
Уживаний Honda Civic: що потрібно знати під час вибору б/в Цивіка
Історія
2005–2011 Перебував у виробництві попередник – Honda Civic восьмого покоління.
09.11 На Франкфуртському автосалоні дебютувала дев’ята генерація Civic’а в кузові седан і хетчбек.
10.11 У США розпочалося складання американських версій в кузові седан і купе.
09.13 Рестайлінг моделі. Запущена у виробництво ще одна модифікація – 5-дверний універсал Tourer.
09.16 На Паризькому автосалоні представлено нове, десяте покоління Honda Civic.

Honda Civic
Дев’яте покоління Honda Civic продовжило традицію, закладену попередником: седани і хетчбеки суттєво відрізняються не тільки за дизайном, а й технічно. У колишньої моделі було визначено слабкі місця. Цікаво, вони теж передалися у спадок?
Гамма модифікацій героя нашого матеріалу трохи змінилася: творці відмовилися від виробництва 3-дверного хетчбека, залишивши тільки п’ятидверку, яка завдяки захованим у стійки ручкам задніх дверцят візуально схожа на побратима з меншою кількістю дверей. При цьому з’явилася нова версія – стильний і динамічний 5-дверний універсал Tourer. Крім них, як і раніше, складали 4-дверні седани і купе.
Повторимося, що технічно хетчбеки разом з універсалами відрізняються від інших Civic’ів – у них інша колісна база, інша задня підвіска і деякі коробки передач. З огляду на більш доступну ринкову вартість найбільшого поширення в Україні отримали седани – саме про них ми сьогодні і поговоримо.
Спірний вигляд
Як і раніше, географія виробництва седанів широка: версії для європейського ринку випускалися в Японії і Туреччини, а для американського – в США. В Америці також виробляли купе і седан Civic Hybrid, оснащений гібридною силовою установкою. Зовні європейські седани відрізняються від решти трохи видозміненим «навішуванням» – оптикою, бамперами і решіткою радіатора. На наших дорогах, як правило, експлуатуються офіційно продані «європейці».
До речі, американцям седан зовсім не сподобався – під час презентації цієї моделі публіка прохолодно зустріла новинку, відзначивши її простенький дизайн і дешевий салон. Ця думка набула такого широкого резонансу, що Honda пообіцяла якнайшвидше здійснити оновлення Civic’а. Рестайлінг відбувся через два роки (в 2013 році) з моменту появи моделі, і завдяки йому зовні машина стала соліднішою і гармонійнішою, нагадуючи більший і дорожчий Accord (див. фото). Інтер’єр також було підретушовано – він одержав нові, більш якісні матеріали обшивки і низку декоративних деталей, які надали автомобілю більше виразності та лиску.

Honda Civic 2013–2016 р.в.
Як засвідчив досвід експлуатації, проблем із корозійною стійкістю у старих Civic’ів немає. Не викликає зауважень і стан інших кузовних деталей. А от ергономіку можна покритикувати: через специфічну форму кузова (лінія даху занижена до задньої частини) при посадці доводиться пригинатися сильніше ніж звичайно – в іншому разі з незвички можна набити шишки на голові. Через таку форму кузова постраждав і запас простору над головою його явно замало.
Можна покритикувати і оглядовість. Передні стійки кузова стали трохи тоншими, ніж у попередника, але вони, як і раніше, під час бокових маневрів трохи обмежують бічну видимість. У нас часто зустрічаються версії зі світлою обшивкою салону – ошатною, але непрактичного. Вона мазка і потребує дбайливого ставлення, а також частішого очищення.
Порівняно з попередником конструктори на 51 л збільшили об’єм багажника седана (загалом 440 л), але навіть незважаючи на це він програє за розмірами багатьом конкурентам. Та й функціональність відсіку заслуговує на критику (див. фото). Тому тим, кому важлива вантажна місткість транспорту, радимо звернути увагу на інші моделі.
Один в полі воїн
Офіційно в Україні продавалися Civic’і, оснащені одним мотором – бензиновим 1,8 л, і саме такі агрегати, як правило, можна знайти під капотами цієї моделі. Вкрай рідко зустрічаються бензинки 1,6 л, з яким сірі дилери продають європейські Civic’і останніх років випуску. А от американські седани і купе з флагманським мотором 2,4 л, яким оснащувалися заряджені версії SI, і седани Hybrid з гібридною силовою установкою (бензиновим двигуном 1,5 л потужністю 90 к.с. і електромотором в 23 к.с.) належать до розряду екзотики.
За словами сервісменів, наймасовіший 1,8-літровий агрегат відомий ще з попередньої моделі – його з невеликими доопрацюваннями запозичили і на дев’яте покоління моделі. Завдяки перевіреній часом конструкції цей мотор не викликає зауважень. Надійно працює фірмова система зміни фаз газорозподілу i-VTEC і індивідуальні котушки запалювання, а ГРМ оснащений металевим ланцюгом, що зазвичай служить весь термін експлуатації двигуна. Хіба що механіки звернули увагу, що потрібно уважно стежити за рівнем мастила – річ у тому, що під час експлуатації з недостатнім рівнем мастила після пробігу в 150 тис. км ланцюг ГРМ витягується, потребуючи заміни.
Гаряче серце версій SI – 2,4-літровий мотор, запозичений у старшого брата Accord, і до нього повною мірою можна віднести все перераховане вище.
При цьому важливо врахувати, що, згідно з заводськими рекомендаціями, у всіх бензинових моторах Civic’а кожні 45 тис. км потрібно перевіряти і за необхідності регулювати теплові зазори клапанів. Більше того, якщо агрегат оснащений газобалонним обладнанням, то цю процедуру треба проводити ще частіше – кожні 15 тис. км. та й взагалі, за словами сервісменів, мотори Honda люблять правильне встановлення ГБО і дуже тонке його налаштування, інакше після пробігу в 60-80 тис. км стає непридатною головка блоку циліндрів.
Механіку доведеться пошукати
Усі Civic’и мають привід на передню вісь і йдуть з двома типами коробок передач – 6-ступінчастою механікою і 5-ступінчастим автоматом. У нас найбільшого поширення набули автомобілі з АКП. До речі, дорогі версії додатково оснащувалися підрульовими перемикачами, що дають змогу, не прибираючи рук з керма, змінювати ступені передач.
Обидві коробки доволі надійні, якихось характерних несправностей у них виявлено не було. Обслуговування механіки полягає в заміні мастила кожні 60 тис. км, а автомата – кожні 45 тис. км, причому кожна друга заміна мастила в АКП (90 тис. км), відповідно до заводських рекомендацій, потребує ще й зміни фільтра. Крім того, за словами механіків, обидві коробки передач Civic’а потребують використання оригінального хондівського мастила (МКП – MTF-III, а АКП – DW1), інакше є ризик передчасного виходу КП з ладу.
Модернізація – на користь
Як і у минулого покоління моделі, конструктивно підвіски седанів і хетчбеків відрізняються. Так, попереду в обох модифікаціях встановлено McPherson, а ззаду у героя нашого матеріалу багатоважіль, а у хетч – напівзалежна балка. На кожній з осей всіх Civic’ів є стабілізатори поперечної стійкості.
Суттєва відмінність седанів дев’ятого покоління – в іншому налаштуванні ходової. Вона більш енергоємна, так що їзда нашими дорогами буде комфортнішою. Цьому сприяють і шини більш високого профілю у більшості авто. Єдине, що можна покритикувати – невеликий дорожній просвіт 140 мм.
Не менш важливо і те, що виробник ліквідував всі болячки, властиві підвісці попередника. Були модернізовані опорні підшипники передніх стійок (у попередньої моделі починали скрипіти після 30 тис. км), опорні подушки передніх стійок (виходили з ладу після 60 тис. км) і задні пружини (навіть якщо на гальорці сіли двоє людей, під час руху на високих швидкостях і попаданні на пологі нерівності пружини складалися до відбійників, провокуючи жорсткі удари). А через просідання пружин збивалося налаштування розвалу задніх коліс і вони ставали у різні боки. Всі перераховані вище деталі седанів дев’ятого покоління служать без проблем.
Радує і висока довговічність підвісок. Втулки переднього стабілізатора ходять 70-80 тис. км, а заднього – за 120 тис. км. Стійки служать понад 150 тис. км. Кульові опори і сайлентблоки передніх важелів витримують пробіг-200 тис. км, а резинки заднього багатоважіля – понад 250 тис. км. Важлива перевага ходової Civic’а – більшість витратних матеріалів обох підвісок змінюються окремо від важелів.
Модернізувала Honda і рейкове рульове керування, оснащене електропідсилювачем, яке на попереднику не відрізнялося особливою довговічністю – через 30 тис. км розбивалася втулка рейки. У нашого героя цей вузол працює без проблем. Довго ходять і витратні матеріали: кермові наконечники витримують пробіг щонаймеше 150 тис. км, а тяги – ще довше.
Гальмівна система, обладнана дисковими гальмівними механізмами передніх і задніх коліс, не завдає клопоту.
Думка
Дмитро
Honda Civic 2013 р.в.,
Експлуатує – 3 роки,
Пробіг – 75 тис. км,
Мотор – 1,8 л 16V,
Потужність – 142 к.с.,
КП – 5-ст. автомат.
Подобається |
Не подобається |
Мені подобається енергоємна підвіска Civic’а, що прекрасно відпрацьовує чимало нерівностей наших доріг. Движка вистачає з головою – він дає змогу легко здійснювати обгони і швидко прискорюватися зі світлофорів. І цей мотор цілком економічний – навіть з автоматом витрата пального в місті близько 8,5 л на сотню, а на трасі за швидкості близько 110 км/год можна запросто укладатися в 5,5 л. Але, напевно, найважливіша перевага Civic’а – його надійність. Маючи пробіг у 75 тис. км, я нічого ще не міняв, і навіть підвіска повністю справна. | Я вважаю не зовсім вдалим свій вибір версії зі світлим оздобленням салону – воно потребує обережного поводження, і мені вже довелося його очищати. Члени моєї сім’ї скаржаться на низькі прорізи задніх дверцят і невеликий запас над головою. Не дуже підходить Civic для їзди путівцем – ти часто чіпляєшся занизьким переднім бампером. |
Honda Civicвід $12 500 до $22 000 за даними каталога Автобазар |
|
Загальні дані |
|
Тип кузова | седан і купе |
Дверцят/місць | 4/5 и 2/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4545/1755/1435 и 4472/1755/1397 |
База, мм | 2675 и 2620 |
Маса споряджена/повна, кг | 1230/1680 и 1177/н.д. |
Об’єм багажника, л. | 440/н.д и 331 |
Об’єм бака, л | 50 |
Двигуни |
|
Бензиновий 4 циліндр. | 1,5 л 16V (90 к.с.) + електомотор 23 к.с., 1,6 л 16V (125 к.с.), 1,8 л 16V (142 к.с.), 2,4 л 16V (201 к.с.) |
Трансмісія |
|
Тип привода | передній |
КП | 6-ст. мех., 5-ст. авт. |
Ходова частина |
|
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. |
Підвіска передня/задня | независ./независ. |
Шини | 195/65 R15, 205/55 R16, 215/45 R17 |
Резюме
Кузов і салон |
|
+ Рестайлінгові версії здаються соліднішими і гармонійнішими. Хороша корозійна стійкість. Рівна підлога гальорки покращує зручність посадки. | − Простакуватий дизайн версій до 2013 року. Зауваження до ергономіки через занижену до задньої частини лінію даху (під час посадки доводиться сильніше пригинатися, місця над головою на гальорці замало). Передні стійки трохи обмежують бічний огляд. Часто на ринку зустрічаються варіанти з маркою світлою обшивкою салону. Маленький і нефункціональний багажник. |
Двигуни |
|
+ Мотори надійні і довговічні. | − Немає вибору моторів. За умови їзди з малим рівнем мастила до 150 тис. км витягується ланцюг ГРМ. Вимогливість до якості встановлення і налаштуванні ГБО. |
Трансмісія |
|
+ Безпроблемні коробки передач. | − Версії з МКП – рідкість. КП вимогливі до якості мастила. |
Ходова, рульове |
|
+ Енергоємна підвіска. Виробник ліквідував всі слабкі місця ходової, властиві попереднику. Довговічність матеріалів і окрема заміна багатьох із них. Безпроблемне і довговічне рульове, хороші гальма. | − Невеликий дорожній просвіт. |
Резюме «Автоцентру»
Civic – надійне авто, і характерних слабких місць у нього не виявлено. Найчастіше перші власники дбайливо ставилися до своїх машин, а пробіг, навіть на найстарших, рідко перевищує 80 тис. км. Критики заслуговує тільки бічний огляд, світла обшивка і невеликий багажник.
Альтернатива
VW Jetta IV з 2011 р.в. | від $13 500 до $20 000 |
Тип кузова | 4-дв. седан |
Об’єм багажника, л | 510 |
Двигуни 3 і 4-циліндр. | чотири бенз.: від 1,4 л 16V TSI (125 к.с.) до 2,5 л 20V (170 к.с.) і два диз.: 1,6 л 16V (105 к.с.) і 2,0 л 16V (110 к.с.) |

VW Jetta IV
Toyota Corolla с 2013 р.в. | від $14 000 до $17 000 |
Тип кузова | 4-дв. седан |
Об’єм багажника, л | 225/910 |
Двигуни 4-циліндр. | два бенз.: 1,3 л 16V TSI (99 к.с.), 1,6 л 16V (122 к.с) |

Toyota Corolla