X

Огляд б/в Ford Fiesta: чи правда це найкращий компакт з “автоматом”

Ford Fiesta у шостому поколінні – зразковий європейський автомобіль. Він багато років ходив у лідерах свого класу, підкоряючи мільйони покупців зручністю, безвідмовністю та відверто драйверським характером. Але все це стосується нових машин, а як щодо вживаних екземплярів?

Взагалі Fiesta – представник компактного B-класу, аж ніяк не найпопулярнішого в Україні. Але у своєму шостому поколінні це вже досить просторий автомобіль із гарним запасом міцності, тобто явних мінусів усіх маленьких машин цей «Фордик» не має.

До речі, про покоління: у цьому питанні має місце плутанина. За одним із «обчислень», Ford Fiesta 2008 – 2017 р.в. відносять до шостого покоління, за іншим відліком (прийнятим у Великій Британії) – до сьомого. Справа в тому, що модель IV покоління (з 1995 р.) після рестайлінгу 1999 отримала товарний індекс MkV, що збило до того чітку систему нумерації поколінь. Насправді більшість експертів вважають Fiesta MkV (1999–2002) четвертим поколінням (1995–2002). Таким чином наш сьогоднішній «герой» фактично – шоста генерація «Фієсти».

Ford Fiesta VI: що це за машина

“Форд Фієста” шостого покоління базується на єдиній фордівській платформі В-класу. Це одна з перших моделей концепції “Один Ford”, згідно з якою компанія відмовилася від створення особливих моделей для локальних ринків. Відповідно, ця Fiesta без принципових змін продавалася в Європі, Америці і навіть в Австралії (лідером цієї концепції у Ford Motor Company став Focus 1998 р.).

Історія

2002-2008 Випускався попередник – Ford Fiesta п’ятого покоління.
08.2008 Дебютує шоста генерація Ford Fiesta – 3- та 5-дверні хетчбеки.
11.2008 На Гонконзькому автосалоні представлений 4-дверний седан (для китайського, російського та північноамериканського ринків).

08.2012 Рестайлінг. Модель отримала нові агрегати: бензиновий 1,0 л та турбодизель 1,5 л
02.2013 Розпочато випуск традиційної зарядженої версії Fiesta ST, яка, однак, на різних ринках мала вдосконалення різного рівня.
2016–2017 На ринок України в індивідуальному порядку почали завозити седани Ford Fiesta – “битки” з Америки.
04.2017 Випуск Ford Fiesta шостого покоління у Європі припинено.

Завдяки своєму виразному та динамічному «кінетичному» дизайну ця «Фієста» виглядає свіжо і сучасно навіть сьогодні. Рестайлінг, проведений наприкінці 2012 року, особливо не змінив зовнішність моделі, а основні метаморфози торкнулися її передньої частини та малюнка задніх ліхтарів.

В Україні сьогодні пропонуються до продажу як екземпляри, які колись були куплені новими в офіційній дилерській мережі країни, так і завезені з Європи та США (седани після ДТП).

Кузов Ford Fiesta: скарги приймаються

Європейські версії Fiesta представлені 3- та 5-дверними хетчбеками – саме останні найпоширеніші в Україні. Крім того, в Європі зустрічаються комерційні варіанти Fiesta Van – “тридверки” з глухими задніми бічними вікнами і рівною підлогою на місці заднього сидіння. Такі машини купували не лише дрібні підприємці, а й ті, хто хотів заощадити на податках. Незважаючи на компактність, безпека Fiesta висока – у її активі максимальні 5 зірок за результатами краш-тестів EuroNCAP.


Лакофарбове покриття не відрізняється особливою міцністю, легко дряпається, на капоті швидко з’являлися сколи. Але гальванічний шар цинку із зовнішнього боку досить міцний і навіть на сколах до металу ця “Фієста” довго не іржавіє. На предмет корозії машину потрібно оглядати дуже уважно, оскільки на більшості екземплярів із внутрішньої сторони деталей вже давно розвивається іржа, поки що не видима зовні.
Явні вогнища іржі вже сьогодні можуть бути помітні в місцях стику порога з переднім і заднім крилом та арками, внизу крил та на їхніх відбортовках. Усередині дверей теж можуть бути сюрпризи, насамперед у місцях завальцювання зовнішніх панелей.

На окремих примірниках хетчбеків трапляється корозія в кутках багажника, куди затікає вода через нещільні стики панелей даху. Варто пошукати іржу і під капотом – на зварювальних швах чашок передньої підвіски: це не фірмова «болячка», але такі випадки мають місце.

На цьому тлі обширна іржа на днищі, що виникає через слабкий заводський антикор, виглядає дрібницею – її можна зачистити навіть самотужки. При виборі машини не забудьте також заглянути під килимки в салоні, де можна виявити глобальну загрозу – заводський килим, що пропустив воду. Під ним непомітно, але впевнено іржавіє підлога.

Що в салоні у «Фієсти»

Інтер’єр – однозначний плюс цієї машини: як і зовнішність, він яскравий, неординарний і добротний у сенсі матеріалів. Цілком сучасні виступаючий козирок щитка приладів, зручне 3-спицеве кермо, дворівневе компонування центральної консолі з кнопками управління аудіосистемою в дусі клавіатури Vertu, декоративні деталі «під алюміній» та чорний «рояльний» лак. Залежно від бажання замовника інтер’єр міг мати різну колірну гаму, причому не лише обшивки, а й пластикових деталей салону та приладової панелі.

Пластик оздоблення м’який (навіть на дверях!) і якісний, матеріали зносостійкі, а ось шумоізоляція середнього рівня – чути двигун і дорогу. Місця для ніг людям на зріст вище середнього обмаль, хоча тунель підлоги невеликий. Над головою спереду простору вистачає, ззаду із цим гірше, а по ширині трьом дорослим відверто тісно. Неоднозначна Г-подібна конструкція задніх підголовників, що опускаються: будучи внизу, вони покращують огляд за кормою, але в такому положенні впираються в спину заднім пасажирам. З прикрих проблем у салоні автомеханіки називають хіба що поломку важелів керування потоками повітря та вентилятора.

Вражають можливості штатної аудіосистеми, особливо система SYNC на європейських і американських комплектаціях моделі. Щоправда, деякі власники скаржаться на проблеми з аудіоблоком, але насправді йдеться лише про фоновий шум у динаміках при вимкненому живленні. При цьому на дорожчих версіях з “музикою” від Sony таких проблем немає.

У порівнянні з моделями-конкурентами похідний об’єм багажника Fiesta середній: 295 л проти 270 л у Peugeot 207 та 315 л у Skoda Fabia. Але в конфігурації зі складеними задніми сидіннями він один із найменших – 980 л проти 1195 л і 1180 л відповідно. До того ж у місці складання спинки у «Фієсти» виходить відчутна сходинка.

Найкращі мотори «Форд Фієста»

У «шостої» Fiesta багата лінійка силових агрегатів, хоча в Україні найбільшого поширення набули бензинові версії, а наймасовішим є двигун 1,25 л. Певно, на другому місці 1,6-літровий дизель, рідше зустрічаються дизель 1,4 л і знаменитий бензиновий трициліндровий «турболітр» – 1,0-літровий моторчик (100 – 125 к.с.) з наддувом. На привезених з Америки седанах і хетчбеках найчастіше стоїть 1,6-літровий бензиновий двигун (105 – 120 к.с.).
Багато двигунів з невеликими доробками були запозичені у моделі-попередниці – це бензинові атмосферні агрегати Duratec об’ємом 1,25, 1,4 і 1,6 л і турбодизельні Duratorq 1,4 і 1,6 л. “Бензинки” перевірені часом і добре відлагоджені конструкторами Ford, тому вони цілком надійні. Їхня ГРМ приводиться в дію ременем, який потрібно міняти кожні 100 тис. км (термін виключно для оригінальної запчастини). Під час цієї процедури слід також проконтролювати та при необхідності відрегулювати теплові зазори клапанів.

Атмосферні бензинові мотори на багатьох “Фієстах” покоління 2008 – 2017 сьогодні близькі до межі свого ресурсу, який мотористи визначають як 250 – 300 тис. км. Але ще раніше власника починають відволікати дрібні неприємності типу зношеної помпи, порваних патрубків системи охолодження, протічок оливи і заїдання заслінок змінюваної геометрії впуску.

1,0-літровий моторчик EcoBoost на “Фієсті” використовувався як з наддувом (100 і 125 к.с.), так і без (65 і 80 к.с.). У цих агрегатах впроваджено безліч прогресивних технічних розробок (випускний колектор з сорочкою охолодження, продовженою від ГБЦ, три кола системи охолодження, ремінь ГРМ в масляній ванні, врівноважування роботи трьох циліндрів за рахунок дисбалансу між маховиком і шківом коленвала).

Цікавіше за інших звичайно ж варіант «турболітр», який після презентації 2012-го кілька років збирав найпрестижніші призи на світових виставках та конкурсах як найефективніший, найекологічніший, найбільш інноваційний тощо. Моторчик досить міцний та живучий, але має кілька дорогих для власника особливостей. Складно міняти ремінь ГРМ (який купається, до речі, в масляному картері), вимагає постійного контролю триконтурна система охолодження, та й турбіна, як відомо, не вічна штука. Ще конкретні неполадки: проблеми зі стартерами (відмова реле, що втягує) і протічки охолоджувальної рідини з-під передньої кришки двигуна (через специфічні складності заміну краще проводити на фірмовій СТО).

Турбодизелі Fiesta, хоч і приписані до одного сімейства Duratorq, відрізняються між собою. Зокрема, 1,5-літровий агрегат, що з’явився після рестайлінгу, виявився найменш надійним. Хороші рекомендації від мотористів отримує найстаріший дизель 1,6 л в ранньому виконанні (без змінної геометрії турбіни), хоча якраз у 1,6-літрових зустрічається передчасний, вже після 100 тис. км пробігу, масложер через знос циліндро-поршневий групи.

Ремінь цих дизелів здатний витримати близько 200 тис. км, а в ГРМ застосовуються гидрокомпенсаторы. Не дуже довговічна в дизелів система живлення Сommon Rail – виходять з ладу дорогі паливні форсунки. Ближче до 200 тис. км. виникають проблеми з турбінами.

Яка коробка Fiesta краще

Всі Fiesta передньопривідні. На вибір пропонується три типи коробок: традиційна «механіка» і класичний «автомат», а також роботизована МКП PowerShift з двома зчепленнями. Найчастіше у нас зустрічаються бензинові версії Fiesta у парі із традиційною механічною коробкою передач.

Як не дивно, найбезпроблемнішою виявилася не простецька «механіка», а АКП японського виробництва. Робот Ford більш надійний, ніж подібна коробка концерну VW. Особливість його роботи – ривки при початку руху. Якщо вони стають надто сильними, необхідно проводити так звану адаптацію зчеплення на фірмовій СТО, яка потребує перепрошивки ЕБУ.


А найбільше характерних проблем виявлено у МКП. Тут відмічені течі сальників півосей та штока перемикання передач. Причому якщо своєчасно не помітити втрату мастила, це може призвести до виходу з ладу 5-ї передачі – через недостатній рівень оливи вона страждає першою. До 80 тис. км може стати непридатним опорний підшипник правої півосі – саме правої.

Специфіка роботи зчеплення (воно з гідроприводом, але суть не в тому) – на холостих обертах двигуна прослуховується шум натискного підшипника, який зникає при включенні зчеплення.

Підвіска «Форд Фієста»

Ходова Fiesta – одне із його сильних місць. Підвіска відповідає динамічній зовнішності моделі – вона добре утримує авто на заданій траєкторії навіть за активної їзди і при цьому цілком комфортна. Такому стилю їзди сприяє досить гостре (2,6 обороту) рульове.

Важлива перевага підвіски – висока надійність. На наших дорогах за нормальної експлуатації часто доводиться міняти лише стійки стабілізатора – кожні 60–80 тис. км. При цьому його втулки, сайлент-блоки важелів та кульові опори передньої підвіски здатні витримати пробіг у 150–200 тис. км. Щонайменше 200 тис. км ходять і гумки задньої балки.

Місце, яке потребує контролю – шліцеве з’єднання рульового валу в зоні його аварійного складання при ДТП. “Віковий” нюанс – характерні клацання, які з’являються при обертанні керма. У ході рестайлінгу кінця 2012-го цей вузол модернізували, ліквідувавши проблему. При цьому розхідники кермового тримаються до 200 тис. км.

У гальмах більшості екземплярів Fiesta VI спереду – вентильовані диски, а ззаду – барабани. Дискові механізми пропонувалися лише на замовлення та йшли штатно на зарядженій версії ST. До надійності гальм претензій немає, але барабанники потребують регулярного обслуговування: якщо кожні 60–80 тис. км їх не очищати від пилу та іржі, вони попросять допомоги скрипом при кожному гальмуванні.

Резюме «АЦ»

Ford Fiesta у шостому поколінні – для українського автомобіліста гарна можливість отримати у своє розпорядження сучасний автомобіль, якісний, практичний та дуже цікавий у плані керованості. Але при цьому в країні вже достатньо пошарпаних екземплярів, які регулярно спустошуватимуть гаманець власника. Тому будьте уважні при покупці – загалом хороша репутація «Фієсти» може зіграти з вами злий жарт.

Технічні характеристики Ford Fiesta VI (2008 – 2017)

Загальні дані

Тип кузова                          хетчбек та седан
Дверей/місць                     5/5, 3/5 та 4/5
Габарити Д/Ш/В, мм      3950/1720/1480
База, мм                                           2490
Маса споряджена/повна, кг      965/1490
Об’єм багажника, л                      295/980
Об’єм бака, л                                  45

Двигуни
Бензинові 3 циліндр             1,0 л 12V (65/80 л.с.), 1,0 л 12V (100/125 л.с.)
Бензинові 4 циліндр.           1,25 л 16V (60/82 л.с.), 1,4 л 16V (96 л.с.), 1,6 л 16V (105/120 л.с.), 1,6 л 16V ( 182 л.с.)
Дизельні                                   1,4 л Turbo (68 л.с.), 1,5 л 8V Turbo (75 л.с.), 1,6 л 8V Turbo (95 л.с.)
Трансмісія
Тип приводу                 передн.
Коробка передач         5 ст. мех., 4 ст. авт., 6 ст. робот. механ.

Ходова частина

Гальма передні/задні             диск. вент./бараб., диск. вент./диск.
Підвіска перед./задн.             незалежн./напівнезалежн.
Шини                                           175/65 R14, 195/50 R15, 205/40 R17

Ціна в Україні, $*                від 4,6 тис. до 12,9 тис.
* станом на вересень 2023 р.