Renault Duster, як правило, вибирають люди, яким часто доводиться їздити за межами рівних асфальтових доріг, де важливими є вседорожні якості автомобіля. При цьому важливо знати, що цей кросовер оснащувався двома типами трансмісій: передньо- та повнопривідною. Трохи більшого поширення в Україні набули моноприводні кросовери, хоча версії 4х4 також зустрічаються досить часто.
Завдяки високому кліренсу (у моноприводних версій кросовера він становить 205 мм, а у 4х4 – 210), підвісці, наділеній високою енергоємністю і високопрофільним шинам Рено Дастер впевнено почувається за межами асфальтових доріг – по грунтовці він їде дуже впевнено, ямки, виступи та інше.
Але все ж таки, якщо в місцях, де ви живете, наприклад, взимку погано чистять дороги, або де доводиться форсувати ділянки розкислої ґрунтовки, або якщо ви рибак або мисливець, або любите вибиратися на природу подалі від людей – вам краще звернути свій вибір на повнопривідні Renault Duster.
Рено Дастер не варто переоцінювати – він кросовері, а не позашляховик, тому в серйозне бездоріжжя на ньому краще не заїжджати!
За твердженням власників версії 4х4 добре справляється з різними дорожніми перешкодами і як для кросовера відрізняється непоганою прохідністю. Короткі звиси кузова і високий кліренс дозволяють форсувати глибокі канави, не побоюючись за цілість бамперів і не особливо вибирати напрямок руху.
Полний привід Renault Duster
На практиці повний привід цього кросовера може завдати неприємностей. Правда, як правило, вони відбуваються у тих, хто часто використовує автомобіль для їзди по запилених і грязьових путівцях. У таких Рено Дастер з часом стає непридатним електророз’єм підключення міжосьової муфти, через що перестає працювати повний привід. Причому, як розповіли сервісмени, що консультували нас, ремонт досить трудомісткий, так як при цьому доводиться розбирати задній редуктор.
Для кросовера пропонувалися дві механічні коробки: 5-ступінчаста (тільки для переднього приводу) і 6-ступінчаста (для версій 4×4), а також одна 4-ступінчаста автоматична. Загалом, всі ці агрегати зарекомендували себе досить надійними та характерних неполадок у них виявлено не було. Особливість «6-ступок» – дуже короткі перша та друга передачі, через що доводиться частіше звичайного працювати важелем КП. Згідно з заводськими рекомендаціями мастило у всіх типах коробок передач розраховане на весь термін експлуатації автомобіля, але вітчизняні фахівці для безпроблемної роботи агрегатів все ж таки радять міняти в них масло: у МКП – кожні 90 тис. км, а в АКП – через 60 тис. км.
Двигуни Рено Дастер
За твердженням мотористів фірмового сервісу, що консультували нас, турбодизельні двигуни Renault Duster 1,5 dCi чутливі до якості палива, а «ліва» солярка легко вбиває паливну систему. Конструктивна особливість цього “движка” – на заводі паливний насос високого тиску (ТНВД) нерідко встановлювався некоректно, внаслідок чого шківом приводу передчасно зношувався ремінь ГРМ і він міг не виходити встановленого інтервалу заміни. При цьому обрив ременя загрожує фатальною зустріччю клапанів з поршнями і, відповідно, дорогим ремонтом двигуна.
Нагадаємо, що ГРМ у всіх двигунах Renault Duster приводиться в дію ременем, який згідно з заводськими рекомендаціями необхідно міняти разом із роликами кожні 60 тис. км. У цей час контролюється стан помпи (за наявності підтікань охолоджуючої рідини – змінюється), і навіть – оновлюється ремінь приводу навісного устаткування.
Втім, капіталка в 1,5 dCi може бути спровокована й іншою проблемою – були відзначені випадки, коли у сильні морози в масляному фільтрі видавлювало кільце ущільнювача, внаслідок чого мастило йшло з двигуна. При цьому сигнальна лампочка могла не повідомити про недостатній тиск масла – мотористи розповіли, що вона спрацьовує тільки при оборотах двигуна понад 2,5 тис. об/хв. Їзда з низьким рівнем олії в першу чергу призводить до зносу колінвалу та валів турбіни.
Ще одне характерне слабке місце соляркових агрегатів Рено Дастер – джгут електропроводів підключення датчика тиску турбіни – вони нерідко переламуються, через що нагнітач перестає працювати. А ще в 1,5 dCi нерідко потіє олією прокладка клапанної кришки, а також через підвищені вібрації з часом розбовтується кріплення радіатора охолодження.
У бензинових агрегатах Renault Duster виявлено менше характерних проблем, але і вони, як то кажуть, мають місце бути. Так, не відрізняється особливою довговічністю і регулятор фаз газорозподілу – після пробігу в 100-120 тис. км він може зноситися, що проявляється характерним стукотом двигуна, що нагадує роботу турбодизеля. Ще одне слабке місце «бензинок» – електророз’єм підключення бензонасоса – через поганий контакт вони починають перегріватися, а потім оплавляються, через що одного разу мотор може не запуститися.
Резюме «АЦ»
Renault Duster – досить сильний гравець у класі недорогих кросоверів. Насамперед він приваблює своєю прийнятною вартістю, всеїдною підвіскою, яка чудово справляється з нашими кривими асфальтовими дорогами та нерівною ґрунтовкою, непоганою, як для кросовера прохідністю, а також економічними та тяжкими турбодизельними моторами.
Підсумки «АЦ»
Трансмісія 3,5 зірки
+ На ринку часто зустрічаються повнопривідні модифікації. Версії 4х4 мають непогані вседорожні якості. Впевненій їзді путівцем сприяє високий кліренс, короткі звіси кузова та енергоємна підвіска з високопрофільними шинами. Надійні коробки.
– Може стати непридатним електророз’єм підключення міжосьової муфти, після 100 тис. км не виключений вихід з ладу хрестовин карданного валу (4х4).
Двигуни 2,5 зірки
+ Турбодизельні мотори економічні та тягові. Бензинові агрегати надійніші, ніж соляркові.
– Чутливість до якості палива, можливе передчасне зношування ременя ГРМ і проблеми з мотором в сильні морози, переламується електропроводка підключення датчика тиску турбіни, стукіт патрубка подачі повітря в повітряний фільтр, протікання прокладки клапанної кришки, розбовтується кріплення радіатора охолодження. Можлива відмова дросельної заслінки, недовговічний регулятор фаз газорозподілу, відмова електророз’єму підключення бензонасоса (1.6 і 2,0 л).
Технічні характеристики Renault Duster | |
Загальні дані | |
Тип кузова | універсал |
Дверей/місць | 5/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4315/1822/1695 |
База, мм | 2674 |
Кліренс, мм | 205 (передній привід) и 210 (повний привід) |
Маса споряджена/повна, кг | 1190/1740 (передній привід) і 1290/1840 (полний привід) |
Об’єм багажника, л | 475/1636 л/550 кг (передній привід) і 408/1570 /550 кг (полний привід) |
Об’єм бака, л | 50 |
Двигуни | |
Бензинові 4-циліндрові: 1,6 л 16 V (105 к. с.), 2,0 л 16 V (143 к. с.) | |
Дизельні 4-циліндр.: 1,5 dCi (85 к. с.), 1,5 dCi (110 к. с.) | |
Трансмісія | |
Тип приводу | передн. чи полн. |
КП | 5- чи 6-ст. механ., 4-ст. автомат |
Ходова частина | |
Гальма передні/задні | диск. вент./бараб. |
Подвіска передня/задня | незалеж./ незалеж |
Шини | 215/65 R16 |
Вартість в Україні від $ 10 000 до $ 16 000 |