X

Audi А4 (B8): Новий хіт на ринку вживаних авто

В отличие от предшественника Audi А4 в кузове B7, который, по сути, являлся продуктом глубокого рестайлинга поколений В6, автомобиль в кузове В8 разработан с чистого листа.

Головне конструкторське досягнення A4 (B8) – покращена розподілення ваги по осях, що стала майже ідеальним. Справа в тому, що через розташування двигуна перед передньою віссю багато моделей Audi грішили надто перевантаженим передком, що проявляється недостатньою повертальністю. Творці A4 (B8) помітно подовжили колісну базу (порівняно з попередником збільшилася на цілих 160 мм), зсунули назад силовий агрегат (він разом із КП розміщений майже за передньою віссю), а акумулятор перенесли до багажника. Результат – майже ідеальне розподілення ваги муж осями. Завдяки цьому автомобіль наділений відмінними стійкістю та керованістю і тепер має право іменуватися драйверським: активно їздити на ньому – одне задоволення!

Інша конструкторська концепція підкреслена і дизайном – A4 (B8) виконаний у фірмовому стилі Audi, який потім приміряли на себе всі інші моделі цієї марки. На драйверський характер вказують хижа передня частина з агресивним бампером, фірмові трапецієподібні грати радіатора і примружена передня оптика, виділена філігранно світлодіодним завитком ходових вогнів.

Через 4 роки з моменту представлення «четвірка» В8 зазнала рестайлінгу, «макіяж» зовнішності та інтер’єру був настільки легким, що зміни зможуть помітити лише спостережливі люди чи знавці.

Історія

2004-2008 Випускалася попередниця – Audi A4 третьої генерації в кузові В7.

2007  На Франкфуртському автосалоні представлено чергове, четверте покоління Audi A4 (В8).
2008 Зміна поколінь універсалів Avant A4.
2009 Дебютує псевдопозашляхова версія універсалу – A4 Allroad.

2011 Рестайлінг моделі.
2015 Випускається Audi A4 (В9)

Послухаймо класику

А4 представлений двома модифікаціями: 4-дверним седаном та 5-дверним універсалом Avant. Втім, на базі «четвірки» було створено псевдопозашляхову версію A4 allroad quattro, а також модель А5 (купе, кабріолет та ліфтбек). Сьогодні ми розглянемо споживчі якості класичних А4.

Універсали в Україні – не рідкість, приблизно половина автомобілів на вторинному ринку – в практичному кузові Avant, які возять з Європи. Із США везуть седани.

Традиційно для Audi «четвірки» відрізняються високою корозійною стійкістю, навіть у місцях відколів фарби метал майже не іржавіє. На високому рівні і пасивна безпека – максимальні 5 зірок за результатами краш-тестів EuroNCAP 2009 року.

З урахуванням тенденцій у цій моделі широко застосовані світлодіодні ліхтарі (у ходових вогнях, задній оптиці, додатковому стоп-сигналі). Втім, на практиці ця краса здатна завдати неприємностей, а відновлення статус-кво обходиться в копійчину (див. «Слабкі місця»)!

Усередині «четвірки» відразу ж відчувається преміальність марки, який підкреслюється високоякісними та добротними матеріалами, зносостійкою обшивкою, точним підганянням деталей, відмінною шумоізоляцією та багатим (навіть у базовій версії) обладнанням. У цю пишність вдало вписані і драйверські нотки характеру моделі (див. фото).

Про драйверський характер машини свідчить розвернута у бік водія центральна частина торпедо, сидіння з розвиненою підтримкою, вертикальне нульове положення стрілок тахометра та спідометра.

По колісній базі А4 помітно перевершує основних конкурентів (2810 мм проти 2760 мм у BMW 3 Series і Mercedes C-class), і місця для ніг пасажирів тут вистачає навіть велетням. Тому, що сидить посередині заважають виступаючий бокс і масивний тунель підлоги.

Втім, в ході експлуатації все ж таки вдалося виявити кілька проблемних місць: згодом може поскрипувати полиця біля заднього скла (потрібне додаткове знешумлення) та заїдають склопідйомники (потрібне очищення напрямних).

Дружній паритет

Для А4 була призначена широка лінійка бензинових та турбодизельних силових агрегатів, причому обидва типи представлені у нас практично в рівній пропорції.

Як показав досвід експлуатації, у кожному з бензинових моторів виявлено низку проблем. Загальна – не виключена відмова індивідуальних котушок запалювання, правда, ця неполадка відбувається значно рідше, ніж на попереднику.

Найбільш поширений бензиновий мотор – 1.8 TFSI, а найрідкісніший – топовий 3,2 л. Найбільш масовий солярковий двигун – 2.0 TDI.

Слабке місце всіх бензинових двигунів сімейства TFSI – ГРМ, відмічено передчасне розтягування ланцюга та поломка його гідронатягувача. Це може статися при пробігах від 70 до 100 тис. км і загрожує проскакуванням ланцюга та роковою зустріччю клапанів з поршнями. Тому при зазначених пробігах, щоб уникнути неприємностей, необхідно контролювати стан зазначених деталей.

У моторі 1,8 л також трапляються протікання насосів високого тиску (потрібна заміна). 2,0-літрові «бензинки» відрізняються підвищеним олійним «апетитом». Якщо така понад 0,5 л на 1 тис. км, на СТО спочатку пропонують провести заміну системи вентиляції картерних газів. Якщо це не допомагає, потрібен ремонт двигуна із заміною поршневої групи.

Найбільш надійний із соляркових движків – наймасовіший 2,0 л. У 3,0-літрових відмічено вихід з ладу заслінок впускних колекторів (частіше помічається по сигнальній лампі Check engine) і блоку дросельних заслінок (мотор втрачає тягу, виникають перебої в роботі, підвищується димність).

Новий пріоритет

«Четвірки» бувають передньо- та повнопривідними. У порівнянні з попередником налаштування фірмового повного приводу quattro змінилося – у цьому поколінні А4 пріоритет відданий заднім колесам: у штатних режимах 40:60, тоді як у попередника розподіл моменту дорівнював (50:50). Повнопривідні версії відрізняються кращою стійкістю та прохідністю, ніж їх монопривідні «побратими». Характерних слабких місць у трансмісії quattro виявлено не було.

Дуже різноманітна і лінійка коробок передач, призначених для А4: є 6-ступінчаста «механіка» (зустрічається найрідше), варіатор Multitronic (для малопотужних передньопривідних версій), роботизована МКП – S-tronic (аналог фольксвагенівської DSG) та класичний «автомат» Tiptronic.

Найненадійнішим виявився «робот» з двома зчепленнями – слабке місце блок управління «мехатронік» (виявляється смикання в русі). Іноді проблему вдається вирішити перепрограмування «мозків», але нерідко доводиться змінювати проблемний вузол.

У механічній КП, агрегатованій з дизельними двигунами, можливий вихід з ладу двомасового маховика (клацання та стукотіння на початку руху та роботи на холостому ходу).

А ось найбезпроблемнішими виявилися Multitronic (він нового покоління, і слабке місце, властиве попереднику, у ньому усунуто) і Tiptronic.

Мінливий характер

Конструктивно підвіски автомобіля схожі з попередником – попереду і ззаду «багатоважелі» зі стабілізаторами поперечної стійкості. Для зниження ваги безпружинних мас важелі передньої підвіски (по чотири на кожну сторону) і нижні поперечні важелі задньої підвіски виконані з алюмінієвого сплаву. Ходова відрізняється помірною жорсткістю та енергоємністю.

Об’єм багажника А4 середній у порівнянні з конкурентами – 480 л проти 460 л у BMW 3 Series, 475 л у Mercedes C-class і 565 л у VW Passat (B6). Задні сидіння, що складаються, до 2011 р. – допопція, після – в «базі».

Як опція А4 оснащувалися фірмовою системою Audi drive select, що дозволяє змінювати характер автомобіля (варіюються налаштування регульованих по жорсткості амортизаторів, чуйності підсилювача керма і педалі акселератора) – у версій до рестайлінгу три режими роботи: Comfort, Auto і Dynamic, а після 201 додався четвертий – Efficient. Режими змінюються кнопками біля важеля коробки. Регульовані амортизатори виявилися не менш надійними, ніж звичайні.

Досить довговічна та підвіска. Більшість оригінальних «витратників» передньої та задньої підвісок здатні виходити до 100 тис. км. Трохи менше (близько 80 тис. км) служать гідравлічні сайлент-блоки задніх нижніх важелів передньої підвіски і близько 60 тис. км – стійки стабілізатора. Разом з тим, ремонт ходової коштує дорого – передні важелі поставляються разом з кульовими опорами, а в задній підвісці разом з «гумками» пропонуються нижні важелі.

Виникають складності і із заміною – згодом намертво закисають сталеві болти в алюмінієвих поворотних кулаках кріплення верхніх важелів та розвальних тяг задньої підвіски. Їх доводиться нагрівати, висвердлювати і часом навіть зрізати «болгаркою».

Рейкове кермо, оснащене електропідсилювачем, зарекомендувало себе як надійне. Рульові наконечники здатні витримати не менше 100 тис. км, а тяги – близько 150 тис. км.

Електрифікований у А4 і гальмо стоянки – задіюється кнопкою біля важеля коробки передач, а гальмівні механізми блокують колодки за допомогою електродвигунів, встановлених на кожному задньому супорті. На відміну від Ауді А6 в кузові 4F і VW Passat (B6) у «четвірки» проблем з «електроручником» немає. Єдине зауваження до гальм – з часом розбиваються скоби задніх супортів і стукають на нерівностях.

Слабкі місця автомобіля

Слабке місце всіх бензинових агрегатів сімейства TFSI – передчасне розтягування ланцюга ГРМ та знос його гідронатягувача.

У «роботах» S-tronic аналогічних VW DSG проблем доставляє блок управління «мехатронік».

Слабке місце оптики А4 – світлодіодні ліхтарі. Так, у передній відмічено вихід з ладу ходових вогнів (частіше – у гарантійний період), у задній – перегорання світлодіодів, а в універсалах Avant згодом окислюється плата та згоряють світлодіоди додаткового стоп-сигналу. У всіх випадках фари під заміну – у зборі.

Резюме

Кузов та салон

+

Престиж. Высокие пассивная безопасность и коррозионная стойкость. Богатое оснащение. Качественный салон. Много места для ног на галерке.

Цена. Сгорают светодиоды в ходовых огнях, задних фонарях, дополнительном стоп-сигна­ле. Скрип полки у заднего стекла и писк стеклоподъемников. Массивный центральный тоннель. Складывающиеся задние сиденья – ­допопция для авто до 2011 г.

Двигуни

+

Безпроблемні, тяговиті та економічні турбодизелі 2.0 TDI.

Передчасне розтягування ланцюга ГРМ та відмова його гідронатягувача, можливий вихід з ладу індивідуальних котушок запалювання (TFSI). Потік насосів високого тиску (1,8 л). Підвищений масляний апетит (2,0 л). Вихід з ладу заслінок впускних колекторів, блоку дросельних заслінок (3,0 л TDI).

Трансмісія

+

Наявність версій quattro та надійність повнопривідної трансмісії. Вибір КП. Безпроблемні Multitronic та Tiptronic.

Ненадійний “мехатронік” (КП S-tronic). Вихід з ладу двомасового маховика у коробках турбодизелів.

Ходова, рульова

+

Відмінні стійкість та керованість. Надійна система Audi Drive Select. Витривала підвіска. Безпроблемні рульове та електроручник.

Заміна багатьох розхідників разом із важелями. Закисають болти в алюмінієвих поворотних кулаках підвісок. Розбиваються скоби задніх супортів.

Audi A4

від $8 000 до $27 000

Загальні дані

Тип кузова седан та універсал

Дверей/місць 4/5 та 5/5

Габарити, Д/Ш/В, мм 4700/1825/1430 та 4700/1825/1435

База, мм 2810

Маса споряджена/повна, кг 1430/1980 та 1490/2060

Обʼєм багажника, л 80/960 та 490/1430

Обʼєм бака, л 65

Двигуни

Бензинові 4-циліндр.: 1,8 16V TFSI (120/160 к. с.), 2,0 16V TFSI (211 к. с.)

Бензинові 6-циліндр.: 3,2 л 24V (265 к. с.)

Дизельні 4-циліндр.: 2,0 л 16V Turbo (120/143/170 к. с.)

Дизельні 6-цилиндр.: 2,7 л 24V Turbo (190 к. с.), 3,0 л 24V Turbo (239 к. с.)

Трансмісія

Тип привода передн. чи повн.

КП 6-ст. мех., 7-ст. робот. S-tronic, 6-ст. авт. чи бесст. варіатор.

Ходова частина

Гальма передні/задні диск. вент./диск.

Підвіска передня/задня незал./ незал.

Шини 205/60 R16, 225/55 R16, 245/40 R18

Відгук

Олександр

Audi A4 седан 2011 р.

Експлуатує 1,5 роки. Двигун 1,8 л TFSI. Потужність 160 л. с. КП 6-ст. авт.

Подобається

Я шанувальник Audi. “Четвірка” подобається ходовими якостями – мотор прийомистий і дозволяє їздити активно. При цьому в місті вдається витрачати близько 10 л на «сотню», а за містом при 140 км/год – близько 7,5 л. Підвіска разом із високопрофільними шинами комфортна та енергоємна, добре тримає авто і в поворотах, і на високих швидкостях. Оснащення машини багате, якість матеріалів висока, деталі ретельно підігнані. Шумо-ізоляція хороша. Багажник великий.

Не подобається

Не подобається низький передній бампер. Зручності середнього заднього пасажира заважає великий тунель підлоги. Погано, що задні сидіння не складаються. Не можна перевозити довгоміри – задній підлокітник без дверцят доступу до вантажного відсіку. Замінив лише передні амортизатори та їх опорні подушки. Але причина не в їхньому зносі, а як дорога взимку потрапила до ями. Інших проблем не було.

Резюме «АЦ»

А4 – престижне авто, що підкріплено іменитістю марки, високою якістю збирання та матеріалів, багатим оснащенням та відточеними ходовими якостями. За все це доведеться багато платити. Основні зауваження стосуються проблем із ГРМ моторів TFSI та «роботів» S-tronic.