновий 4 циліндр.                         1,4 л 16V (107 к.с.), 1,6 л 16V (123 к.с.)

Трансмісія
Тип приводу                                             передн.

Кооробка передач                                   5-ст. мех., 4-ст. авт., 6-ст. авт.

Ходова частина

Гальма передні/задні                            диск. вент./диск.
Підвіска перед./задн.                            незалежн./напівнезалежн.
Шини                                                          185/65 R15, 195/55 R16

Ціна в Україні, $* від 5,7 тис. до 11,0 тис.
* станом на вересень 2023 р.