X

Огляд б/в Volkswagen Jetta: не просто Golf з багажником

Традиційно всі Jetta створені на загальній платформі з хетчбеками VW Golf і використовують багато подібних вузлів та агрегатів. При цьому у седанів – своя, індивідуальна зовнішність, причому не тільки задньої, а й передньої частини кузова. А їхня колісна база більша на 7 см.

До речі, Jetta, на відміну від Golf, не німкеня: седани випускаються в Мексиці та звідти експортуються до Європи та України. Крім того Jetta виробляється в сусідній Росії на заводі VW в Калузі. Оскільки звідти офіційно модель в Україну не поставляється, заповзятливі сірі дилери почали завозити до нас Jetta російської збірки, які відрізняються більш простими комплектаціями та силовими агрегатами, запозиченими у VW Polo Sedan. Завдяки цьому коштують вони помітно дешевше за нафаршированих офіціалів.

Ергономічний та інтуїтивно зрозумілий

Усередині Jetta немає авангардних дизайнерських рішень, але він дуже ергономічний і інтуїтивно зрозумілий. Матеріали обробки добротні та зносостійкі, а деталі ретельно підігнані. Хороша і шумоізоляція. Огляд заслуговує на зауваження лише при русі заднім ходом: крайній габарит не видно через завищену корму і спадну кришку багажника.

Салон Jetta оформлений типово по фольксвагенівськи – без авангардних дизайнерських вишукувань, але при цьому він ергономічний і інтуїтивно зрозумілий: в ньому відразу швидко освоюєшся – і здається, що знайомий з ним давним-давно! В Україні багато автомобілів з двоколірним шкіряним оздобленням інтер’єру та спортивними кріслами. Тканинна обшивка більш простих версій також відрізняється гарною зносостійкістю.

Галерка Jetta просторіша, ніж у Golf: там легко сяде висока людина. По ширині зможуть зручно розміститися троє невеликих пасажирів. Комфорт посадки підвищує центральний підлокітник із підсклянниками та регулятори обдування, встановлені на подіумі між передніми кріслами.

Колісна база Jetta на 70 мм більша, ніж у спорідненого Golf, і це відчувається більшим запасом місця для ніг задніх пасажирів. Хоча в обох авто середньому пасажиру заважає потужний центральний тунель кузова.

Важлива перевага Jetta – місткий багажник об’ємом 510 л, один з найбільших серед конкурентів. Наприклад, у седана Ford Focus він становить 465 л, у Toyota Corolla 452 л і у Honda Civic – 389 л. Покритикувати відділення Jetta слід хіба що за дугоподібні петлі, які можуть упиратися в багаж і конструкцію задніх сидінь, що не дозволяють отримати рівний майданчик.

Багажник Jetta значний – 510 л. Його можна збільшити, ще більше відкинувши спинки задніх сидінь. При цьому виходить невелика сходинка, а спинки як би прагнуть вгору.

Проблем із корозійною стійкістю у кузова Jetta немає. Висока та безпека – в активі моделі максимальні 5 зірок за результатами краш-тестів EuroNCAP 2011 року.

TSI бояться паркувань під гірку

Для Jetta була призначена різноманітна лінійка силових агрегатів, що включає бензинові та дизельні мотори. Однак офіційно до нас завозилися не всі версії, а тільки дві бензинові однакового об’єму 1,4 л, але різної потужності (на 122 або 150 конячок) і турбодизельна 1,6 л. Саме такі автомобілі в нашій країні набули найбільшого поширення (останні продані Jetta – відмовні партії з Європи з турбодизелями 1,6 л), а ось інші зустрічаються рідко. Модифікації з бензиновим агрегатом 1,2 TSI, як правило, потрапили до нас з Європи, з 1,6 л MPI – з Росії, а з 1,8 TSI, 2,0 TSI, 2,5 л – з Америки. А ось 2,0-літрові соляркові версії завозилися як із Європи, так і зі США.

За твердженням працівників фірмової СТО, з двох 1,4-літрових моторів менш надійним виявився потужніший і високотехнологічніший агрегат, оснащений турбіною та компресором. У ньому відмічені випадки прогорання поршнів, що проявляється троїнням двигуна та зниженням компресії у проблемному циліндрі. А ось у 122-сильному побратимі на автомобілі перших років випуску були виявлені випадки передчасного розтягування ланцюга ГРМ (до пробігу в 100-150 тис. км). Після модернізації ланцюга стали значно довше. Але все ж таки досить часто при пробігу близько 200 тис. км ланцюг доводиться міняти. І це стосується всіх моторів, що мають подібний привод газорозподільного механізму: всі 1,8-літрові, а також деякі агрегати 1,4 і 2,0 л. Зрозуміти, що застосовується (ланцюг чи ремінь), можна за кодом двигуна.

У лінійці агрегатів Jetta найненадійнішим виявився бензиновий мотор 1,4 л (150 л.с.) і 7-ступінчастий робот DSG.

А ще мотори TSI з ланцюговим приводом бояться паркувань на передачі під гірку. Зважаючи на відсутність тиску, гідронатяжник слабшає – і ланцюг може провернутися, спровокувавши зустріч клапанів з поршнями.

Агрегат 1,2 л оснащений ременем ГРМ, який необхідно міняти разом з роликами та натягувачем кожні 120 тис. км. Слабке місце цього двигуна – регулятор наддуву в турбіні (може вийти з ладу). Його несправність проявляється втратою потужності.

Оскільки Jetta російської збірки з’явилися у нас відносно недавно, вони оснащуються модернізованим мотором 1,6 л, в якому ліквідовано проблему, властиву багатьом Polo sedan, – застосування невдалої циліндро-поршневої групи. А ось заводська помпа, як і раніше, може потурбувати (на молодшому браті вона не відрізняється довговічністю). Простіша конструкція системи упорскування палива MPI дозволяє легко забезпечити цей мотор газобалонним обладнанням, тоді як всі TSI вимагають установки більш дорогого ГБО.

У турбодизелях TDI 1,6 і 2,0 л з часом забруднюються клапани рециркуляції газів, що відпрацювали (загоряється лампочка «Check engine»). Їхня чистка надовго не допомагає, а заміна коштує дорого (клапани поставляються разом із радіатором системи). Втім, вітчизняні кулібіни навчилися перепрошувати мізки ЕБУ двигуна, щоб він не помічав непрацюючих клапанів рециркуляції.

DSG проблемні не все

Всі Jetta – передньопривідні, оснащені механікою та фірмовим роботом DSG з двома зчепленнями та адаптивною програмою управління, здатною підлаштовуватися під стиль їзди, змінювати момент перемикання передач та режим «Sport». Версії російського складання замість роботів агрегатувалися традиційним автоматом Tiptronic.

На практиці найбезпроблемніші – МКП, АКП та 6-ступінчастий DSG. Але в механіці на дизельних версіях до 150 тис. км. зношується двомасовий маховик (характерний стукіт при перемиканнях передач).

А ось робот з 7 сходинками не відрізняється надійністю та сухим зчепленням. У ньому відмічені проблеми з ЕБУ так званим мехатроніком, що проявляється смиканням на перших двох передачах та жорсткими ударами при включенні решти. В даному випадку потрібно негайно їхати на фірмову СТО для самоадаптації зчеплення шляхом перепрошивки ЕБУ. Якщо так довго їздити – здвоєні зчеплення передчасно зносяться. Та й загалом вони не відрізняються довговічністю – стають непридатними в районі 100 тис. км. Неоригінальних зчеплень немає, а фірмове коштує близько 25 тис. грн.

За заводськими вимогами в більшості КП Jetta мастило розраховане на весь термін служби агрегату. Олію потрібно міняти тільки в 6-ступінчастій DSG кожні 60 тис. км.

Ходова – чіпка і витривала

Справна підвіска Jetta в міру збита і досить пружно відпрацьовує нерівності. На наших дорогах комфортніші версії на 16-дюймових колесах, а ось на 17-х із низькопрофільними шинами плавності їзди не відчуваєш. Але ходова чудово налаштована і дарує задоволення від активної їзди та динамічного проходження віражів.

Конструктивно підвіска схожа з попередницею: попереду застосовується McPherson, а ззаду – багатоважіль. На обох осях – стабілізатори поперечної стійкості. В цілому ходова Jetta зарекомендувала себе досить довговічною. У передній підвісці швидше (через 50-60 тис. км) зношуються тільки стійки стабілізатора, причому його втулки служать дуже довго, а змінюються разом зі стабом. Не менше 80 тис. км тримаються задні сайлент-блоки передніх важелів, 80-100 тис. км – опорні підшипники стійок, передні сайлент-блоки – 120 тис. км, а кульові опори – 200 тис. км.

Задня багатоважіль може вимагати уваги не раніше, ніж на 100-150 тис. км пробігу, коли потрібно буде замінити: відбійники задніх амортизаторів, втулки та стійки стабілізатора, сайлент-блоки задніх розвальних важелів. Гумки інших задніх важелів здатні витримати пробіг 200 тис. км. Довго служать і колісні підшипники. Але коли настане час їх заміни, доведеться розщедритися, адже вони змінюються лише у зборі зі маточками (як фірмові, так і неоригінальні).

Рейкове кермо Jetta оснащене електричним підсилювачем, що спрацьовує в залежності від швидкості руху. Тепер цей вузол став надійнішим і більше не створює проблем власникам подібної моделі. Непоганим ресурсом відрізняються і його розхідники: наконечники здатні пробігти 100-150 тис. км, а самі тяги ще довше.

Немає зауважень у вітчизняних фахівців та до гальмівної системи автомобіля.

Слабкі місця автомобіля

Основні зауваження до турбодизелів 1,6 л і 2,0 л TDI стосуються забруднення клапанів рециркуляції газів, що відпрацювали.

У моторах 1,4 TSI (150 к.с.), оснащених турбіною та компресором, відмічені випадки прогорання поршнів.

У передній підвісці найчастіше (через 50-60 тис. км) доведеться міняти лише стійки стабілізатора.

На практиці менш надійною виявилася 7-ступінчаста DSG. Основні проблеми виникають із мехатроніком (на фото) та зносом здвоєного зчеплення.

VW Jetta

від $7000 до $17 000

Загальні дані
Тип кузову – седан
Дверей/місць – 4/5
Габарити, Д/Ш/В, мм – 4645/1780/1480
База, мм – 2650
Маса споряджена/повна, кг – 1330/1930
Обʼєм багажника, л – 510
Обʼєм бака, л – 55

Двигуни
Бензинові 4­-циліндр.: – 1,2 л 16V TSI (105 к.с.), 1,4 л 16V TSI (122/150 к.с.), 1,6 л 16V MPI (105 к.с.)1,8 л 16V TSI (170 к.с.), 2,0 л 16V TSI (211 к.с.)
5-­циліндр.: – 2,5 л 20V TSI (150 к.с.)
Дизельні 4­-циліндр.: – 1,6 л 16V TDI (105 к.с.), 2,0 л 16V TDI (110/140 к.с.)

Трансмісія
Тип привода – передн.
КП – 5-­ чи 6-­ст. мех., 6-­ст. автомат. Tiptronic, 6­- та 7-ст. робот DSG

Ходова частина
Гальма передні/задні – диск. вент./диск.
Підвіска передня/задня – незал./незал.
Шини – 205/55 R16, 225/45 R17

Резюме «АЦ»

VW Jetta – одна з найпопулярніших у своєму класі моделей. Її цінують за просторий та ергономічний салон, місткий багажник, потужні бензинові мотори, економічні та тяжкі дизелі, а також за гарні ходові якості. Загалом автомобіль дуже надійний.

Кузов та салон

+

Багато пропозицій на вторинному ринку. Хороша корозійна стійкість та висока безпека. Ергономічний та ретельно зібраний салон. Зносостійкі матеріали оздоблення. Більша, ніж у хетчбеків, база забезпечує додатковий простір для ніг пасажирів гальорки. Об’єм багажника – один із найбільших серед конкурентів.

Висока корма та скошена лінія багажника обмежують видимість. Потужний центральний тунель заважає ногам середнього пасажира. Дугоподібні петлі, які можуть упиратися у багаж. Конструкція задніх сидінь при їх складання не дозволяє отримати рівну підлогу вантажного відділення.

Двигуни

+

Широка лінійка силових агрегатів. Завдяки застосуванню нагнітачів малооб’ємні двигуни мають високу потужність і забезпечують хорошу динаміку. Турбодизелі відрізняються достатньою тяжкістю та економічністю (близько 6 л у місті та 4,5 л на трасі).

Ненадійний мотор 1,4 л TSI (150 л.с.). Передчасне розтягування ланцюга ГРМ 1,4 л TSI (122 л.с.) перших років випуску. Двигуни TSI з ланцюговим приводом бояться паркувань (вона може повернутися). Може вийти з ладу регулятор наддуву турбіні (1,2 л TSI). Недовговічна помпа (1,6 л MPI). Забруднення клапанів рециркуляції газів, що відпрацювали (всі TDI).

Трансмісія

+

Безпроблемні: механічна КП, 6-ступінчастий робот DSG та автомат Tiptronic.

Ненадійний 7-ступінчастий робот DSG (проблеми з мехатроніком, недовговічне та дороге зчеплення).

Ходова, рульове

+

Хороші ходові якості. Висока довговічність більшості розхідників підвісок. Безпроблемне рульове та гальма.

Небольшой ресурс передних стоек стабилизатора. Дорогостоящая замена ступичных подшипников.

Історія

2005-2011  Випускався попередник – VW Jetta п’ятого покоління.
2011  На Детройтському автосалоні дебютувала шоста генерація Jetta (MK6).
2012  Представлена гібридна модифікація Jetta Turbo Hybrid.
2014 Бензиновий 5-циліндровий двигун об’ємом 2,5 л був замінений на 4-циліндровий 1,8 л TSI.

2015 Рестайлінг моделі. Запущена у виробництво лімітована версія Jetta Sport, оснащена двигуном 1,8 л TSI.
2017 Випуск VW Jetta (MK6)