X

Огляд легенд 90-х. “600-го” Mercedes та ще двох топ седанів з V12

Двенадцатицилиндровые двигатели особо привлекают любителей динамичных авто, а если это классический представительских седанов с соблазнительно не высокими ценами, то выбор очевиден. Но есть одно "но" - такой выбор большими расходами на обслуживание. Тем не менее, немецкие коллеги из AutoBild решили выяснить, насколько хороши "старенькие" BMW 750i, Mercedes 600 SEL и Daimler Double Six.

На початку 90-х років минулого століття автомобілів з такими великими двигунами практично не було, тим паче у бізнес-класі. Першопрохідником тут стала BMW, випустивши свій двигун з дюжинних циліндрів на моделі 750i в кузові е32. Як заявили в компанії, такий двигун став результатом суперництва з іншими відомими автоконцернами. Мерседес, раптово, став другим після BMW випускати 12 циліндрів замість 8. Після цих подій на ринку престижних автомобілів Daimler, що є тоді німецьким підрозділом Jaguar, теж випускає свою модель з V12. Сьогодні ці V12 приваблюють не високими цінами, але чи є сенс купувати їх сьогодні? Купівля якого з них буде виправданою, а який розорить власника?

Інтер’єр як в затишній вітальні
Інтер’єр виглядає як гарна вітальня, крісла якої стоять в одному напрямку. Підлокітник у дверях знаходиться так далеко, що треба нахилитися. Якісний пластик все так само гарний, як і 25 років тому, якість збірки, традиційно висока для Мерседес тих років – навіть через чверть століття нічого не скрипить. У салоні майже завжди тихо. І тільки шестилітровий V12, безумовно найсильніший двигун для легкового автомобіля Німеччини, обережно муркоче, при розгоні. Такий двигун без проблем розганяє 2,3-тонний автомобіль навіть сьогодні. А плавності ходу позаздрять навіть нові моделі бізнес-класу.

BMW 750i

Легендарна е32 дає фору багатьом новим моделям

Перший німецький серійний дванадцятициліндровий двигун після війни! 1987 року це було чимось не звичайним. Кузов, спроектований Ercole Spada, виглядав витонченим та монолітним. Через цікавий дизайн новий розкішний BMW незабаром став «німецьким Ягуаром». Випускалися стандартні 750i, а також видовжені на 30 см моделі – 750l. Вільне місце виділялося для ніг заднього пасажира. Через невеликі внутрішні габарити і заточеність моделі на водія цей кузов був не дуже популярний у бізнес-класі. Його віддавали перевагу любителям гострих відчуттів з одночасним комфортом.

Керується BMW відмінно
Звички автомобіля цілком і повністю відповідає спортивному характеру. Це перша модель, на яку був встановлений сервотроник – він спрощує обертання рульового колеса в місті і робить кермо “важчим” на великих швидкостях. Наявність цієї системи, а також вивірена підвіска дозволяють “сімці” як “плисти” дорогою з комфортом, так і мчати, залишаючи всіх позаду. Жорсткий характер спортивного авто не применшує комфорту. Ця BMW важить на 200 кг менше, ніж Mercedes V12. BMW V12 звучить гордо та потужно. Тим не менш, перестараюча автоматика перемикається частіше, ніж необхідно, що трохи псує враження водіння. Спринт від нуля до 100 займає 8,4 секунди, що для автомобіля віком 25 років є дуже хорошим результатом.

Daimler Double Six

  Daimler Double Six на момент виходу вже був класичним автомобілем.

Коротко пояснимо, щоб уникнути непорозуміння, що бренд Daimler не має ніякого відношення до німецького концерну Daimler AG, який володіє Mercedes-Benz, AMG, Smart і іншими марками. Правда, не має відношення він до концерну, а ось до Готліба Даймлера – має, і безпосереднє. Справа в тому, що ще в кінці XIX століття молода британська компанія з Ковентрі купила у великого інженера права на назву компанії його ім’ям. У 1910 році Daimler втратив юридичну самостійність, ставши частиною Birmingham Small Arms Company, а до 1960-х років – і технічну. Опускаючи масу подробиць, скажімо, що до 1980-х років Daimler став для Jaguar тим, чим зараз є Maybach для Mercedes-Benz. Під шановним брендом випускали найшикарніші версії XJ. Традиція ця згасла остаточно до 2007 року, коли Jaguar купили індійці. З того часу про Daimler по сьогодні нічого не чути – що ж, це надає екземплярам, ​​що збереглися, особливий ретро-шарм.

Особливий шарм моделі надає класичний інтер’єр

Jaguar має найдовшу історію дванадцятициліндрових двигунів серед трьох марок марки. Вже 1972 року британці встановили такий супермотор у своєму XJ. Його третя серія була просто оновленою модифікацією оригінальної моделі, тому в останній рік її спорудження, 1992 року, це вже був класичний автомобіль. Між Mercedes і BMW, Jaguar насправді виглядає як меблі у старовинному стилі серед сучасних шаф. Його плоский, розтягнутий кузов здається значно вужчим усередині, ніж S-Class та 7 Series. Сидіння надто короткі та надто вузькі, щоб бути зручними.

Підвіска енергоємна, але доволі архаїчна

Він легко лавірує на “змійці”, з м’яким кермовим керуванням рухається він дуже передбачувано. Комфорт підвіски сірої пантери не пішов у минуле – оксамитова лапа, з якою британська кішка крадеться по нерівностях, досі не має собі рівних. На низьких швидкостях V12 майже неможливо почути, лише глухий шум проникає до салону. П’ятилітровий двигун із триступінчастою автоматикою підтримує впевнений розгін із комфортним водінням.

Висновок

Трійка потужних седанів назавжди залишила слід в історії.

Підбиваючи підсумки, скажемо: англійський Daimler виграє в плані стилю, але все ж таки корінням він залишається в 70-х роках. Це ретро-автомобіль. Набагато цікавішим є протистояння Mercedess та BMW. Це досить схожі автомобілі, зараз не велика різниця у потужності та ціні не відіграє серйозного значення. Але в рейтингу Mercedes все ж таки посідає друге місце. Пов’язано це з тим, що BMW набагато менш схильний до серйозних поломок, ніж Mercedes. За час після випуску W140 заробив репутацію автомобіля з добрим апетитом по відношенню до ресурсів власника, що підтверджується витратами на споживання та технічне обслуговування. Крім цього, BMW надає більше задоволення від водіння. Таким чином, 7 series зрештою здобуває перемогу, як найрозумніший вибір серед 25-річних “грандів”.